Tour de France 2019

Tour de France 2019
Alex Supertramp sa:
1888 sa:
Men kul för en dag att få höra lite andra vinklar.
Fast jag sitter och tänker på Thomas Pettersson hela tiden när han pratar ?

Låter skånska och halländska verkligen likadant för er norrlänningar?

Vilken jävla smäll förresten, vad gör detta för totalen?

Nu ligger väl Ängelholm inte så långt från Halland iof.
Längre är det mellan Norrland o Alingsås...

Tour de France 2019
Inte konstigt att Moscons cykel gick sönder när Thomas landade på den.

D_YKMO3XYAIv7Zg.jpg

Tour de France 2019
Så jäkla gött med reck i studion. Lite riktig fakta och insikt i hur lagen tänkeroch förbereder sig. Skulle kunna lyssna på den vackran stämman dagarna i ända.

De gendt är ett monster!

Tour de France 2019
Alltså, den utbrytningen... och sen hålla det själv ända in i mål. Vad fan skall man säga, lixom. Funderar nästan på att cykla Bolmabanan till Marbäck och tillbaka imorgon trots en presumtivt grov bakfylla. Enkom för att hylla De Gent. Satan i gatan.

Tour de France 2019
Hämtat från twitter.

#TDF2019, Stage 8

THOMAS DE GENDT'S DATA ?

Weighted Avg Power | 343 W ⚡

Distance | 204.47 km
Moving Time | 5:14:42
Elevation | 3,874 m

Speed | Avg 39.0 Kph, Max 85.4 Kph
Cadence | Avg 87 rpm, Max 127 rpm
Power | Avg 311 W, Max 1,166 W
Calories | 6,555 kcal

Device | SRM PC8

Tour de France 2019
iddqd sa:
Så jäkla gött med reck i studion. Lite riktig fakta och insikt i hur lagen tänkeroch förbereder sig. Skulle kunna lyssna på den vackran stämman dagarna i ända.

Håller verkligen med! Tog ett tag innan jag fattade vem det var, men viket lyft! Adamsson/Vacchi i all ära, men låt Reck komma tillbaka lite då och då.

De gendt är ett monster!

Tour de France 2019
Fattar fortfarande inte hur De Gent lyckades hålla undan när Pinot, Alaphippe och motorcykeln jagade för fullt. Fantastisk prestation.

Pinot ser starkast ut av GC-favoriterna. Jag trodde inte på honom i början av touren men nu börjar jag tro att det finns en chans MEN Klarar han det mentalt? Är hans lag tillräckligt starkt i bergen?

Anledningen till att jag gillar Sky/Ineos är deras fantastiska lagarbete. Ingen Panik igår och alla gjorde sitt jobb. Kwiatkowski fixade till Thomas cykel, Moscon puttade igång honom. Van Baarle, Castroviejo och Poels hjälpte honom tillbaka till klunga. Faktum är att Thomas var snabbast uppför sista backen där fransmännen och motorcyklarna attackerade.

Tour de France 2019
Mycket snack om mc:n.
Är det nån som sett avståndet från sidan?
Teleobjektiv luras en hel del vad gäller avstånd rakt framifrån!
Fotografen zoomar ju för ett ultimat läge för sina bilder.

Tour de France 2019
1888 sa:
Mycket snack om mc:n.
Är det nån som sett avståndet från sidan?
Teleobjektiv luras en hel del vad gäller avstånd rakt framifrån!
Fotografen zoomar ju för ett ultimat läge för sina bilder.
Även med ett skapligt avstånd är det en fördel. Var en länk i ngn annan tråd med lite siffror. Hittar den inte just nu. GCN har ett "test" i ämnet:

Tour de France 2019
Bama sa:
1888 sa:
Bama sa:
Pöstlberger ligger och vilar bakom motorcykeln medan övriga sliter för att komma ifatt.

Teleobjektiv!
På 50m sparar han 7% och det var aldrig i närheten av 50m. Nu är det 3 mc 10-20m framför.

Låter löjligt! Och otroligt!
Och då kan dom ju lägga ner all visning från alla mc:s och bort med alla bilar!
Enbart helikoptrar o fasta kameror! Och en o annan on board camera som man inte fattar mkt av!
Blir kul att titta då.

Tour de France 2019
Och sen är det väl lika för alla i liknande lägen?
Skulle det inte vara det så finns ju kommisariebilen i närheten som får
se till att det går rätt till!

Tour de France 2019
Ifall någon undrade om Alaphilippe och Pinot verkligen fick hjälp. Ska man vara snäll så skedde attacken precis innan motorcykeln nådde kurvan, så det är möjligt att föraren blev överraskad när fransmännen plötsligt dök upp tätt inpå.

JATP.jpg

Senast ändrad:
Tour de France 2019
Bama sa:
1888 sa:
Bama sa:
Pöstlberger ligger och vilar bakom motorcykeln medan övriga sliter för att komma ifatt.

Teleobjektiv!
På 50m sparar han 7% och det var aldrig i närheten av 50m. Nu är det 3 mc 10-20m framför.

Var får du de siffrorna från? Enl klippet på youtube handlar det om 12-15% på 5m och 10% på 10m. Stämmer väl överens med siffror jag läst om i samband med triathlon (där luckan ska vara 10-12m).

Tour de France 2019
marten_larsson sa:
Bama sa:
1888 sa:
Bama sa:

Teleobjektiv!

Var får du de siffrorna från? Enl klippet på youtube handlar det om 12-15% på 5m och 10% på 10m. Stämmer väl överens med siffror jag läst om i samband med triathlon (där luckan ska vara 10-12m).
GCN:s "tester" ska man nog ta med en rätt rejäl skopa salt. Figurerade en länk till en ngt trovärdigare undersökning i ngn tråd här nyligen. Jag tror att det är från den siffrorna kommer.

Tour de France 2019
marten_larsson sa:
Bama sa:
1888 sa:
Bama sa:

Teleobjektiv!

http://www.cyclingnews.com/news/tou...imum-50-metres-between-motorbikes-and-riders/

Tour de France 2019
Läste att den nya Pinarellon är så tung att Ineos tog en deal med Lightweight för att lugna ner cyklisterna i laget. Ineos lånar hjulen mot att de inte täcker över loggan trots spons från Shimano på hjul.

Tour de France 2019
Nu har jag läst en artikel som lite mer ingående går genom de resultat som gav 7% på 50m. Det handlade då om 54km/h vid vindstilla. När de attackerade var knappast hastigheten 54km/h men däremot i utförskörningen och det är väl enbart där man kan klaga på att de fått fördel jämfört med klungan. De Gendt låg bakom både kommisariebil och tre mc. Vill man ha bilder från tävlingarna får man nog acceptera att det kan påverka resultatet något, sen kanske man ska försöka minimera dess inverkan och t.ex. bara ha helikopterbilder/bilder bakifrån vid utförskörningar.

Tillbaka
Topp