Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Snygg bild. Och hårt med shorts.When in Uppsala, you gå ut in the regnväder no matter vad. Det är sen gammalt!
Och trots snorhala not-so-premium-hällar och pissvåta Lunsen-spänger, bet det släta streetgummit i mina Hoka i bättre än väntat. Förutom det uppenbara regnet, och en och annan lersänka, bjöds det på exakt 0 misär.
Visa bilaga 819600
Ja, det är ju uppenbarligen inte din. Jag vet bestämt att du har en svart cykel
Själv lyssnade jag på @Mårten och åkte skidor i helgen
Visa bilaga 820929
/J
Kolfiber-pulka?Visa bilaga 820921
Cykeln vet jag inte vems det är. Jag åkte pulka till torpet
KulCiao!
Ställer en rätt särskild fråga - får se om någon sitter på erfarenhet och insikter.
Håller på med ett bygge: gammal Trek XC i fin-alu som ska bli SS. Klurar lite på vad som kan vara rimlig utväxling i Uppsala. Bor nedåt Sunnersta så tänker att det mest blir lokal cykling i Lunsen och Nåsten. Har endast rullat landsväg förr och promenerat i skogarna, så har dålig koll på vad som funkar om man vill cykla, särskilt oväxlat. Har nog klingor kring 34/36 området liggandes. Funderar på 20 i bak?
Kul
Vad är det för hjulstorlek?
Jag kör en del SS i Uppsalaskogarna och gillar 32/18 på 29". Ditt förslag på 20 bak blir nog en utmärkt startpunkt (med 34 eller 36 fram).
Visa bilaga 823701
/Johan
Stel gaffel funkar fint, men blir ju lite mer krävande, alternativt långsammare. Men är man bara okej med det så är det superkul att köra helstel singlespeed.Ramen är tänkt att köras med 26" vad jag kan avgöra. Däremot finns det gott om plats för 29" med typ 2,1 -2,3 däck. Tänkt rulla med 29:or då jag redan har ett par liggandes. Funderar styv eller studsig gaffel - känns tufft med styv...
Stel gaffel funkar fint, men blir ju lite mer krävande, alternativt långsammare. Men är man bara okej med det så är det superkul att köra helstel singlespeed.
Liten snutt för inspiration (med 26-tumshjul dessutom)
/J
Det varierar. Med gamla gafflar från när cyklarna var stela (90-tal) kan det eventuellt bli svårt. Lite nyare stela gafflar är ju ofta "suspension corrected" för att en cykel designad för dämpad gaffel inte ska bli för låg i fronten. Med en sån går 29-tumshjul med ordentliga däck sannolikt in. Sen finns det säkert finsmakare som menar att det kan bli knas med "rake" och "trail", men jag skulle inte bry mig så hårt på en "skogspromenadcykel".Det känns liksom lite härligt svårt. Funderar på om man får plats med 29" hjul i en stel 26" gaffel... Proportionerna på 26" är ju betydligt snyggare.
Det varierar. Med gamla gafflar från när cyklarna var stela (90-tal) kan det eventuellt bli svårt. Lite nyare stela gafflar är ju ofta "suspension corrected" för att en cykel designad för dämpad gaffel inte ska bli för låg i fronten. Med en sån går 29-tumshjul med ordentliga däck sannolikt in. Sen finns det säkert finsmakare som menar att det kan bli knas med "rake" och "trail", men jag skulle inte bry mig så hårt på en "skogspromenadcykel".
Och det där med proportioner och snygghet är ju ämne för en egen tråd
EDIT: känner för övrigt att det är lite dåligt med bilder i den här tråden
/Johan
Ja, jag har just en stum 29" gaffel som är tänkt till bygget. Problemet är att gaffelröret är typ 2 cm för kort, styrstammen får liksom 70% kontakt istället för över bägge skruvar. Nåväl, känner jag mig själv rätt blir det en bodge - nog om detta.
Tack för upplysning om SS i Uppsala, vi kanske syns i skogarna framöver!
Bilder kommer. Kanske byggtråd. Beroende på.
Ja, vi spurtade till torpetAha, du har cyklat med en spurringpartner.
/J
Jag kör "pyspunka". Funkar fint....så… ska jag hitta på nya ursäkter.
Går det att delta digitalt?Det blir 1:a maj ride arrangerad av Uppsala stigcyklister i vanlig ordning. Ligger ute på fejjan men det är säkert inte alla som sett.
Start 10:00 Plantis
Ta med en macka eller något att knapra på
Ja, jag räknar med digGår det att delta digitalt?
Naw!Velotek har intygat att mina hjullager är slut, så jag slipper.
Kom nyss hem från jobb. Då är rutinen att försöka klämma in en sväng i Lunsen innan jag åker vidare. Så även denna gång.
Extremt premium.
Visa bilaga 829811