Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Äldsta TdF-vinnaren i modern tid är Cadel Evans som var 34. Han är också en av två vinnare någonsin som har varit äldre än Froome är nu.Pfaff sa:Stervelo sa:Kika på bilden på Löfkvist, smal som en gasell. Froome har sett lite rundare ut runt magen än förr om åren när han vunnit.
Kan han, av något skäl, släpat på ett par kilo till jämfört med hans "peak"?
Det kanske är kläderna som luras, men jag tycker han ser rundare ut än vanligt runt magen, stor skillnad mot hans konkurrenter.
Froome är 33. Kan det vara åldern som börjar spöka, kanske?
Äldst bland de främsta får jag för mig.
32 år på GT. Fett 5% 183cm 70 kgPfaff sa:Stervelo sa:Kika på bilden på Löfkvist, smal som en gasell. Froome har sett lite rundare ut runt magen än förr om åren när han vunnit.
Det kanske är kläderna som luras, men jag tycker han ser rundare ut än vanligt runt magen, stor skillnad mot hans konkurrenter.
konscious sa:32 år på GT. Fett 5% 183cm 70 kgPfaff sa:Stervelo sa:Kika på bilden på Löfkvist, smal som en gasell. Froome har sett lite rundare ut runt magen än förr om åren när han vunnit.
bott sa:Ja. Det där får man nog tänka om till nästa år. Och hitta på nått skoj pris/tröjja åt de rena spurtarna nu när den gröna är uppbokad för evig framtid.
emmer sa:Men har rena spurtare i en treveckorstävling att göra ens?
Känns som tävling för Ultralöpare med regler anpassade för Carl Lewis...
bott sa:Utan muskelmonster i stökiga spurter skulle tre veckor av skelett som klättrar i berg i 10 km/h bli outhärdligt. Så frågan är väl snarare om treveckorseventen kan överleva om man fortsätter behandla spurtarna allt för illa.
Henrik_E sa:Mindre lag gör antagligen också sitt till. Har man andra ambitioner än bara sprint vill man kanske inte offra ett par gubbar till tåget.
Fast i år var det ju bara quickstep som ens hade ett tåg. Så har det inte varit de senaste åren.NLC sa:Henrik_E sa:Mindre lag gör antagligen också sitt till. Har man andra ambitioner än bara sprint vill man kanske inte offra ett par gubbar till tåget.
Förmodligen, men samtidigt har inte ens de större spurtlagen haft mycket till tåg att dra upp med åtminstone inte om man jämför med Columbia-HTC-High Roads hay days.
Jo, fler etapper likt etapp 17 skulle nog liva upp det hela :-)NLC sa:Kan hålla med till viss del, men samtidigt är landsvägscykel en mer komplex sport än att sprinta max i 10 sekunder och en stor del av tjusningen är att ett lopp eller en etapp kan passa olika typer av cyklister beroende på hur de taktiskt väljer att utnyttja sina styrkor och minimera sina svagheter.emmer sa:Men har rena spurtare i en treveckorstävling att göra ens?
Känns som tävling för Ultralöpare med regler anpassade för Carl Lewis...
Pfaff sa:konscious sa:32 år på GT. Fett 5% 183cm 70 kgPfaff sa:Stervelo sa:Kika på bilden på Löfkvist, smal som en gasell. Froome har sett lite rundare ut runt magen än förr om åren när han vunnit.
Om du tror att ålder inte har betydelse, vänta bara... ;-)
”Christopher Froome, född 20 maj 1985 i Nairobi, Kenya” blev 33 den 20 maj 2018 enligt min enkla huvudräkning.