Tour de France 2017

Tour de France 2017
Tour de France 2017
GoranS sa:
Konkret sa:
Kan man inte sitta kvar på cykeln har man inte på touren att göra.
Då samtliga deltagare någon gång under sin karriär kraschat, d.v.s. misslyckats med att sitta kvar på cykeln, finns det därmed ingen i startfältet som har på touren att göra.

Jodå. Men kraschar man ut sig innan man cyklat 10km är det ju knappast arrangörens fel.

Tour de France 2017
Konkret sa:
GoranS sa:
Konkret sa:
Då samtliga deltagare någon gång under sin karriär kraschat, d.v.s. misslyckats med att sitta kvar på cykeln, finns det därmed ingen i startfältet som har på touren att göra.

Jodå. Men kraschar man ut sig innan man cyklat 10km är det ju knappast arrangörens fel.

Nä, men hade man sett till att minimera skaderiskerna vid en klotning, så hade valverde förmodligen suttit på cykeln idag.

Tour de France 2017
Konkret sa:
GoranS sa:
Konkret sa:

Din kommentar om att man inte har på touren att göra om man vurpar hade i mina ögon möjligen varit relevant om det varit en cyklist som kraschade höger och vänster, men om jag inte har helt fel är Valverde inte en sådan cyklist. Dessutom har han en rätt diger meritlista och att tycka att en sådan cyklist inte har på touren att göra för att han gör en missbedömning känns överdrivet.

Dessutom har jag inte påstått att det var arrangörernas fel att han kraschade. Tror inte ens jag uttalat mig i frågan om arrangörens ev. ansvar för att skadorna blev som de blev.

Tour de France 2017
Jeppe_E sa:
Raggamuffin sa:
Han bromsade för sent.
Det daltas redan för mycket.

Japp, tycker att de ska sluta med de orangea kuddarna på träden i DH-tävlingarna. Jag menar, man har ju kört för fort/bromsat för sent/gjort fel spårval om man kör in i träden.
Och förbjud alla dessa skydd som de har på sig, ffa hjälmar och glasögon - man vill ju se hur åkarna ser ut.

Tour de France 2017
049687D9-CFBE-43E7-A1DF-DC21B28E0934.jpg

Tour de France 2017
Hade hoppats slippa CA Technologies-reklamen efter girot.
Förstår inte hur byrån tänkte? Kanske ligger i tiden att det säljer bra att framställa sig som ett rövhål?

Tour de France 2017
frossarn sa:
ceel sa:
frossarn sa:
Någon som har fulstream?

Är 69 kr för dyrt eller vill du bara ha andra kommentatorer?
Absolut inte, hade bara inte koll på den. Fann den & kör numera Eurosport player..:-)
Är inte så imponerad av tekniken..:-( Iofs får mkt skyllas på variabel BW på hotellet i Athen, men den hänger sig lite för ofta för att jag skall tycka att det är en klockren tjänst. Idag var kul, fick engelska kommentatorer & Sean Kelly är en skön lirare..:-)

Tour de France 2017
frossarn sa:
frossarn sa:
ceel sa:
frossarn sa:
Någon som har fulstream?

Är 69 kr för dyrt eller vill du bara ha andra kommentatorer?
Absolut inte, hade bara inte koll på den. Fann den & kör numera Eurosport player..:-)
Är inte så imponerad av tekniken..:-( Iofs får mkt skyllas på variabel BW på hotellet i Athen, men den hänger sig lite för ofta för att jag skall tycka att det är en klockren tjänst. Idag var kul, fick engelska kommentatorer & Sean Kelly är en skön lirare..:-)

Jag har bara kört den hemma på fiber igår (via chromecast) och på datorn på jobbet idag. Båda utan avbrott. Jag kanske får en annan erfarenhet när jag ger mig ut och reser...

Tour de France 2017
Min erfarenhet av Eurosport Player anno 2017 är att streamingen numera fungerar riktigt bra. Deras "Video" eller on demand-tjänst av repriser fungerar däremot riktigt uselt, här hackar det och beter sig, ibland även när det finns gott om bandbredd.

Tour de France 2017
Daniel_S sa:
Henrik_E sa:
Alla som slår Matthews är mina vänner.

Varför är Matthews så impopulär? Jag har sett det i tidigare trådar också, så frågan är ärlig? Har han dopat, tacklat någon i spurten, eller är han bara osympatisk?

Det undrar jag också. Allt jag har sett och hört är verkligen trevligt, ärligt osv. Orkar några inte med en kille som har en egen stil? Typ som Sagan?

Tour de France 2017
Daniel_S sa:
Henrik_E sa:
Alla som slår Matthews är mina vänner.

Varför är Matthews så impopulär? Jag har sett det i tidigare trådar också, så frågan är ärlig? Har han dopat, tacklat någon i spurten, eller är han bara osympatisk?

Ingen aning. Själv har jag Rolland som personligt hatobjekt, han känns osympatisk och har gjort en del fulingar. Men jag kan vara helt fel ute. Det blir lite mer spänning om det finns deltagare man verkligen vill att andra ska slå, jag kan slänga in Froome där också.

Tour de France 2017
Nä precis, tror bromsarna är den enda skillnaden så rimligtvis borde de valt den med de gömda bromsarna? Eller kan undviker man gömda bromsar för att underlätta för mekanikerna?

Tour de France 2017
Fulldavai sa:
Nä precis, tror bromsarna är den enda skillnaden så rimligtvis borde de valt den med de gömda bromsarna? Eller kan undviker man gömda bromsar för att underlätta för mekanikerna?
Klart man inte vill ha dold broms bak i alla fall, vad skall mekanikern då låtsas justera när teambilen knuffar en avhängd cyklist tillbaka till klungan? :p

Tour de France 2017
Henrik_E sa:
DT sa:
GoranS sa:
Morgondagens etapp känns som att det borde bli en klungspurt - tidigt i touren, platt etapp och inte mkt till vind.

Men vem vinner då?! Står beredd med en tusenlapp att satsa på min bettingsajt...
Demare
Låter inte helt orimligt. Bara för att ge ett annat bud säger jag att Kittel tar nummer två.

För lite av en dark horse, i den mån en man med en hel hög etappsegrar på touren kan vara det, funderar jag på Cav. Känns inte som att han är i riktigt toppslag (av förklarliga skäl), men om han skulle få till en perfekt spurt skulle jag inte helt utesluta att han kan ta en etapp.

Tillbaka
Topp