Tour de France 2019

Tour de France 2019
Nu vet jag inte exakt hur prognoserna ser ut för morgondagens etapp, men ponera att de skickat upp cyklisterna mot Roselend och att de sedan blivit tvungna att neutralisera etappen pga att det inte gick att köra utför. Då hade nog vissa vrålat högt och idiotförklarat de ansvariga.

Sen är det inte direkt något randolopp det handlar om så omläggning av rutten gör man nog med relativt stor försiktighet. Att korta är oproblematiskt (relativt sett) men att helt lägga om är nog rätt vanskligt.

Så, vad är det du menar att de skulle tagit för beslut?

Tour de France 2019
Det har ösregnar stora delar av natten och kommer regna hela dagen och broarna de var rädda skulle spolas bort igår här i bourg Saint maurice skulle TdF passera och då är det nog ännu värre uppe på berget där vattnet och leran kommer ifrån.

Jag tar nog en vilodag idag. Inte sugen på att cykla 50km i regn för att se cyklisterna susa igenom en stad.

Tour de France 2019
konscious sa:
Är det kört nu för fransmannen att kunna ta igen detta, lite snöpligt då det var väl över 30 år sen en sån vann.
Snarare är det så att de förkortade etapperna igår och idag bjuder in honom igen. Hade hela etappen körts igår hade han nog redan nu varit borta fr podiet, hade hela fått köras idag hade han definitivt varit borta fr podiet. Nu har han fått ett guldläge att hålla sig kvar på podiet. Att ta tillbaka gula tröjan ska han dock förhoppningsvis inte kunna göra.

Tour de France 2019

Bilagor

• BD235AA0-E69C-4753-9299-DEA17412D27F.jpeg
    BD235AA0-E69C-4753-9299-DEA17412D27F.jpeg
    220.9 KB · Besök: 70
Tour de France 2019
GoranS sa:
Nu vet jag inte exakt hur prognoserna ser ut för morgondagens etapp, men ponera att de skickat upp cyklisterna mot Roselend och att de sedan blivit tvungna att neutralisera etappen pga att det inte gick att köra utför. Då hade nog vissa vrålat högt och idiotförklarat de ansvariga.

Sen är det inte direkt något randolopp det handlar om så omläggning av rutten gör man nog med relativt stor försiktighet. Att korta är oproblematiskt (relativt sett) men att helt lägga om är nog rätt vanskligt.

Så, vad är det du menar att de skulle tagit för beslut?

+1

Vi kommer nog få se brutalt hård körning idag med tanke på banprofilen.

Tour de France 2019
Det är bättre väder än prognosen utlovade så jag tog mig till början av backen. Nu har det tom slutat regna en stund.
IMG_20190727_130057.jpg

Senast ändrad:
Tour de France 2019
När det är så stor del av etappen som är uppför så justerar dom kanske maxtiden?
Men det är säkert med tanke på den som Sagan kör på.

Tour de France 2019
Alex Supertramp sa:
Ja, vafan... med nyktra ögon och en dags perspektiv går det väl inte riktigt att ifrågasätta juryns beslut.

Och nu skall det avgöras.

? man blir inte smart av alkohol.
Blev oxå sur när det inte blev etappseger o bunussekunder för detta.
Idag tycker jag nog att det var helt rätt.

Tour de France 2019
Fattar inte vad ni har emot JA (men det är förstås jag som är dum i huvudet). Tycker att han har varit en frisk fläkt i årets tour. Jag har suttit och hållit på honom även om jag innerst inne förstått att han inte skulle ha en chans dessa sista bergsetapper. Tycker att det är trist att Ineos tar hem det igen

Tour de France 2019
GoranS sa:
Lite avslagen historia. Kändes som de flesta var rätt nöjda när JA försvunnit från pallen.

Njae man har nog varit lite bortskämd vissa dagar tror jag. Nog för att blixtnedslag i kommissariebilen och att Viviani
tog segern hade varit mer i stil med senaste veckans nyheter, men jag tyckte det var mycket sevärt och spännande idag
Även om man sett Nibali vinna en bergsetapp, Valverde sprätta och Sagan göra en wheelie förut så var det mycket
klassåkning idag, även om lagkörningen "förstörde" alla långa attacker. Utom en.

Tour de France 2019
Håkan sa:
Fattar inte vad ni har emot JA (men det är förstås jag som är dum i huvudet). Tycker att han har varit en frisk fläkt i årets tour. Jag har suttit och hållit på honom även om jag innerst inne förstått att han inte skulle ha en chans dessa sista bergsetapper. Tycker att det är trist att Ineos tar hem det igen
Förstår inte vad du har emot Ineos. Jag tycker det är häftigt att yngsta deltagaren i hela touren sopar hem hela skiten. Jag tycker det hade varit trist om en fransman vunnit.

Tour de France 2019
Ineos körde inte för att komma ikapp Nibali, riskt för att Kruiswijk fick etappseger och bonusekunder och risk att sumpa andra platsen för GT. Det var ju De+ som körde så hårt att varken Kruiswijk eller Buchman hade något kvar efter det.
Lite avslaget efter att JA släppte.
Skitkul att han klarade top 5 i alla fall.
Fattar inte heller varför folk neggar JA, det kan inte vara på grund av honom själv, utan negg mot frassar i allmänhet?

Tour de France 2019
Håkan sa:

Jag tror inte du är dum i huvudet men ”problemet” om JA hade vunnit årets TdF är nog att han egentligen inte hade kapaciteten för ett treveckorslopp och isf hade vunnit på andras taktiska misstag och/eller brist på mod att utmana. Nu är visserligen reglerna sådana att den som genomfört alla etapper på kortast tid (reducerad med ev bonussekunder) är vinnaren men många hade nog sett honom som en turgubbe och ”inte värdig” om han hade hållit hela vägen in i mål.

Själv är jag mest fundersam på hur Sky/Ineos ska cykla för att vissa inte ska tycka de är tråkiga. I årets TdF har de inte kunnat köra samma taktik som med Froome (attackera och ta gult på första avslutningen uppför och sen använda ett starkt lag för att kontrollera resterande bergsetapper) men ändå duger det inte. Och varför inte Movistar får mer kritik för att återigen misslyckas med att leverera resultat trots en stark besättning (väldigt tyst om #freelanda efter att han bytte lag, fick chansen men ändå inte levererade toppresultat).

Tour de France 2019
bonbon sa:
GoranS sa:
Lite avslagen historia. Kändes som de flesta var rätt nöjda när JA försvunnit från pallen.

Njae man har nog varit lite bortskämd vissa dagar tror jag. Nog för att blixtnedslag i kommissariebilen och att Viviani
tog segern hade varit mer i stil med senaste veckans nyheter, men jag tyckte det var mycket sevärt och spännande idag
Även om man sett Nibali vinna en bergsetapp, Valverde sprätta och Sagan göra en wheelie förut så var det mycket
klassåkning idag, även om lagkörningen "förstörde" alla långa attacker. Utom en.
Hade JA varit kvar i gruppen tror jag det hade blivit mer action från Kruijswijk vilket förmodligen hade satt fart på Thomas. Nu gjorde de ingenting i attackväg.

Tour de France 2019
Ibland ligger det nära till hands att slänga in en repris på Wassbergs ”åk själv gubbjävel” när det ifrågasätts varför det inte cyklats mer offensivt.

Tour de France 2019
NLC sa:
... men ”problemet” om JA hade vunnit årets TdF är nog att han egentligen inte hade kapaciteten för ett treveckorslopp och isf hade vunnit på andras taktiska misstag och/eller brist på mod att utmana.

Det är just det som gjorde att jag höll på JA, en frisk fläkt som höll på att vinna i princip på egen hand.

Tour de France 2019
Jag tror att skys/ineos "tråkstämpel" kommer från Froome, som bara stirrar på effektmätaren, inte går på "känsla" och att de är de som försvarar Gul oftast, och då vill de inte ha förändring, utan de kör konservativt. Sen att deras användande av TUE bland annat för wiggins känns som att de riggar systemet.

Tour de France 2019
me.I.am sa:
NLC sa:
... men ”problemet” om JA hade vunnit årets TdF är nog att han egentligen inte hade kapaciteten för ett treveckorslopp och isf hade vunnit på andras taktiska misstag och/eller brist på mod att utmana.

Det är just det som gjorde att jag höll på JA, en frisk fläkt som höll på att vinna i princip på egen hand.

Eller hur. Men problemet med underdogs som utmanar är att de inte får vara föööör mycket underdogs för då vill folk gärna få det till att vederbörande inte spelat rent.

Tour de France 2019
NLC sa:
me.I.am sa:
NLC sa:

Eller hur. Men problemet med underdogs som utmanar är att de inte får vara föööör mycket underdogs för då vill folk gärna få det till att vederbörande inte spelat rent.

Jo, och jag kände mig faktiskt lite lättad första gången han fick vika ner sig uppför, med tanke på det tråkiga dopingperspektivet. Hade han fortsatt dominera på bergsetapperna så hade det ringt några varningsklockor, tyvärr.

Lite som Colombia, det nya Italien?

Tour de France 2019
me.I.am sa:
NLC sa:

+1 på den

Tour de France 2019
ooms sa:
Håkan sa:
Förstår inte vad du har emot Ineos. Jag tycker det är häftigt att yngsta deltagaren i hela touren sopar hem hela skiten. Jag tycker det hade varit trist om en fransman vunnit.

Det är väl inte så konstigt. Största budgeten och tokdominerat de senaste åren. Det är väl inte konstigt att man vill se en segrare från ett annat team. Otroligt trist att de tar de två första platserna i år. Hade mycket hellre sett JA, Kruijswijk eller Buchmann som slutsegrare

Tillbaka
Topp