Torslanda MTB

ervjben

Ny medlem
Torslanda MTB
Halloj
Cyklar en hel del XC i skogarna runt torslanda...

Lite tråkigt att cykla själv, blir lite feg när det blir stökig terräng.

Någon annan som brukar cykla i närheten av Torslanda ?

Kanske vi kan samla ihop några stycken och köra ihop

Torslanda MTB
Torslanda är okänt territorium för mig men passar bra geografiskt - jobbar nära och bor vid Hisingsparken (som också erbjuder bra cykling).
Hänger gärna med om det tillåts att inte vara en super-tekniskt-fys-fenomen utan en glad cykeltant som brukar hänga med på easyturer i vanliga fall.....

M

Torslanda MTB
Tja. Jag och några polare cyklar ofta i torslanda. Favoritstigarna är de svårare men det blir en del xc också. Vilket område brukar du cykla i?

Torslanda MTB
Kul att det verkar finnas intresse

Kör oftast i skogen bakom torslandavallen och i skogen vid mustadammen
varvar dessa tekniskt lite svårare med den backiga grusvägen längs kusten ut till sillvik

Torslanda MTB
Jag bor oxå i torslanda "Lilleby"

hittade en hyfsat go sträcka ganska nära torslanda fotbollsplan annars så tyckat jag bara att det är massa småsnuttar att köra på.. och transportsträckor.

hänger gärna på en tur framöver

Torslanda MTB
Jag hänger gärna på på lite XC bor i hjuvik och har hittat lite småspår via gamla militärområdet till lilletummens väg i hästevik osv. Kanske ni har några roligare turer. I varje fall hänger jag gärna på.

Torslanda MTB
Ett hett tips för mtb i torslanda är området i gossbydal. Helt klart Torslandas bästa stigar.

Vid övre hällsviks busshållplats finns en mycket brant och smal backe. Gå upp för den och utforska stigarna i området!

Torslanda MTB
Plockar upp en gammal tråd,

Har precis börjat cykla mtb och tycker det är så jäkla kul! Jag bor precis nedanför Mustadammen och har börjat köra i skogarna.

Idag när jag och kompisen var ute hittade vi rester av gamla byggen. Ganska höga broar osv. De var helt rötna nu men lär vart kul när de vart nybyggda.

Finns det mer sådant i Torslanda?

Någon som har fler tips för området?

Tillbaka
Topp