Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hur är förhållandena i nåsten? På en skala 1-22.5 hur blött är det? (1= knastertorrt)
Det blev segling för min del istället. Kör kanske en sväng imorgonNu blir det ju väldigt kort varsel, men jag tänkte ge mig ut om ett litet tag. Typ start om 20 min och sen mot KBH för en Nåstenklassiker.
Jag har cyklar ju greuus så det är nog ute nu.MTB är ute. Gravel är inne.
Jag funderar annars på hur jag kan få en ai att köra Zwift åt mig…
MTB är ute. Gravel är inne.
Hmm, inte ens AI verkar hänga med i trenderna. ChatGPT har uppenbarligen inte fattat att mtb och gravel är ute.MTB är ute. Gravel är inne.
Typ | Stereotypisk stil | Social ton |
| Landsvägscyklist | Effektiv, prestationsfokuserad | Kan vara mer ”seriös” |
| MTB-cyklist | Lekfull, teknikorienterad | Ofta glad men ibland mer individualistisk |
| Grusgubbe | Lugn, naturromantisk, fikabenägen | Varm, inkluderande, lite skäggig humor |
Roligare än att dricka folköl? Jag fattar inte...Vad hade den för förslag för att göra soffläget roligare?
| Typ av öl | Varför den passar |
| Session IPA / Pale Ale | Lätt, frisk och inte för stark – perfekt efter en varm grusrunda. |
| Lager med karaktär (gärna hantverksbrygd) | Grusgubbar gillar ofta lokalproducerat – något från ett mikrobryggeri i Uppland snarare än storbryggerier. |
| Saison / Farmhouse Ale | Passar den “äventyrliga” gravel-andan – lite rustikt, belgiskt och oborstat. |
| Alkoholfri IPA | Många gravelcyklister väljer alkoholfritt efter träning, men ändå med smak (t.ex. Mikkeller, Omnipollo, Nya Carnegiebryggeriet). |
| Suröl eller lätt syrlig Berliner Weisse | Populär bland dem som gillar variation och är nyfikna på udda smaker – ganska vanligt i gravelkretsar. |
De där är iallafall för fina att smutsa ner med den uppländska klisterleranFörvånade mig själv med ett utbrott av cykelintresse och monterade nya, regionalt anpassade bromsar på Apelsinen.
Nu kan jag möta ickecykelsäsongen 2026 i trygg förvissning om att det går att få stopp på cykeln med stil. Dvs, under den högst teoretiska förutsättningen att den någon gång får lämna förrådet.
Visa bilaga 812825
/J
Så är det.De där är iallafall för fina att smutsa ner med den uppländska klisterleran
Jag traskade omkring på grusvägarna i nåsten typ i söndags. Mitt cykelsug försvann på den promenaden.Nån som har aktuell koll på underlaget i Uppsalaskogarna? Blöt dödsis, geggfest eller cykelbart (utan dubb)? Funderar på om man skulle försöka komma ut en sväng i helgen. Men osugen på att cykla omkull och bryta lårbenshalsen eller bli ett träsktroll.
/J
Samma tänkte jag om stigarna i Nåsten förra helgen. Mycket is kvar och där det inte var is var det rejält blött.Jag traskade omkring på grusvägarna i nåsten typ i söndags. Mitt cykelsug försvann på den promenaden.
Ah, såpass. Får ta en promenad så att jag också blir botad. Vi kanske kan höras nåt våren 2028 för nytt försök.Jag traskade omkring på grusvägarna i nåsten typ i söndags. Mitt cykelsug försvann på den promenaden.
Men man kommer bli blöööööötRegn och plusgrader gör förhoppningsvis upp med den sista snön. Kan bli fint till nästa helg.
Det är planenMen man kommer bli blööööööt
Hmm, det där cykelsuget alltså....
Puts väck
/J
Enligt ett danskt test tål inte min cykel vätaDet är planen
Det är som ett tyskt test fast tvärtom. Har man tur kan man lista ut vilken produkt de testat.Enligt ett danskt test tål inte min cykel väta