Tour de France 2019

Tour de France 2019
Ja, arrangörerna gör ju sitt yttersta för att ge konspirationsteoretikerna bränsle iaf. JA ska vara jävligt glad för det här beslutet.

Tour de France 2019
ooms sa:
Ja, arrangörerna gör ju sitt yttersta för att ge konspirationsteoretikerna bränsle iaf. JA ska vara jävligt glad för det här beslutet.
Tror du att JA hade nytta av det här? Jag är inte helt säker alls. Tänk att han kör in tid nerför och på platten. Sista stigningen är inte så jävla brant så hur hade det gått? Fan vet.

Tour de France 2019
Raggamuffin sa:
ooms sa:

Fast blir det inte tvärtom?
JA hade väl chans att ta tillbaka vad han förlorat, nu blir han snuvad på det?
Tror det varit betydligt större sannolikhet att han i mål varit mer efter än han var på toppen.

Tour de France 2019
GoranS sa:
Att låta cyklisterna köra vidare hade inte varit ett alternativ.
Absolut inte men tänk om? Det är det som cykelinternet kommer att koka av.

Men, med tanke på att JA är frasse, så om det funnits bias med i beslutet, så har det varit till hans nytta, nu tror inte jag att det var något bias med i det.

Tour de France 2019
Stervelo sa:
ooms sa:
Tror du att JA hade nytta av det här? Jag är inte helt säker alls. Tänk att han kör in tid nerför och på platten. Sista stigningen är inte så jävla brant så hur hade det gått? Fan vet.

Jag är helt på konspirationsteorier angående franska arrangörer (och danska) sett för mycket, så min första tanke var att man neutraliserar för att inte JA skulle ha tappat. Men tycker också att han får nackdel av detta, eller så ändras det när man tänkt efter.

Tour de France 2019
Det är ju skandalöst att avbryta retroaktivt.
Men kan det vara för att de inte har någon "mållinje" mellan krönet och början av snön, så att de inte kunnat få bra tidtagning?

Tour de France 2019
Vill nån sitta och köra konspirationsteorier på det beslutet så säger det nog mer om den personens allmänna böjelse för sådant än något om de som tog beslutet. Betydligt bättre att konspirationsteoretisera kring utslängningen här om dagen (om man alls vill göra det).

Senast ändrad:
Tour de France 2019
GoranS sa:
Vill nån sitta och köra konspirationsteorier på det beslutet så säger det nog mer om den personens allmänna böjelse för sådant än något om de som tog beslutet. Betydligt bättre att konspirationsteoretisera kring utslängningen här om dagen.

Fast nu läser du ju baklänges :)
Det var än märkligare ja, eller när man skickad ut Sagan.

Nå, rejält ledning med bonussekunderna med. Spännande.

Tour de France 2019
GoranS sa:
Vill nån sitta och köra konspirationsteorier på det beslutet så säger det nog mer om den personens allmänna böjelse för sådant än något om de som tog beslutet. Betydligt bättre att konspirationsteoretisera kring utslängningen här om dagen (om man alls vill göra det).

+1

Tour de France 2019
InlineOla sa:
GoranS sa:
InlineOla sa:
InlineOla sa:
DRQ96 sa:
Han är inte tillräckligt bra på varken tempo eller riktigt hård körning i bergen under flera dagar

Återstår väl att se, han har aldrig satsat på totalen så vi vet inte riktigt. Jämför med Voeckler som fick vingar i gula tröjan o höll på att snuva dom allihopa, han var en sämre klättrare än Alaphilipe.

Som sagt. DRQ96 kan ju käka upp det han skrev häromdagen:)
Är ju fortfarande inte säkert att han pallar del två av det DRQ96s utlåtande handlar om. Men tempot grejade han ju fint idag.

Nu då?

Vidhåller mitt uttalande :)

Tour de France 2019
Holmis sa:
emilh sa:
Både Tony Martin och Luke Rowe sparkas ur touren efter deras lilla bråk idag.

Konspirationsteoretikerna är redan i full gång med att få det till ett försök från juryn att hjälpa Alaphilippe och Pinot.

Tror knappast att vare sig Rowe eller Tony M varit till någon större nytta för sina kaptener. De har inte rosat marknaden i årets tour och båda låg dessutom sämst till i sammandraget i sina resp. lag, Rowe 116:e och Tony M 160:e plats. Så jag ger inte ett smack för konspirationsteorierna.

Att ingen nöp på den här?

Anledningen till att Rowe och Martin är med i respektive team, är att de ska ligga i front i klungan för att dra tillbaks utbrytningar på platten. Vilket de (ffa Martin) har gjort med bravur. De _ska_ inte ligga högt i sammandraget; hade de gjort det hade de kört idiotiskt.

Att de inte får vara med längre är en stor nackdel för Ineos och Jumbo-Visma, eftersom de då måste ha andra som gör set tunga jobbet.

Tour de France 2019
Lite dåligt att de bryter för såna här småsaker :-)

Bilagor

• 37B0EF5B-4B99-4832-8D15-018A1D9551EB.jpeg
    37B0EF5B-4B99-4832-8D15-018A1D9551EB.jpeg
    228.2 KB · Besök: 134
Tour de France 2019
Tour de France 2019
Jag känner mig fortfarande snuvad på dagens konfekt :-(
Speciellt som jag kommer befinna mig på resande fot imorrn. Men har iaf sett till att få igång Boxerplay på paddan...

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp