Torsdagscykling i Uppsala - del II

s

Aktiv medlem
Det var du en läskig liten reptil du skaffat!

Själv så tog jag det säkra före det osäkra och investerade i en förkylning. Inte så smart egentligen då jag var rätt pepp ändå på gubbcykling =(

Loftberg

Aktiv medlem
Jojje är dessutom mest en legend(ar). Detta blir ju bara så episkt. Kaffe fixar jag, men bullen kanske blir svettigt (beror på hur snabbt jag kan passera Ica).

dnleriksson

Aktiv medlem
Bullarna smakade! Vi fick ju tom över för att du var så svårbjuden ?
20191006_120025.jpg

Till sist, några år senare stod de plötsligt öga mot öga ?
Screenshot_20191006-152335_Gallery.jpg

Johan visar hur man attackerar en trappa där jag förlorat 5 nipplar vid ett försök förut!
20191006_125243.jpg

Rejält med luft under hjulen...
20191006_124452.jpg

Fikakompis!
Screenshot_20191006-153530_Gallery.jpg

Som nämnt ovan, nu är det riiiktigt trevligt i skogen!!
20191006_111625.jpg

JojjeM

Aktiv medlem
Ja, tack för kaffe och sällskap. En riktig premiumrunda.
Kul att träffa Loftberg irl efter flera år av Strava- och Happytrams :)

/Johan

Loftberg

Aktiv medlem
Tack så mycket för härlig tur och ett möte som nästan kändes mytologiskt, som taget ur en saga.

Mina ben och lungor lämnade utrymme till ett antal pauser.
20191006_105829-01.jpeg

Givet lut i drömmig moss-grönska.
20191006_113139-01.jpeg

Photoshopat torpfika!
20191006_115912-01.jpeg

Färgerna i träden är verkligen magiska just nu.
20191006_134055-01.jpeg

//Erik

s

Aktiv medlem
Det där såg oförskämt fint ut. Vilken kallastur!

Loftberg, har du lyckats cykla med Mårten än då? Om Jojje är svår att pussla ihop en tur med så är Mårten i det närmaste omöjlig. Brukar bli en sisådär vart femte år eller så då Mårten kan vara med.

Shrue

Aktiv medlem
Tror det är få som inser hur stort det är för Loftberg att äntligen få cykla med Jojje! Bra att det blev en väldokumenterad Lunsentur :)

WSB

Medlem
Är Nåsten fortfarande lutbar*? Eller är det lite som att gå på lyxspa med lerinpackning?

Edit: Råkade först skriva cykelbar.. Menar ju självklart att jag bara tänkte luta cykel efter jobbet idag.

Senast ändrad:

Erik O

Aktiv medlem
WSB sa:
Är Nåsten fortfarande lutbar*? Eller är det lite som att gå på lyxspa med lerinpackning?

Edit: Råkade först skriva cykelbar.. Menar ju självklart att jag bara tänkte luta cykel efter jobbet idag.
Nåsten var finemang i helgen och det har väl inte öst ner sen dess så det är nog bara att luta på.

WSB

Medlem
Det var lutbart i Nåsten! Fuktigt men inte blött.

Var i backen två gånger, varav den sista gången så lyckades jag slita upp min jackas dragkedja. Så fick åka runt med uppknäppt jacka, det var kallt, men jag kände mig badass när den fladdrade i fartvinden*

Tänkte försöka ta mig ut imorgon med, min kondition är usel så behöver röra mig mer... Trots att jag har bott här sedan 2012 så lyckas jag inte vänja mig vid att det är platt.

Erik O

Aktiv medlem
WSB sa:

Var i backen två gånger, varav den sista gången så lyckades jag slita upp min jackas dragkedja. Så fick åka runt med uppknäppt jacka, det var kallt, men jag kände mig badass när den fladdrade i fartvinden*

Tänkte försöka ta mig ut imorgon med, min kondition är usel så behöver röra mig mer... Trots att jag har bott här sedan 2012 så lyckas jag inte vänja mig vid att det är platt.
Ja det är lite platt, har också lite svårt att vänja mig vid det. Man får försöka ta vara på de höjdmetrarna som ändå finns. Hittade nån stig senast som föll på rätt bra ner mot ängarna i Hågadalen. Det var kul.

WSB

Medlem
Erik O sa:
WSB sa:

Ja det är lite platt, har också lite svårt att vänja mig vid det. Man får försöka ta vara på de höjdmetrarna som ändå finns. Hittade nån stig senast som föll på rätt bra ner mot ängarna i Hågadalen. Det var kul.
Jo, det finns ett par trevliga stigar med lutning däromkring. De har dock en tendens till att bli väldigt leriga vid den här årstiden.. Så blir mest slip-n-slide!

Gillei

Medlem
WSB sa:
Erik O sa:
WSB sa:

Jo, det finns ett par trevliga stigar med lutning däromkring. De har dock en tendens till att bli väldigt leriga vid den här årstiden.. Så blir mest slip-n-slide!
Om ni inte redan kört där så kan jag varmt rekommendera partiet vid Linnestigens utkiksplats, är en av de roligare upp och ner jag hittat nära Uppsala och funkar perfekt att köra några varv där och i Sunnersta innan man kör vidare mot Lunsen.

//G

WSB

Medlem
Lasses slinga, del 1
Lasses slinga, del 1 reverse

Jag undrade varför jag blev så trött och gick upp i puls så mycket häromdagen, jag är sjuk nu så jag fick förklaringen. Men här är några misärklipp från Lasses. Tänkte köra hela TTn, men jag dog ju nästan.

aribr

Aktiv medlem
Damn vad ni cyklar. Får väl ta mig en tur eller två till nåsten innan det blir misär....det lär bli ung. som tidigare videos saktat ner till ung. 25%...Men det går ju alltid att redigera upp hastigheten i nån mjukvara.

WSB

Medlem
Shrue har rätt, det är långsammare! Och shit vilken kass kvalitet det blev, tydligen är det ingen höjdare att ladda upp till youtube direkt från mobilen genom Adobe clip.

Imorgon blir det Hagakullen.

AWi

Medlem
Hallå,

Plockade lite i garaget idag och hittade:
- Giro Remedy FF Carbon hjälm, size L (59-63)
- 661kroppsskydd (integrerat med ryggplatta etc), size XL

Använt 1ggr totalt (båda) ...

Skänkes gärna till ngn i Uppsala som kan tänkas använda dem. Min DH/hela berget karriär var mkt kort ...

Hämtas i Bergsbrunna

Loftberg

Aktiv medlem
Ohoy, låter ju som storlekar som skulle passa mig. Och då huserar jag ändå i Bergsbrunna dessutom. Jag skulle inte påstå att min karriär inom DH ens har börjat, men någon gång ska jag besöka Järvsö.

Däremot får skänkes-temat mig att känna mig lite skamsen. Jag föredrar att åtminstone kunna få bjuda på öl för dylika tjänster.

AWi

Medlem
AWi sa:
Hallå,

Det går fort på söndagar, hjälmen är kvar men kroppsskyddet är borta.

/A

Plockade lite i garaget idag och hittade:
- Giro Remedy FF Carbon hjälm, size L (59-63)
- 661kroppsskydd (integrerat med ryggplatta etc), size XL

Använt 1ggr totalt (båda) ...

Skänkes gärna till ngn i Uppsala som kan tänkas använda dem. Min DH/hela berget karriär var mkt kort ...

Hämtas i Bergsbrunna

AWi

Medlem
Hjälmen är kvar!

Loftberg sa:
Ohoy, låter ju som storlekar som skulle passa mig. Och då huserar jag ändå i Bergsbrunna dessutom. Jag skulle inte påstå att min karriär inom DH ens har börjat, men någon gång ska jag besöka Järvsö.

Däremot får skänkes-temat mig att känna mig lite skamsen. Jag föredrar att åtminstone kunna få bjuda på öl för dylika tjänster.

Loftberg

Aktiv medlem
AWi sa:
Hjälmen är kvar!

Loftberg sa:

Vid närmare eftertanke känns det dumt att den skulle hamna hos mig, där den säkert bara skulle samla damm i någon vrå större delen av året. En så fin kruka tingas bäst av någon mer inbiten entusiast. Om den av någon outgrundlig anledning fortfarande inte hamnat hos någon annan om två veckor när jag är tillbaka från jobb, så kan du alltid skrika till igen.

//Erik

dnleriksson

Aktiv medlem
Det är ju körbart på våren så det går nog bra nu också. Imorgon är det USC's Oktober-ride dessutom så då har Lunsen inget annat val än att vara körbart ?

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer