Tour de France 2025

Tour de France 2025
Före 2020-2021 var det Mavic som hade hand om den neutrala servicen med gula bilar,
gula cyklar och gula motorcyklar.

Jens Vogt cykla iaf en bit av en etapp på en gul Mavic-cykel för många år sen. Den var typ 5 storlekar för liten och det såg rätt kul ut.
E6QmmyaXMAIcxOn.webp
Voigt-Mavic.webp

Tour de France 2025
Jens Vogt cykla iaf en bit av en etapp på en gul Mavic-cykel för många år sen. Den var typ 5 storlekar för liten och det såg rätt kul ut.
Visa bilaga 782532Visa bilaga 782533
Och bilderna på Jens Voigt visar på ett av problemen med reservcyklar:
De olika pedalsystemen, vilka är det som används mest nu/vilka är vanligast?
Time? Speedplay? Look? Shimano SPD-SL?

Tour de France 2025
Förstår inte riktigt varför Jonas får så mycket skit för att han inte försökte vinna etappen igår. Känns som va än Visma eller Jonas gör, så är de fel bland Pogi fansen.

Behövde inte Pogi vinsten mer med allt snack om hur många etapp segrar han har? vs Cavendish rekord. Pogi har ju ägt hela racet o vart bäst på allt.
Jag kan tänka mig att Jonas tänkte där o då, "de blev ingen seger i Touren" samt att forts "ge allt" kommer Pogi än en gång spurta förbi o tacka för en ny etapp seger?
Om Jonas hade vunnit etappen, de hade ju inte va så att Pogi supportrarna ba "Bra, bra", utan snarare "de hade ju ändå vart för sent" "han drog ju inte i backen" eller "Pogi behövde ju inte vinna" osv 😂

Tour de France 2025
Förstår inte riktigt varför Jonas får så mycket skit för att han inte försökte vinna etappen igår. Känns som va än Visma eller Jonas gör, så är de fel bland Pogi fansen.

Från min sida i denna tråden fick han lite skit igår ja, mest för jag hade unnat honom en etappseger o igår såg med facit i hand ut att ha varit bästa möjligheten.

Pogacar verkar vara en trevlig kille men när man läser kommentarer på div facebookinlägg o annat verkar han ha attraherat ett stort gäng cykelokunniga idioter som fans. Vet inte vad han gjorde för att förtjäna det. Blir kanske så när sporten får en superstar, det drar till sig folk som idoldyrkar honom snarare än att vara genuint intresserade av sporten.

Tour de France 2025
De olika pedalsystemen, vilka är det som används mest nu/vilka är vanligast?
Time? Speedplay? Look? Shimano SPD-SL?
SPD-SL såklart.

Bahrain - Shimano
Alpecin - Shimano
Groupama - Shimano
Ineos - Shimano
Intermarché - Shimano
Arkea - Shimano
Bora - Shimano
Quick-step - Shimano
Jayco - Shimano
PostNL - Shimano
UAE - Shimano
Astana - Shimano
(~66% Shimano)

Cofidis - Look
Decathlon - Look
(~11% Look)

EF - Wahoo
(~5% Wahoo)

Lidl - Time
Movistar - Time
(~11% Time)

Visma - Speedplay
(~5% Speedplay)

Tour de France 2025
Hej, jag och sambon kommer vara i Paris imorgon och jag är sugen på att kolla på cykel! Finns någon i tråden som har varit i Paris under sista etappen och har lite tips med tider och vart man ska stå?

Tour de France 2025
Hej, jag och sambon kommer vara i Paris imorgon och jag är sugen på att kolla på cykel! Finns någon i tråden som har varit i Paris under sista etappen och har lite tips med tider och vart man ska stå?
Hade jag varit i Paris imorgon så att jag försökt att stå någonstans i området som är inringat vid Montmarte/Sacré-Coeur. De passerar där tre gånger. Försök komma i god tid, kan nog vara duktigt med folk där.
Lycka till!
1753526923273.webp

Tour de France 2025
Tour de France 2025
Inte ofta man ser en cyklist som försöker undvika att vinna en etapp. Kändes som Vos verkligen ville att PFP skulle få vinna etappen men insåg att hon var tvungen att spurta förbi för att inte Visma skulle riskera att gå miste om etappsegern.

Jag avvaktar nog med att utnämna PFP till favorit i totalen. Känns som väldigt mkt kan komma att avgöras på näst sista etappen som har enda ordentliga avslutningen uppför och då 19 km med 8 % snittlutning upp till Col de Madeleine. Ganska annorlunda än en kortbacke som idag och där kan minuter vinnas eller förloras. Gissar att Vollering är rejält revanschsugen med tanke på hur fjolårets tour slutade.

Tour de France 2025
Otäck krasch för Romeo. Han kom i mål 23 minuter efter Groves. Hoppas han inte är mer påverkad än att han kan fullfölja imorgon. Tycker han ofta är en frisk fläkt.

Tillbaka
Topp