Tour de France 2018

Tour de France 2018
Henrik_E sa:
Eurosport visar flaggan för Brunei istället för Bahrain.
Snart blir det revolution och hela skiten i arabien exploderar och då blir det nya flaggor.
Så det är som med AquaBlue/T3 med x1 och Sprec och Trek med skivor: Eurosport är lite före sin tid bara...

Tour de France 2018
emmer sa:
Undrar vem som blir först med att klaga på hur dåligt det år producerat och hur svårt kan det vara med mellantider? för det funkar ju på skidåkning (och allt vad det brukar vara varje år...) :-)

Sändningen produceras av nån av dom franska kanalerna inom France Televisions. Eurosport bara streamer precis som de andra 35 kanalerna som direktsänder ;-)

Tour de France 2018
Pfaff sa:
emmer sa:
Undrar vem som blir först med att klaga på hur dåligt det år producerat och hur svårt kan det vara med mellantider? för det funkar ju på skidåkning (och allt vad det brukar vara varje år...) :-)
Sändningen produceras av nån av dom franska kanalerna inom France Televisions. Eurosport bara streamer precis som de andra 35 kanalerna som direktsänder ;-)
Brukade inte hindra folk att gnälla som faan i tidigare TdFtrådar (plus Giros och Vueltor plus jag vet inte allt...) :-)

Tour de France 2018
emmer sa:
Pfaff sa:
emmer sa:
Brukade inte hindra folk att gnälla som faan i tidigare TdFtrådar (plus Giros och Vueltor plus jag vet inte allt...) :-)[/

+1
Nä, Happy är nätets svar på ”Ring P1”

Tour de France 2018
Men som min gamle kompis Ferdinand sa tidigare, hur svårt kan det vara att få till med mellantider?
Dom är ju uppkopplade med Gps:er o gud vet allt så det borde vara ganska lätt.

Tour de France 2018
GoranS sa:
Henrik_E sa:
Van Avermaet i gult kan jag leva med.
Kan han hålla den fram till första vilodagen? Eller kommer BMC att strunta i att försvara den för att spara kraft och backa upp Porte?
Inte otroligt, det är inga backar han inte klarar fram tills dess. Om nu inte kaoset från två första dagarna fortsätter och han fastnar i något sådant.

Tour de France 2018
Ett scenario där BMC skulle kunna bli av med tröjan är om det blir en utbrytning där de stora spurtlagen men inte BMC har någon gubbe med. Om det dessutom inte är några egentliga GC-åkare med i utbrytningen skulle det kunna bli att övriga lag låter BMC ta ansvaret att jaga ikapp. Om BMC då tycker att det blir för mycket jobb att jaga ikapp utbrytningen kunna gå hem.

Tour de France 2018
Det blir nog slagsmål om gult på onsdag. Kan tänka mig att Gillbert, Alaphiliippe och Matthews ser en chans med den avslutningen.

Senast ändrad:
Tour de France 2018
Spekulationer - I Movistar har det uttalats om 3-delat ledarskap, men med tanke på att farbror Nairo redan nu är 75 sekunder efter Landa och den riktige gubben i laget Valverde samt att en liten sprättbacke kommer snart - kommer deras GC-satsning ändras redan innan helgen eller väntar man till efter första testet i de riktiga bergen?

Tour de France 2018
I 99 fall av 100 borde Valverde gå bättre över kullerstenarna än Landa, och dessutom är Mûr-de-Bretagne-etappen ungefär så Valverde som en TdF-etapp blir.

Tour de France 2018
Jag skulle gissa att de i samband med vilodagen gör någon slags utvärdering och beslutar om de ska omprioritera och kanske satsa mer uttalat på en eller två av de tre. Och, det kan ju inträffa saker innan dess som gör att "problemet" löser sig själv. En vurpa i olämpligt läge på pavéetappen kan innebära ganska mycket förlorad tid om det vill sig illa, även om det inte blir några värre kroppsliga skador. Min gissning är dock att om det inte är mer än 75 sekunder mellan Nairo och Landa på vilodagen och Landa är hyggligt nära Valverde så kommer de inte att ändra strategin utåt i alla fall.

Tour de France 2018
Var i närheten på semester, så tänkte det kunde vara kul att få en glimt av loppet. En riktig folkfest! ??

Bilderna är tagna strax före orten Jans, som ligger ungefär halvvägs på etapp 4.

2DD99AB6-0823-44F5-BDF8-B7EE9CA18260.jpeg

8E2CE7A7-58F5-4E41-B9CC-5469E39D758E.jpeg

8792037F-C428-44C5-A2A5-F0FDF9B7D2C5.jpeg

Tillbaka
Topp