[Total-OT] UPS notifieringar fungerar inte?

Stervelo

Aktiv medlem
Fick ett paket tillbakaskickat till Duskland, fick ingen notifiering när det kom. Företaget skickar det igen i början av
förra veckan, jag får en notifiering på mail, med förväntad leveransdag. Typ 3 dagar innan den kan komma.
Sen får jag inget mer.

Mitt minne är att det inte fungerat så här förut, i min upsprofil är alla "händelser" mappade till email, och eftersom det första fungerar, så fattar jag inget.

Någon annan som har samma problem?

Ute för leverans 23/1 men sedan dess tillbaka till UPS warehouse i Stockholm.

UPS har tidigare kunnat leverera utan problem.

inte bara med ups förväntas man själv hålla reda på sina paket alltsomoftast numera.

det slarvas alltså med aviseringarna både här och där, inte minst postnord.

Rekommenderar att skapa konto på UPS och sedan ställa in det så att leveranser defaultar till att lämnas på det paketställe du väljer. Gör att man slipper vänta hemma "10–17 nån gång måndag–torsdag" och ger liggtid som gör att man har tid att upptäcka att paketet borde anlänt.

Rekommenderar att skapa konto på UPS och sedan ställa in det så att leveranser defaultar till att lämnas på det paketställe du väljer. Gör att man slipper vänta hemma "10–17 nån gång måndag–torsdag" och ger liggtid som gör att man har tid att upptäcka att paketet borde anlänt.

UPS var snabba att svara. Jag bor i lägenhet och de saknade portkod. Att jag har porttelefon kopplad till mobilen hade kunnat underlätta.

Tack för tipset. Ska ändra inställningen så att paketen alltid går direkt till ombud. Det är mycket smidigare än att vara hemma hela dagen som ett otåligt barn på julafton.

Hej, försöker ändra leveransadress för ett UPS-paket utan framgång som de försöker leverera hem till mig mellan 10-14. Jag förstår inte riktigt deras policy, vem kan vara hemma mellan 10-14 på vardagar för att ta emot paket? Någon som vet om paketet automatiskt lämnas till närmsta ombud till slut om man inte är hemma vid leverans?

Hej, försöker ändra leveransadress för ett UPS-paket utan framgång som de försöker leverera hem till mig mellan 10-14. Jag förstår inte riktigt deras policy, vem kan vara hemma mellan 10-14 på vardagar för att ta emot paket? Någon som vet om paketet automatiskt lämnas till närmsta ombud till slut om man inte är hemma vid leverans?
Deras policy är att fortsätta ha huvudet i röven och aldrig begripa hur värdelösa de är.

Menar du att det där faktiskt kan fungera?

Ingen av mina leveranser har nånsin lyckats bli "kopplade" till mitt konto.

Ett paket jag hade beställt som gick med ups har suttit fast i tullen sen den 8e april, inte hört ett pip om det eller att jag behöver göra något. Ottoligt irriterande att man inte bara kan mejla dem om ett problem utan man måste skapa ett konto först.

Vid sista UPS paketet fick jag en SMS (utan konto) med val: ombud, hem eller iBox. Riktigt bra! Jag var förvånad.

Jag skapade ett konto, helt otroligt att man ska behöva göra det bara för att byta leveransadress. När jag väl gjort det får jag felmeddelande varje gång jag försöker byta leveransadress: ”Vi har tekniska problem, försök igen senare”… UPS verkar även vara svåra att få tag på. Jag skrev en lapp och tejpade på porten där jag bad dem ringa mig när de kommer med paketet, vi får väl se hur det slutar…

Försökte betala importavgiften med Paypal då jag inte fick det att funka med Mastercard. Fick kvitto från Paypal men jag slussades tillbaka till UPS betalsida med felmeddelande, så svårt att veta om det gått igenom.

Vid sista UPS paketet fick jag en SMS (utan konto) med val: ombud, hem eller iBox. Riktigt bra! Jag var förvånad.
Samma för mig! Jättesmidigt! Första gången (för några år sedan) var det lite B eftersom närmsta ombud var i en annan del av stan, men nu finns ett par på gångavstånd (ett av dem är nog ombud för ”alla” nu; PN, Schenker, DHL/Bring och UPS).

Jag fick sms med val av 1. för att hämta ut och 2. hemleverans. Jag valde 2. och fick åka och hämta ut i kiosken.
Beställde du från utlandet då? Jag har inte fått något sms eller liknande där jag fått välja, enbart ett mejl med planerad leverans hem till mig mellan 10-14. Men vem är hemma mellan 10-14 en vardag om man inte är arbetslös eller pensionär? Det verkar helt vansinnigt. I mejlet finns länk till möjlighet att ändra adress men det fungerar inte.

Beställde du från utlandet då? Jag har inte fått något sms eller liknande där jag fått välja, enbart ett mejl med planerad leverans hem till mig mellan 10-14. Men vem är hemma mellan 10-14 en vardag om man inte är arbetslös eller pensionär? Det verkar helt vansinnigt. I mejlet finns länk till möjlighet att ändra adress men det fungerar inte.
De som skickat har nog köpt en tjänst av UPS som riktar sig till företagsleverans. Kolla med dem du köpt hos.

De som skickat har nog köpt en tjänst av UPS som riktar sig till företagsleverans. Kolla med dem du köpt hos.
Det har jag gjort, men de (Aerocoach i UK) kan inget göra. De länkade bara till samma sida jag kommer till när jag försöker ändra leveransadress, som inte fungerar.

Det har jag gjort, men de (Aerocoach i UK) kan inget göra. De länkade bara till samma sida jag kommer till när jag försöker ändra leveransadress, som inte fungerar.
Jag menar inte att de kan påverka UPS i efterhand, de kan de nog inte. Jag tänkte att du kan fråga vilken leveranstjänst de köpt av UPS, och om den ska leda till hemleverans 10-14 meddela att den inte är ett bra val (för framtida leveranser).

Det är ett gissel att man inte vet vilken tjänst sändare köper utan bara leveransbolag, där skulle branschen kunna bättra sig.

Fed Ex och UPS skulle kunna slås ihop till ett nytt företag med de nya namnet : Fed Up
UPS informerade mig om en leverans och skrev att jag måste kvittera leveransen. De skickade flera sms om tidpunkt och till sist ett sms med information att de hade levererat.
Problemet var att jag inte hade mottagit något paket. Efter lite mejlande med företaget som köpt leveransen visade sig att ups hade lämnat paketet på fel adress på andra sidan kommunen och de hade inte begärt någon signatur.
Säljaren var tvungen att skicka en ny leverans som kom en vecka senare. Den ursprungliga leveransen hittade hem till mig drygt en månad senare.

Verkligen Fed up.

Goda nyheter för min del åtminstone. Cyklade hem under lunchen för att kolla om det kommit något vilket det inte hade. På vägen tillbaka till jobbet blir jag uppringd av kuriren och i nästa ögonblick svänger en Budpartner-bil in på parkeringen mitt framför näsan på mig. Föraren hoppar ut och öppnar sidodörren där mitt paket ligger. Skriver under och swishar importavgiften. Det var inte så illa som jag tolkade det heller, hade det inte kunnat levereras hem hade det hamnat på deras terminal. Så jag får nog revidera mitt omdöme, allting gott!

Vid lunchtid idag fick jag meddelande från UPS att mitt paket fanns att hämta upp på utlämningsstället. Några timmar senare jag jag cyklade förbi på vägen hem så hade UPS inte varit där ännu. Jag var tredje personen som hade varit och frågat. Killen i kassa suckade bara, tror inte det var första gången där och inte första gången det händer mig heller. Måste ju vara ett av världens sämsta bolag.

Ännu ett paket på väg med UPS, ännu ett som inte dyker upp i MyChoice.

Funderar på om det är för att jag har sånna där kriminella svenska bokstäver i både namn, adress och ort.

Tillbaka
Topp