Tour de France 2019

Tour de France 2019
NLC sa:
Sen start på sista etappen men vem blir den som får triumfera vid bågen? Jag hade gärna sett Caleb som vinnare nu när han för första gången tagit sig igenom en hem GT (utan varken gurka eller peppar) men räcker han till på denna etapp? Gissningsvis är Wolfpack ute efter en revansch på den missade platsen på GC podiet och kommer göra allt de kan och lite till för att sätta upp Elia för vinst men jag tror det kommer bli Dylan som återupprepar resultatet från 2017 och tar hem en vinst till för sig och Jumbo Visma.
Du ska hålla dig till vad du vill se, inte tänka så mycket :-)

Tour de France 2019
ooms sa:
NLC sa:
Sen start på sista etappen men vem blir den som får triumfera vid bågen? Jag hade gärna sett Caleb som vinnare nu när han för första gången tagit sig igenom en hem GT (utan varken gurka eller peppar) men räcker han till på denna etapp? Gissningsvis är Wolfpack ute efter en revansch på den missade platsen på GC podiet och kommer göra allt de kan och lite till för att sätta upp Elia för vinst men jag tror det kommer bli Dylan som återupprepar resultatet från 2017 och tar hem en vinst till för sig och Jumbo Visma.

Har väl sällan varit gladare över att ha haft fel, Caleb är en klassåkare

Tour de France 2019
NLC sa:
ooms sa:
NLC sa:

Har väl sällan varit gladare över att ha haft fel, Caleb är en klassåkare

Riktigt bra fart på slutet :)

Tour de France 2019
Vad har dom satt på Egan Bernal för fula glasögon? Dom är nästan lika fula som POCs modell som jag inte vet vad dom heter.

En rolig meme.

Bilagor

• Screenshot_20190728-214120_Instagram.jpg
    Screenshot_20190728-214120_Instagram.jpg
    166.6 KB · Besök: 136
Tour de France 2019
Jag vill se det hela avgöras med ett lag-madison på CE-rundan där tre cyklister i varje lag hela tiden är igång och lagets tid utgörs av sju gånger medeltiden för de två första och att de tre cyklisterna startar jämnt utspridda på varvet. Det kommer att bli kanonunderhållning och en härlig utmaning för kommentatorerna den sista dagen att hålla rätt på vad som händer. naturligtvis ska man också ha några spurtpriser på vägen samt ett intrikat bonussystem om man kör ikapp cyklister i andra lag från andra startgrupper.

Tour de France 2019
GoranS sa:
Om man tittar på Skys historia så fick dom en rätt rejäl summa pengar från huvudsponsor så att de direkt kunde köpa in ett bra lag och de fick tämligen omgående framgångar vilket rimligen gjorde dem attraktiva för andra sponsorer. Jag tror inte det dräller av företag som är villiga att gånin med den typen av belopp intet nystartat cykelstall så att hävda att det bara är att kopiera Skys framgångar vad det gäller sponsorstaggning tror jag inte riktigt är fullt ut korrekt.

De hade en rätt bra ”heritage” från BCA för att förvalta de ekonomiska resurserna till sportsliga framgångar också. Framgång föder framgång.

Tour de France 2019
Egans brillor är ett par Oakley Sutro. I en era där det gäller att man syns och sticker ut, så är de helt rätt. Sugen på dem själv faktiskt men oklart om bra för MTB..

Tour de France 2019
GoranS sa:
Alex Supertramp sa:
Nu börjar snart abstinensen och längtan efter nästa år...
Du får börja följa de som inte håller på och fjollar med en massa vila utan kör med rullande klocka: https://happyride.se/forum/read.php/1/3457943

Och om du håller fast vid proffscykling så är det ju inte så långt till vueltan drar igång. Brukar ju kunna vara mer actionfyllt än touren.

Vueltan känns alltid lite seg, men det beror nog på årstiden. Semestern är slut, Lundell har gjort ännu en sista turné och man vet att efter kräftskivorna och några sittningar på Bar Central så väntar en oundviklig vit månad bakom knuten.

Tour de France 2019
dileno sa:
Egans brillor är ett par Oakley Sutro. I en era där det gäller att man syns och sticker ut, så är de helt rätt. Sugen på dem själv faktiskt men oklart om bra för MTB..

Smart koncept. Låt någon duktig cyklist ha dom. Oavsett hur dom ser ut så börjar dom sälja ute hos kund.
"Vi har två miljoner Oakley sutro på lager, hur sjutton löser vi detta?"?

Det var ju kul att han vann såklart.

Tillbaka
Topp