Tour de France 2015 - the tråd

Johan A skrev:
-------------------------------------------------------
> Det är ju typ en meter mellan honom och Van
> Garderen. Iaf på filmsnutten.

Du måste titta lite längre än de fem första sekunderna :)

mhenry skrev:
> Barguil hävdar ju att han fick en knuff av Van
> Garderen, tappade greppet om bromshandtaget och
> inte kunde bromsa i tid.
>
> https://vid.me/Zp3H

Ser ut som han har gott om tid att både fånga handtaget igen och bromsa i tid efter knuffen.

Han verkar dock inte göra mkt för att ta ner farten när han ligger på innern. Åtminstone ser det ut som TvG retarderar betydligt kraftigare.

Situationen är märklig. Klickar han inte ur lite tidigt? Och jag tycker att det ser ut som att han nästan får sladd precis innan krocken med Thomas. Det kanske går fortare än vad det ser ut att göra?

Jag tycker det ser ut som att han och TvG har ungefär samma fart runt 14 sekunder in i klippet. När de sedan går in i kurvan har fransmannen betydligt högre fart. Kan han ha missat att kurvan kom och för sent insett det?

Ser hur som helst mysko ut. Finns ju knappast någon chans att han ska klara kurvan i den farten. Att han inte åker av vägen beror ju bara på att Thomas finns som "bromskloss".

Tittar man på en minut eller så före kraschen, så ser man att Barguil är på väg framåt på högersidan. När han kommit upp vid sidan av van Garderen, stänger Froome vägen och Barguil får ta om tag och accelerera igen. Då kommer sammanstötningen med van Garderen som inte verkar vilja skänka bort platsen, utan även han går för fort in i kurvan. Han blåser faktiskt även han förbi Froome och Quintana på insidan bredvid Barguil efter knuffen. Hade inte Thomas kraschat, hade nog Quintana gett van Garderen en ordentlig utskällning.

Så jag säger att orsaken är lite övertändning, kamp med van Garderen och en missbedömning av hur tvär kurvan är.

Jag visste inte att Miss Lycka var skribent. Hens obegripliga one-liners blev nu lite mindre obegripliga. Shimanohatet har jag förstått, men nu sattes det in i en kontext.

Medan Team Bora-Argon18s lag kör touren så bjöd resten av teamet in till öppen träningsrunda, var ju givetvis tvungen att haka på, riktigt kul och trots att jag är rätt stark så är det ju ett skämt jämfört med vad proffsen har i benen.

Rätt gott och ligga på Marcus Burghardts rulle samtidigt som man får dagsfärskt skvaller från tour de france.

http://alpinisti.se/cykel-2/cykel-u...-team-bora-argon18-bjod-in-till-cykeltraning/

Senast ändrad:
GoranS skrev:
> Lite besviken på att de inte lyckades väva
> kommunister, IS och ku klux klan i det hela ...

Lika bra det, så att inte tråden slås ihop med bjäbbtråden...

Senast ändrad:
Intressant med fyra bergsetapper i Alperna nu. Onsdagens etapp kan bli spännande - även om det bara är en kategori 2-stigning som avslutning så kan det hända mycket, utförskörningen från Col d'Allos är väldigt vansklig. I Criterium du Dauphine attackerade Bardet vid toppen och bombade på som en galning utför och fick 1:20 mot klungan i utförskörningen:

Om det dessutom regnar (som vissa spår att det ska göra) så kan det bli kaoz...

Mhm, antar att det är en hel hög med cyklister som kommer satsa på att ta tid i utförskörningen. Hoppas alla håller sig på vägen bara.

Ganska stor skillnad i insats på Bardet och klungan i den utförskörningen. Nibali som väl allmänt hålls som duktig utför gör t.ex. inget för att köra på utan låter Sky-cyklisterna köra ner i kontrollerat tempo.

Kan inte se någon som är "farlig" i sammandraget få den typ av lucka på touren, möjligen med undantag för om det blir blött.

Får nog kategoriseras som olycksfall i arbetet. Förmodligen är det faktumet att det är sommar som gjorde att en "cykelartikel" som inte nämner skandaler/dopning slank igenom. Misstänker att det blir uppsträckning för den stackars skribenten när detta kommer cheferna till känna.

mhenry skrev:
> Johan A skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det är ju typ en meter mellan honom och Van
> > Garderen. Iaf på filmsnutten.
>
> Du måste titta lite längre än de fem första
> sekunderna :)

Meh.....

DT skrev:
> Intressant med fyra bergsetapper i Alperna nu.
> Onsdagens etapp kan bli spännande - även om det
> bara är en kategori 2-stigning som avslutning så
> kan det hända mycket, utförskörningen från Col
> d'Allos är väldigt vansklig. I Criterium du
> Dauphine attackerade Bardet vid toppen och bombade
> på som en galning utför och fick 1:20 mot
> klungan i utförskörningen:
>
> e=youtu.be

Den utförslöpan är helt fantastisk! Kommer ihåg jag satt o svängde med i soffan när Bardet körde.

Jag körde bil där för en vecka sedan, drygt 1/3 av första delen av dagens etapp (22/7)... vilka hjältar det är... rel hög höjd, galet brant upp/ned emellanåt. Vi såg flera motionärsgrupper cykla där, eländig kadens o plågade själar... Dessutom är det rejält varmt där nu.

julgus skrev:
> Jag körde bil där för en vecka sedan, drygt 1/3
> av första delen av dagens etapp (22/7)... vilka
> hjältar det är... rel hög höjd, galet brant
> upp/ned emellanåt. Vi såg flera
> motionärsgrupper cykla där, eländig kadens o
> plågade själar... Dessutom är det rejält
> varmt där nu.

Låter som det kan bli lite misär på tv idag då, härligt!

Den senaste veckan har jag flera gånger tänkt att Froome påminner lite om Disneys version av Toker i Snövit och de sju dvärgarna.

I dag fick jag reda på att Toker heter Dopey på engelska.

Eurosport player... Varför? Nu står det igen att jag inte Har ett abonnemang men det går heller inte köpa något för att jag redan har köpt det... Förra gången tog 5-6 dagar att få svar från supporten...
Blir det live uppdateringar i tråden idag?

Att se två gubbar stå och kommentera vad som händer utan live-bilder påminner mig om när vi var i Italien och någon TV-kanal utan sändningsrättigheter körde med filmat radiosportsreferat. Lite reklam på det så...

mhenry skrev:
> Den senaste veckan har jag flera gånger tänkt
> att Froome påminner lite om Disneys version av
> Toker i Snövit och de sju dvärgarna.
>
> I dag fick jag reda på att Toker heter Dopey på
> engelska.

Aha. Du är nåt på spåren där

> Lite reklam på det så...
Skönt att just Alpecin blev sponsor för Degenkolb. Han använder ju ändå det schampot oavsett att de är sponsorer.

DT skrev:
> Jäklar vad Pinot går bra nu. Synd bara att han
> snart ska försöka cykla nedför...
Gick ju sådär...

DT skrev:
> Man får för sig att Froome inte ska vara så bra
> utför pga hans kantiga stil, men han är ju
> riktigt vass!

Bara han inte slår en armbåge i bergväggen :)

Tillbaka
Topp