Torsdagscykling i Uppsala - del II

• Trådstartare Trådstartare s
  • Start datum Start datum
Blev ju alldeles strålande kul det där. Tack för trevligt sällskap och stigvisning.

Lite inledande förvirring om vart vi ska
1.jpg

Shrue inväntar besked
2.jpg

Putt putt
3.jpg

Hetsjägarn på en flygande fågel
4.jpg

Dnl flög längst
5.jpg

Lift off för Shrue
6.jpg

Efter lite lek vid Hemslöjdsvägen tittade vi till åsen
7.jpg

Hetsjägar'n kör lite stigvård
8.jpg

Det här får vi göra om nån gång.
/Johan

Snuskigt fybubblarns va fint det där såg ut då! Här regnsnö-regnar det, är sån där genomträngande kustkyla och är allmänt jävligt just nu.
Blir vitaminförstärkning istället:
2647099994639589865-account_id=1.jpg

9147439384293303815-account_id=1.jpg

7654043867645541947-account_id=1.jpg

Shrue sa:
Tack för god tur och fina bilder. MÅSTE införskaffa en sådan såg att ha med ut, riktigt praktiskt.
Perfekt, då löser du Linnéstigen!

Conan arkivarien sa:
Hur är det med underlaget. Är det dubb som gäller nu?

Det funkade utmärkt utan idag. Det har ju kommit några snöflingor men de hade frusit fast i isfläckarna så de var mindre hala än innan. Du får hitta på en annan ursäkt om du ska slippa cykla.

/Johan

mikipedia_ sa:
mikipedia_ sa:
JojjeM sa:
mikipedia_ sa:
Efter tips från en endurobroder :) söker jag här i hope/uppsala land efter 20mm pluppar till ett framnav. Allra bäst vore om jag kunde få låna/hyra å prova, funkar det så köper jag dom.
Så har nån några över?

Inte helt omöjligt att jag har ett par. Ska kolla.

/Johan

Supernajs, dra ett pm sen.

Updaterar lite. Jag behöver få mitt pro4 nav till 20*110 då funkar det i Fox36an gjord för 26" har du sån vore det superduper bra.

Har nästan 1cm tillgodo om jag fimpar skärmen:)

Åter igen leverera Happy!! Tack som fan JojjeM för adaptrarna! Kommer en provkörningsrapport framöver?

Fräsiga apelsiner och drösvis med happy-kärlek, man mår bra i själen liksom. Dessutom har allt snack och all rapportering om enduro-hetsande, gnagt i mig, medan jag fläskat med... ja, ni såg ju helgens vitaminboost. Så, trots att halsen fortfarande inte kändes helt hundra, så kunde jag ju inte släppa tanken att det var en hel vecka sen jag släpade mig runt i skogen sist. Betydligt kallare här nu än sist, men jag var ändå bara tvungen att ta mig ut en sväng efter plugget. Så en ultrakort uppdatering från väst då:

Lite grus...
IMG_20170208_163753-01.jpeg

Lite XC...
IMG_20170208_165516-01.jpeg

Min hosta låter lite som att någon krossar sten, och i brist på medicin, tog jag efter en lång nästan kvinnligt varm dusch, det enda nära jag hade. Lite som en Österrikisk Grudge-tjej på afterskin...
IMG_20170208_184625.jpg

Lite hets lyckades jag iallafall åstadkomma. Sen om det var nyttigt för kroppen, det kan man diskutera.

Skål!

// Erik

Ny hoj kräver ju att man kittar den lite extra! Tänkte att jag ska prova att köra med Ergons produkter i år. Lite bekvämare för baken och handtag som påstås hjälpa mot armpump. Ska bli spännande!

Blir inte så mycket armpump i denna stan, men en bekväm sadel gynnas man nog av!

Förhoppningsvis ringer Neil idag eller imorgon och berättar att mina nya Hopehjul har kommit!

Sen för övrigt så är apelsinen nog det roligaste jag cyklat på, någonsin!

Bilagor

• 20170208_212604.jpg
    20170208_212604.jpg
    208 KB · Besök: 36
  • 20170208_212556.jpg
    20170208_212556.jpg
    260.3 KB · Besök: 24
WSB sa:
Ny hoj kräver ju att man kittar den lite extra! Tänkte att jag ska prova att köra med Ergons produkter i år. Lite bekvämare för baken och handtag som påstås hjälpa mot armpump. Ska bli spännande!

Blir inte så mycket armpump i denna stan, men en bekväm sadel gynnas man nog av!

Förhoppningsvis ringer Neil idag eller imorgon och berättar att mina nya Hopehjul har kommit!

Sen för övrigt så är apelsinen nog det roligaste jag cyklat på, någonsin!

Dom där handtagen är guld! Haft mina i ca6-8månader och är lagom i omkrets och mjukhet.
Vart är när bilden på redan monterade hopedelarna då?? :)

Tog en lugn tur via Svinskinnsskogen till Nåsten idag. Genomfruset överallt samt snö på den is som fanns = finfint cykelväder. Bonus med genomfruset är att cykeln forfarande är ren när man kommer hem :)

Frusen bäck vid Linnéstigen, norr om stan
Photo2017-02-09113811.jpg

Svinskinnsskogen
Photo2017-02-09114805.jpg

Obligatoriskt lut på TTn
Photo2017-02-09124754.jpg

Var riktigt förrädiskt underlag vid slutet av Lasses slinga, del 1. Gjorde en fin räddning när jag vurpade på sista hällen, så en varning till alla TT-hetsare är på sin plats.
Photo2017-02-09130010.jpg

Paus vid Håga ängar
Photo2017-02-09130708.jpg

Ostmackor samt kaffe i motljus
Photo2017-02-09130852.jpg

Tycker det verkade vara en rätt hygglig körning, speciellt med tanke på is och ditt relativt långa uppehåll. Snyggt! Och riktigt trevliga bilder. Fan, ni har ju plötsligt nästan mindre snö än vad vi har här nere. Paradoxalt, minst sagt. Och soligt och fint dessutom. Den varan är sällsynt här..

Tog mig en tur jag med, och ja, när jag tittade ut i morse blev jag lite lätt förvånad - vitt! Mina planer för dagen fick helt enkelt justeras lite, men cykla blev det oavsett.

Har ni många frusna vattenfall i Uppsala?
IMG_20170209_144751-01.jpeg

Uppe på Ljungheden kom 2017's första kramp, som en käftsmäll rätt i låret. Dags att bege sig hemåt helt enkelt.
IMG_20170209_163451-01.jpeg

Mugshot på toppen av Änggården, glad men kall.
IMG_20170209_163324.jpg

En råkass och högst ograciös screenshot (lyckas inte hämta ut bilder på nåt bra sätt ur en video jag försökte mig på..) när jag siktar mig ner genom kruxet på 'Genvägen', strax innan den går ihop med 'Fartblindaren'. Som vanligt ser det bara löjligt ut, men det är en typisk 'oh shit sätt hjulet rätt för f*n'-passage. Speciellt i snö... En andraplats blev det ändå, och då brukar jag inte köra så hårt när det går semi-utför.
Screenshot_20170209-180427.png

En av mina favoriter, på väg ner mot Eklanda. Härlig mix av stök och flow, bara nedför. Snöigare än vanligt dock.
IMG_20170209_165428-01.jpeg

Kallt och bitvis dåligt fäste. Tårna har krävt en extra varm dusch, men nu börjar det ordna upp sig.

Gud vad tröttsamt med alla cykelbilder. Jag vill dricka öl istället.
För egen del skulle det passa bra i morgon kväll. Hur set det ut för er andra, finns det något intresse?

Träna låter ju helt galet. Med din nya fina cykel så kommer du vinna alldeles oavsett, WSB. I alla fall poser-klassen. It's all about the bike.

Hinns nog tyvärr inte med någon dricka ikväll, familjebowling etc står på agendan.

Och givetvis hoppas jag det levereras storstilat resultat från Uppsala-gänget, framförallt från WSB så klart ;)

Jag sitter mest och väntar ut min förkylning som blev väldigt mycket sämre av förra helgens aktivitet. Trodde jag hade lunginflammation på eftermiddagen efter cyklingen.

Ikväll ska jag träna på att äta chips. Med dipp. Och cola bara för att göra det extra vitaminrikt!

dnleriksson sa:
Jag sitter mest och väntar ut min förkylning som blev väldigt mycket sämre av förra helgens aktivitet. Trodde jag hade lunginflammation på eftermiddagen efter cyklingen.

Ikväll ska jag träna på att äta chips. Med dipp. Och cola bara för att göra det extra vitaminrikt!

Låter som en bra plan. Vi får planera något längre fram.

Öl på lokal nån gång låter som en bra idé.

Jag och Gustav masade oss ut en kortis i Nåsten. Ruggigt fina förhållanden minus några enstaka isfläckar.

Pinsamt lata och tog bilen ut
20170211_144700.jpg

Igång på led 22
20170211_145134.jpg

Gustav dog lite efter att ha kränkt mig på första snabba biten av tt:n
20170211_153324.jpg

/johan

Fina bilder Jojje, som alltid. Ni verkar riktigt laddade inför nästa helg :)

Tog en tur till Sten Sture efter jobbet och försökte hitta de olika segmenten som ska köras på Stendurot i vår. Det var lättare sagt än gjort, knappt några spår alls. WSB får styra upp en Stenduro-träning någon helg (som jag inte jobbar)!

Hallå.
Jag har gjort sönder en bit på min remote lockout på framgaffeln och behöver en ny som syns på bilden (Den som sitter utanför det som snurrar på dämparen.).
Är det troligt att t.ex ski total eller cykelviktor har den reservdelen? Går den att få tag på från nätet och i så fall vart?
Tacksam för hjälp! Tänker jag kan fråga er kunniga innan jag lägger allt för mycket tid på att leta.

I övrigt roligt med era inlägg och skulle gärna hänga med på en runda i Lunsen någon gång (i lugnt tempo)
//Oskar P

Bilagor

• IMG_0455.JPG
    IMG_0455.JPG
    127.9 KB · Besök: 32
mahmod sa:
Hallå.
Jag har gjort sönder en bit på min remote lockout på framgaffeln och behöver en ny som syns på bilden (Den som sitter utanför det som snurrar på dämparen.).
Är det troligt att t.ex ski total eller cykelviktor har den reservdelen? Går den att få tag på från nätet och i så fall vart?
Tacksam för hjälp! Tänker jag kan fråga er kunniga innan jag lägger allt för mycket tid på att leta.

I övrigt roligt med era inlägg och skulle gärna hänga med på en runda i Lunsen någon gång (i lugnt tempo)
//Oskar P

Vad är det för gaffel du har? Hör med Velotek annars, de brukar kunna fixa fram det mesta.

Köpte ett nytt pendlarhärke idag

Bilagor

• 20170211_174547.jpg
    20170211_174547.jpg
    124.6 KB · Besök: 39
  • 20170211_174415.jpg
    20170211_174415.jpg
    179.8 KB · Besök: 30
  • received_10154439283166656.jpeg
    received_10154439283166656.jpeg
    168.5 KB · Besök: 36