Tour de France 2012 - tråden

Om Team Europcar/Bbox Bouygues Télécoms kan köra som ett lag i år så tror jag (eller hoppas på, snarare) på Ti-Blanc.

Topp 3 för GC: Wiggins - Evans - A Schleck
Bergatröjan: Nån spanjor
Poängtröjan: Cavendish (även om jag hoppas på Sagan)

Vad har ni för tips för att övertala arbetskamraterna att det MÅSTE visas män i tight lycra och rakade ben?

Detta krockar lite väl med EM och OS, eller?

Vore kul om Cav kunde fortsätta sitt segertåg i touren. Han kan bli störst!!

För totalen så tror jag inte Schleck klarar det. Cadel blir farlig.

gott redan en TDF- tråd skulle själv dra igång denna i kväll.

tippar på en av bröderna Schleck. ja ni hörde någon ska även Frank hålla sig på cyklen men tror mest på Andy. annas blir det nog evans wiggings som är där uppe.
Voecler tänkte jag med på "steen" känns som en liten dark house. sen kanske man hitta någon annan kul när start listerna är kompleta.

Supertramp skrev:
-------------------------------------------------------
> Några svenskar som kör?

Löken och Larsson har Touren i sina kalendrar. Om Fredrik får köra eller inte är nog skrivet i stjärnorna, Astana verkar inte särskilt förutsägbara.

Så tråkigt att man är pappaledig den här sommaren ;)) ska lära sonen allt om cykelsporten och att uppskatta Roberto vaccins stämma.

// Jörgen

Det är väl totalt 96 km individuellt tempo i år? Prolog + två tempoetapper.

Det borde göra en luxemburgisk seger fullständigt utesluten.

Frågan är väl om Fränk ens får åka Touren, verkar som att Bruynel är mäkta irriterad på honom. Det kanske rentav vore nyttigt för Andy att lära sig stå på egna ben. :-)

lite spoilervarning men SÅ HÄR KOMMER DET ATT GÅ!!!

Wiggins vinner (han krossar alla utom Evans som hänger med någorlunda på temoetapperna )
Evans kommer tvåa (kör bort sig på en bergsetapp)
Andy kommer trea (duktigt distanserad pga tempoetapperna kör halvbra i bergen)
4-10e placeringarna ingen aning men de är dessa åkare som kommer stå för undrhållningen i årets TdF...

Här kommer top10 i rätt ordning:

Evens
Nibali
Wiggins
Menchov
Gesink
Klöden
Danielson
Sanches
Leiphimer
Valverde

Schleckarna tror jag inte mycket på i år. För många mil tempo och backarna är inte tillräckligt branta.

[Edit]Jag har redan ändrat mig

Senast ändrad:
Rock skrev:
> Här kommer top10 i rätt ordning:
>
> Evens
> Nibali
> Wiggins
> Menchov
> Gesink
> Klöden
> Danielson
> Sanches
> Leiphimer
> Valverde

Tror nästan också att Schleckarna kan hamna utanför topp-10 i år. Kanske inte det mest troliga scenariot, men det vore jäkligt kul. Skulle vilja vara en fluga på väggen i Radioshacks buss då. :-)

kanske där för schleckarna inte ha visat något i år tränat tempo. någon som har en bra länk till bansträckning framför allt berg etapperna

Äntligen.
Bara Juni kvar....

Hur det går?
Ingen aning.

Men jag kommer sitta på baren i Bouleternère för att få expertkomentarer av de lokala cykelgubbarna aktiva i klasserna H80 H90.

Med lite tur kommer jag även att försöka se etapp 14 och då kommer det hejjas, skrikas och levas ut, särskilt när AG2R La Mondial passerar. Men att någon av deras cyklister skulle placera sig....

Tror inte på någon av Schleck'erna, detta ständiga "broder-kärlek" kommer att gå illa igen iår.
Cadel, nja, möjligt, än så länge så har han ju inte varit fantastisk, Wiggins kan bli farlig. Även Voeckler kan hamna långt upp.
Cav tar poängtröjan, men det va väl ingen överraskning för någon....
Bergatröjan vettefan, finns ju en del att sikta på.

Jag är inte toksäker på Cav längre. Han kommer få gå ett par tuffa matcher och han missade ju tröjan i Italien med en ynka poäng.

Rock skrev:
> Astana verkar inte särskilt
> förutsägbara.

They're doing it the Vino way.

Om någon av Schleckarna vinner i år så lovar jag att byta Happy-nick till "Idioten".

Eller "Idoten" för att vara Happy-korrekt.

JT skrev:
> Voekler? Skämtar ni?
Hurså?
Skämtar du när du stavar hans namn fel?

DT skrev:
> Rock skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Här kommer top10 i rätt ordning:
> >
> > Evens
> > Nibali
> > Wiggins
> > Menchov
> > Gesink
> > Klöden
> > Danielson
> > Sanches
> > Leiphimer
> > Valverde
>
> Tror nästan också att Schleckarna kan hamna
> utanför topp-10 i år. Kanske inte det mest
> troliga scenariot, men det vore jäkligt kul.
> Skulle vilja vara en fluga på väggen i
> Radioshacks buss då. :-)

Radioshack kan ju inte ha allt for hoga forhoppningar pa Schleckarna i ar, jag menar det lar ju veta om att det ar en herrans massa tempo pa touren i ar och att Schleckarna inte gor nagon, annan an konkurenter, lyckliga nar de satter sig pa en tempocykel.

JT skrev:
> Voekler? Skämtar ni?

Inte i det minsta, hurså, såg du ett smileyface bakom meningen? Jag tror han kan överraska. Om han vinner, ja det sa jag iofs inte rakt ut, jag sa att han "kan" hamna långt uppe.

Ni menar alltså att dom skulle släppa Voeckler (igen) på en utbrytning och ge honom gratistid? Ja, det är ju väldigt troligt.

JT skrev:
> Ni menar alltså att dom skulle släppa Voeckler
> (igen) på en utbrytning och ge honom gratistid?
> Ja, det är ju väldigt troligt.

Så du menar att det är kategoriskt omöjligt för Voeckler att platsa högt? Okej, alla har ju sin åsikt, tror ändå på att han kan överraska.

Deus_X_M skrev:
> Så du menar att det är kategoriskt omöjligt
> för Voeckler att platsa högt? Okej, alla har ju
> sin åsikt, tror ändå på att han kan
> överraska.

Det går att räkna upp rätt många som kört överraskande bra på touren och efter touren proklamerat "jag satsade egentligen inte på touren, nästa år ska jag satsa på riktigt". Sedan har dom kört bort sig och inte ens varit i närheten.

Nu vet jag inte vad du menar med "platsa högt", men visst, topp-10 hade Voeckler varit förra året även utan 4 gratisminuter. Själv tror jag det var tillfälligheter som gjorde det. Han körde ju som en pajas när han fick för sig att han hade chans att vinna.

Nibali, vore grymt kul med honom i Gult. Han är riktigt kul att titta på och grym utför.

Förresten, kan man efteranmäla sig? Jag tycker benen börjar bli snabba så man kanske skulle köra den där Touren nån gång.

Det blir framförallt trevligt att se nibali och basso laga till ett par sidi-skor igen, not! Jag känner mig väldigt negativ till båda dessa cyklister efter att ha fått utstå denna reklam om och om igen.
Hoppas på evans, men borde han inte börja bli gammal och trött snart?

40 inlägg och ännu ingen som tror på Jurgen Van Den Broeck?

För två år sedan total femma (fyra efter Conadors dopingdom), förra året kraschade han och bröt nyckelbenet.
Han har till skillnad mot Bradley Wiggings klarat av tre veckorslopp tidigare, han är till skillnad mot Schleckarna relativt bra på tempo och han är i sina bästa år (29 bast).

Naturligtvis är Evans favorit bara formen finns där men om någon skall utmana honom sätter jag slantarna på Jurgen Van Den Broeck.

DT skrev:
> Andy Schleck fortsätter att imponera i Criterium
> Du Dauphiné. Efter att ha kommit på en fin 102:a
> plats i prologen så blev han idag avställd med
> över 3 minuter uppför dagens sista klättring
> (en kategori 3-stigning på 200 höjdmeter). :D
>
> Wiggins leder nu med en sekund före Evans:
> http://www.cyclingnews.com/races/criterium-du-daup
> hine-2012/stage-1/results

Och Evans som vann (en ko), kommenterar att frugan hellre ville ha en get: https://twitter.com/CadelOfficial/status/209682860397965312 Happy-kulturen har nått proffsen.

Tillbaka
Topp