Tour de France 2018

Tour de France 2018
Har Dumle kapaciteten att spöa GT med två minuter?
Har Rogge också de benen?
Eller handlar detta om silverplatsen bara?
Kan det bli en fight ända in under trumfbågen?

Senast ändrad:
Tour de France 2018
Thomas har ju inte sett ansträngd ut en enda gång den här touren, jag gissar att han max tappar 30s till vinnaren i tempoloppet.

Min tempogissning:
1. Dumolin
2. Thomas
3. Roglic

Tour de France 2018
Finfin underhållning igår :)
Idag så visar Eurosport en halvtimmes dokumentär om Roglic 10:32 som kan vara intressant.

Blir spännande att se hur det slutar idag, har Dumle nåt ladd kvar? Är gammal äldst (CF)? Struntar Roglic i eventuell prestationsångest och köttar ned alla? Eller surfar GT in en vinst idag och total överlägsenhet?

Tour de France 2018
Cykelbonden sa:
G är ju brittisk mästare i tempo och brukar vara snabb , om han inte vurpar..

Ja det är ju blött satan så vurprisk finns.
(Sitter o velar om man ska åka och kolla ens. 7 mil fram och tillbaks i spöregn, sömndrucken tonåring ska med. Aja, får se vad som händer.)

Tour de France 2018
Två ekrar

Bilagor

• D999F739-3690-4B1B-B434-704C1BAC64EB.jpeg
    D999F739-3690-4B1B-B434-704C1BAC64EB.jpeg
    203.7 KB · Besök: 129
Tour de France 2018
Som vanligt är tidtagningen ett skämt på tempolopp. Har kollat en timme nu och har ingen aning om hur åkarna ligger till. Nu har Ludde kört 10 min men har ingen aning om hur det går. Borde väl gå att fälla in en ruta med tider? Jämför med längdåkningen. Där ser man ju hela tiden hur åkarna ligger till.

Senast ändrad:
Tour de France 2018
skogsvakt sa:
Som vanligt är tidtagningen ett skämt på tempolopp. Har kollat en timme nu och har ingen aning om hur åkarna ligger till. Nu har Ludde kört 10 min men har ingen aning om hur det går. Borde väl gå att fälla in en ruta med tider? Jämför med längdåkningen. Där ser man ju hela tiden hur åkarna ligger till.
Du har ju tre mellantider.
(Som de äntligen efter halva startfältet har rensat på fel :-) )

Tour de France 2018
emmer sa:
skogsvakt sa:
Du har ju tre mellantider.
(Som de äntligen efter halva startfältet har rensat på fel :-) )

I mål på 44:09 enl TdF

Tour de France 2018
Mayhem sa:
skogsvakt sa:
Som vanligt är tidtagningen ett skämt på tempolopp.
Japp. Grafiken på slutet fick det att se ut som att Dumoulin kom in knappt 2s efter Froome men var i själva verket etappsegrerare…
Produktionerna var bättre för några år sedan, då de hela tiden visade virtuell GC-ställning mellan de två i toppen. Nu var det mest ett hattande hit och dit, ibland skymtade en virtuell GC-lista där man fick ett hum om hur det låg till.

Tour de France 2018
Kristoffer R sa:
Är GT klar för GC nu eller, morgondagens etapp är väl mest en formsak?
Ja, det är definitivt klart. Endast om det rör sig om en handfull sekunder skulle GC-cyklisterna försöka något på sista sträckan. Lär bli en uppgörelse mellan de få sprinters som finns kvar i klungan. Demare lär vara sugen.

Tour de France 2018
Skulle nästan hoppas på att vid km noll att alla skulle stanna en stund, detta buande har förstört rätt mkt av känslan iår. Är inget fan av vare sej Froome eller Sky, men rätt tråkigt är det.

Tour de France 2018
Som flera redan påpekat så är det märkligt att producenterna misslyckas så totalt att göra en tempoetapp spännande i TV. Varför ligger man kvar på samma cyklist i minut efter minut (eller visar diverse fåglar) när man skulle kunna klippa in mellantidspassager för fler cyklister? Marc Soler hade man väl sett ett par sekunder i starten innan de klippte in målgången när han tog ledningen, för att ta ett exempel. De borde kika på längdskidåkning till att börja med. Tycker jag sett bättre produktion tidigare, eller är det Girot/Vueltan som är bättre?

Tour de France 2018
erik_valdemar sa:
Som flera redan påpekat så är det märkligt att producenterna misslyckas så totalt att göra en tempoetapp spännande i TV. Varför ligger man kvar på samma cyklist i minut efter minut (eller visar diverse fåglar) när man skulle kunna klippa in mellantidspassager för fler cyklister? Marc Soler hade man väl sett ett par sekunder i starten innan de klippte in målgången när han tog ledningen, för att ta ett exempel. De borde kika på längdskidåkning till att börja med. Tycker jag sett bättre produktion tidigare, eller är det Girot/Vueltan som är bättre?

Jag har aldrig sett en bra TV-produktion av ett tempolopp.

Den här diskussionen återkommer ju varje år. Vi nordbor är ju vana vid att kolla på längdskidåkning med individuell start och tycker det är sjukt spännande att se en kamera zooma in på en skogsdunge medan klockan tickar och man inväntar en skidlöpare med snor i skägget. Här tror jag det finns en kulturell skillnad: en av orsakerna till att individuell start i skidor har fått stryka på foten jämfört med mass-start de senaste 15-20 åren har jag förstått är att kontinental-européerna inte delar vår fascination för att kolla på en klocka som tickar. De fattar inte tjusningen helt enkelt.

Sedan så går det ganska mycket fortare i cykel jämfört med i skidor. Det kanske helt enkelt inte skulle bli så bra TV med ett antal fasta kameror vid olika kontroller a la längdskidåkning classic, då man bara skulle se cyklisten ett fåtal sekunder innan han svischade förbi.

Tour de France 2018
1888 sa:
Skulle nästan hoppas på att vid km noll att alla skulle stanna en stund, detta buande har förstört rätt mkt av känslan iår. Är inget fan av vare sej Froome eller Sky, men rätt tråkigt är det.
Buats på Froome har det väl gjorts flera år, nåt år fick han väl t.o.m. urin kastat över sig i bergen. Men visst, lite värre har det kanske varit i år efter salbutamol-affären. Varför det buats tidigare år har jag aldrig förstått. Jävligt trist oavsett.

Tillbaka
Topp