Röhss skrev:
-------------------------------------------------------
> Reflektion kolon. Wiggins verkar vara en rätt
> sur, dryg och allmänt osympatisk person.
> Förstår helt om Froome blir lack på att släpa
> omkring på honom runt hela (nåja, Wiggo var
> snabbare mot klockan på 9an) tournen. Om det nu
> tvunget ska bli Sky är Froome en mycket
> värdigare vinnare än Wiggins i mina ögon.
Tycker snarare tvärtom, Wiggins har åtminstone tidigare visat sig vara en rätt glad, öppen & trevlig person men kanske att det börjar bli lite tjatigt på presskonferenserna? Att cykling är en lagsport men att det bara är en som står överst på pallen i Paris kan väl knappast vara någon nyhet ens för Froome, men istället för att acceptera sin roll i laget som "lieutenant" gnäller han öppet i media vilket inte borde ge honom någon bättre position i laget även om det är lätt att förstå hans frustration. Hade EBH agerat likadant om han ansåg att han var bättre än Cav i en klungspurt men ändå blev satt som uppdragare?
Froomes tid som kapten kommer den också, men med tanke på att det var först på förra årets veulta som han slog igenom på riktigt och att han bara gjort ett riktigt bra resultat under 2012 innan TdF (4:a på Criterium du Dauphine) så ser jag inte att han skulle kunna utmanat Wiggo i år om att ta kaptensrollen i TdF.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cycling_domestique
> Och så en potentiell noob-fråga. Är det
> verkligen helt klappat och klart för Wiggins nu,
> eller finns det någon som helst möjlighet för
> Nibali att ta in försprånget? Givetvis
> förutsatt att Wiggins håller sig på cykeln och
> inte stoppar fingrarna i hjulen eller liknande.
> Jag ska väl erkänna att jag inte analyserat
> sönder de sträckor som är kvar, men
> morgondagens är ju varken kort eller extremt
> platt. Finns det något där Nibali kan trolla
> med?
Nibalis enda chans nu är väl att både Froome & Wiggins punkterar 2-3 gånger var ... Eller att de fått sponsorklockor som visar fel tid och missar starten på tempot.