Tour de Chambre

Opgnu

Ny medlem
Tour de Chambre
I studentkorridoren ska vi ha något som kallas Tour de Chambre, en kväll där man går mellan varandras studentrum. I varje rum ska det bjudas på en drink och man ska ha någon lek och gärna ett passande tema.

Eftersom man (cyklister) kommer att tänka på Tour de France när man hör namnet så har jag valt att försöka köra ett franskt tema med fransk drink. Men nu till problemet, en lek!?

Behöver desperat tips till vad man kan ha för lek som helst passar in i temat och ändå är lite småkul. Behöver underhålla cirka 10 personer i 15 min innan vi går vidare till nästa rum. Lika dålig planering som vanligt, vi ska hålla festen imorgon (fre 20/9).

Har gammal slang och ett gammalt däck till förfogande. Inte mycket mer jag kommer på just nu.
Nu får det bli en cykelrunda och en funderare!

Tour de Chambre
1, Bjud på NonStop från en termos och kalla det doping!
1,5 Bjud på vad som helst från en termos och kalla det doping.

2, Eller gör ett spelbräde som symboliserar Alp D'Huez sen får man slå tärning för att försöka komma i mål först med sin spelare(som lämpligen är typ en cyklist eller en cykel). Lägg in specialrutor med "kjedjehopp - stå över ett slag" eller "punktering - ta två steg tillbaka".

3, Ordspel

Ett kul och simpelt ordspel. Material: Papper+penna

Alla spelare får varsin lapp och på denna lapp står det ett ord. Är det 10st spelare står det samma ord på 9 av lapparna medans det står ett helt annat ord på den tionde lappen. Blanda och dela ut lapparna så att var och en får. Sen går man varvet runt och alla skall ge en kort beskrivning av ordet som står på deras lapp och man får inte säga samma sak som någon annan har sagt. När man har gått varvet runt skall man på given signal peka på den person som man tror har det avvikande ordet. Den person som flest pekar på måste lämna spelet. Har man valt ut fel person fortsätter spelet en runda till osv. Det gäller alltså för den som har ett avvikande ord att snabbt inse detta och inte försäga sig. Om den med det avvikande ordet Fortfarande finns kvar när det bara är två kvar i spelet har hen vunnit.

Edit
4, Gör ett cykelquizz

5, Spela galenpanna. Där man sätter en lapp i pannan och skall gissa vad det står med hjälp av Ja/Nej-frågor.

6, Om du har cykel + trainer kan du säkert komma på någon tävling där man skall cykla så långt som möjligt på 1min eller liknande.

Det gäller att ta ord som är ganska lika varandra. Typ Madrass/Kudde eller Te/Kaffe.

Senast ändrad:
Tour de Chambre
bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> 1. Sätt er i en ring på golvet.
> 2. Lägg en bulle i mitten.
> 3. Kör så det ryker!

Men då får ju inte geten vara med och leka.

Tour de Chambre
Tror jag undviker den där leken med ringen och bullen, tjejer får väl inte vara med på den?

Tackar Grautr för utmärkta tips, sak nog bli något bra av det här!

Tour de Chambre
Pussa kortet.
Väldigt tramsigt. Klar succé
Placera gästerna i en ring. Ge en person ett spelkort, som hen med ett litet sug ska få att fastna på munnen. Sedan ska kortet förflyttas från munnen på personen till nästas persons mun utan att någon rör vid kortet med händerna. Det laget som flyttar kortet flest gånger vinner.

Tillbaka
Topp