Miss Lycka 2.0
Aktiv medlem
Tour de France 2021
PR startar inte.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det vill man såklart inte tro men även om sporten under de senare åren undvikit större skandaler med doping kan man aldrig vara säker. Jag tror (och hoppas) dock att det i år handlar om att de inledande etappernas krascher som både skadade och hindrade många utav GC-åkarna som gör att han just nu ser svårstoppad ut. Kan mest bara glädjas åt en sådan talang. Sättet han köra upp för berget och ifrån de andra igår var ju helt magiskt. :)Hör hur GCN börjar jämföra honom med Lans armstarke, om man inte hört varningsklockorna ringa förr så kan man inte undgå dem nu.
Skärmar på!Blött idag igen.
Och en gul Colnago!Snyggt av UAE att ha en gul regnjacka i arsenalen ?
www.cyclingnews.com
Måste hem och byta bromsvätska och däck på MTB'n.![]()
Mathieu van der Poel abandons Tour de France to focus on Tokyo Olympic Games
Alpecin Fenix leader fails to start stage 9www.cyclingnews.com
Kanske han hade varit kvar om han inte tappade typ en kvart på Pogge igår.Måste hem och byta bromsvätska och däck på MTB'n.
Han hade kanske ingen målsättning att köra till Paris från början, några sträckor i gultröjan var en kul bonus. Men i bergen hade han inget annat att göra än att slita ut sig före OS.
Nu har han inga UAD framför sig men 3 Ineos. ?Intressant att det där svaga UAD/E-laget har 5 cyklister framför Pog. Medan JV har kvar 2 i samma gruppen och SkyIneos har 4.
Nåja, UAD verkar själva ha insett att de hade för stor fördel och jämnade ut oddsen lite för att låta stjärnan lysa självNu har han inga UAD framför sig men 3 Ineos. ?
Nåja, UAD verkar själva ha insett att de hade för stor fördel och jämnade ut oddsen lite för att låta stjärnan lysa själv
En av de roligaste och bästa tourerna på många år . Du fattar inget. Varit sjukt hårt varje dag.Sonny Colbrelli trea på en bergsetapp - där dog intresset för Touren för mig i år.
Nä, just exakt det, jag fattar inte. Förklara gärna.En av de roligaste och bästa tourerna på många år . Du fattar inget. Varit sjukt hårt varje dag.
"When you ride with a power meter, you'll notice how your power jumps all over the place based on the terrain, grade, wind, and other factors. Weighted Average Power looks at all of this variation and provides an average power for your ride that is a better indicator of your effort than simply taking your average power. It is our best guess at your average power if you rode at the exact same wattage the entire ride."Hm, viktat medel på 344 watt, vanligt medel på 313 watt om jag tolkar Strava rätt. Vad består viktningen i?
Det kan du! Det enda du behöver göra är att träna som en jävla galning i några år ;)147.65km, 4,441m, 344W avg, osv osv
Jag vill också kunna snitta 344w i över 4 timmar :D
Så, L4-normen av ett trettiosekunders glidande medelvärde av effekten.Stravas ”Weighted Average Power” = Coggans ”Normalized Power”. Ett sätt att kvantifiera den extra kostnaden av en fluktuerande effekt profil (särskilt över/under FTP / laktattröskel).
Självklart mäts medeleffekt med nollor (och utan spikar) men för kadensen blir det ett mer användbart mått att mäta utan (kadens när benen är i rörelse typ).
Måste hem och byta bromsvätska och däck på MTB'n.
Han hade kanske ingen målsättning att köra till Paris från början, några sträckor i gultröjan var en kul bonus. Men i bergen hade han inget annat att göra än att slita ut sig före OS.
Särskilt om 1 av dom 4 timmarna är utför ..Vad snitta han då som 3 timmarna uppför..![]()
Le Tour de France - Etape Neuf - Victory! 🍾🍾🍾🍾🍾 | Strava
View Ben O'Connor's ride on July 4, 2021 | Stravawww.strava.com
147.65km, 4,441m, 344W avg, osv osv
Jag vill också kunna snitta 344w i över 4 timmar :D
Tänker att det inte är omöjligt att Pogacar kollapsar som Yates gjorde i Girot efter att ha dominerat i 2 veckor, hoppas mest bara att det blir ett spännande lopp. Så Pogacar får gärna tappa 4minuter för att man ska bita på naglarna ;)Jag tänker mig dock honom fortfarande inte som en utmanare i GC, men man vet ju aldrig - hoppas att han försöker. Rigo och Carapaz är väl de som bör kunna utmana tycker jag. Dock är de fem minuter bort, men det är klart möjligt att åka in vid en kollaps alt. galen attack, typ Froome på etapp 19 under girot 2018.
Personligen håller jag på Rigo pga snyggast kläder.