Torsdagscykling i Uppsala - del II

• Trådstartare Trådstartare s
  • Start datum Start datum
Tog en första svängen in i reservatet i de norra delarna. Vet inte hur första maj-turen var men jag tyckte det var för blött. Stora vattensamlingar och ganska långa leriga partier där det brukar vara torrt och fint. Nej jag passar nog så länge.

Tog en första svängen in i reservatet i de norra delarna. Vet inte hur första maj-turen var men jag tyckte det var för blött. Stora vattensamlingar och ganska långa leriga partier där det brukar vara torrt och fint. Nej jag passar nog så länge.

Upplandsleden upp till trevägskorset är snustorr men ute på de mindre stigarna var det fortfarande en del vattensamlingar och mjukt i marken.

Cyklade Nåsten-Fäbodarna, MTB banan-Gula stigen från Vårdsätra till Rosendal. Precis som s säger. Helt ok stora delar men man får ta det vackert vid några surhål här och var. Luriga träd längst ner i backen mot Predikstolen.

Bilagor

• IMG_0760.jpeg
    IMG_0760.jpeg
    2 MB · Besök: 81
  • IMG_0761.jpeg
    IMG_0761.jpeg
    2 MB · Besök: 75
  • IMG_0762.jpeg
    IMG_0762.jpeg
    914.8 KB · Besök: 78
  • IMG_0763.jpeg
    IMG_0763.jpeg
    2 MB · Besök: 71
Råkade hitta en enkät om Sunnerstaåsens friluftsområde som kommunen gör. Gå in och kryssa för att ni gillar terrängcyklingen (om ni nu gör det). https://survey123.arcgis.com/share/...ortalUrl=https://kartportal.uppsala.se/portal

Se även info om utvecklingen här: https://kartportal.uppsala.se/portal/apps/storymaps/stories/27072d5e350445c791eb2b40c69310de

Och länkarna finns här om ni vill hitta dom från officiellt håll: https://www.uppsala.se/kultur-och-f...naturreservat/sunnerstaasens-friluftsomrade1/

Mårten får säga åt sin AI att sluta blanda ihop gaffelvinkel och sadelvinkel. Samt att sadelväska aldrig är OK på MTB :)

Connys AI är nästan mer trovärdig

/J

Inte mer än att det var i södra delen och att det skall vara släkt nu.

Hej, min bakfälg börjar ge sig men navet är prima. Har en tanke att köpa en ny fälg och låta bygga ett nytt hjul med det gamla navet. Finns det någon i Uppsala som är duktig och gör ett sånt jobb?
(LBS föreslår typ: " det är inte värt det, köp nytt " - vilket inte känns rätt)

Senast ändrad:
Kolla med Sportson, nu tror jag iof att Micke är på semester så det är nog att vänta till hösten om det ska bli ordentligt gjort. Där lär du ju bli begränsad till Bontrager, men går ju alltid att ta med på fälg och nav och låta han göra jobbet.

Hej, min bakfälg börjar ge sig men navet är prima. Har en tanke att köpa en ny fälg och låta bygga ett nytt hjul med det gamla navet. Finns det någon i Uppsala som är duktig och gör ett sånt jobb?
(LBS föreslår typ: " det är inte värt det, köp nytt " - vilket inte känns rätt)
Förstår nog varför dom sa det. Kostnad för nya ekrar, nipplar, fälg samt kostnad för bygge blir mer än vad ett bra bakhjul kostar.

Förstår nog varför dom sa det. Kostnad för nya ekrar, nipplar, fälg samt kostnad för bygge blir mer än vad ett bra bakhjul kostar.

Fast de slår ju sig för bröstet för sina handbyggda hjul. Borde väl gå att bygga på ett gammalt nav? Blir inte billigt men man spar ju in kostnaden för navet.

Frågan är om inte det blir billigare att sälja hjulet till nån som bygger själv och köpa ett färdigt.

Annars tror jag det går jämt upp med tyska priser på fälg och eker och minus med svenska

Vi får väl försöka få ihop nått igen? Irra runt lite i Lunsen kanske? Funderat på att ta mig ut själv nån gång, men har verkligen för lite stigkoll där!

Det är skyltat och markerat med rött på lederna så rätt svårt att cykla vilse. Kanske får man cykla lite längre om man kör helt fel men hela Lunsen är ju inte jättestor.

Det stämmer. Har dock bara cyklat där 4-5 gånger totalt. Brukar hålla mig till Nåsten som jag börjat hitta ganska bra i.

Bara att höra av dig om du vill ha plågsamt långsam gubbcykling. Kan visa runt i Norra Lunsen där jag mest hänger.

Tillbaka
Topp