Tour de France 2025

GoranS

Aktiv medlem
Tour de France 2025
Officiell presentation av rutten sker 29:e oktober.

Det som hittills är officiellt är att spektaklet kommer att börja i Lille och att de tre första etapperna kommer att gå i norra Frankrike.

1728537462084.png

1728537189627.png

Jag letade men hittade ingen tråd för detta, men om någon annan kan finna en redan existerande så skicka gärna ett PM så "punktifierar" jag denna tråd.

Tour de France 2025
Hoppas det! Tadej är väldigt svår att gilla för mig. Osar dopingskandal a la Armstrong.

Det var verkligen ytterst grov spekulation (men den typen av teorier kanske fortfarande drabbar alla som dominerar i denna sport) men vi får verkligen hoppas att du har fel, vore helt förödande för cykelsporten (om alla "generational talents" är totaldopade). Däremot så håller jag verkligen tummarna för att Vingegaard kan slå honom!

Kan tycka att många av "experterna" samt Pogačars många fans varit väl snabba med att döma ut Vingegaard efter ett mycket skadedrabbat 2024, punkterad lunga etc.

1747833406402.webp

Senast ändrad:
Tour de France 2025
Om Vingegaard slår Pogi och det osar dopingskandal runt Pogi, innebär det inte ett rätt rejält dopingskandalsosande kring Vingegaard också? Eller är det något annat än resultaten som orsakar osandet?

Tour de France 2025
Om Vingegaard slår Pogi och det osar dopingskandal runt Pogi, innebär det inte ett rätt rejält dopingskandalsosande kring Vingegaard också? Eller är det något annat än resultaten som orsakar osandet?
Visst finns det en separat tråd/diskussion för dopingspekulationer så att vi slipper förstöra denna TDF tråd?

Tour de France 2025
Jag tycker nog det isf osar mer om dansken. Så mycket som Pogacar tävlar och vinner lär han vara mer testad än de flesta, han är ju inte direkt nån som håller sig undan långa perioder för att hux flux dyka upp.

Tour de France 2025
Själv håller jag på Pogi för att han är en roligare cyklist än Vingen, sen är jag nöjd så länge det blir en bra kamp.

Egentligen spelar det väl dock ingen roll då jag inte tänker betala det Warner Bros vill ha för att jag ska kunna titta på det.

Tour de France 2025
Själv håller jag på Pogi för att han är en roligare cyklist än Vingen, sen är jag nöjd så länge det blir en bra kamp.

Egentligen spelar det väl dock ingen roll då jag inte tänker betala det Warner Bros vill ha för att jag ska kunna titta på det.
Finns ju hrmmm, vissa ställen på nätet har jag hört. OBS! bara hört!

Tour de France 2025

Jag hejar på alla som inte kommer från Danmark eller Norge. Det är lika gammalt som Kalmarunionens död.

Tour de France 2025

Samt att många har noterat att han verkar nästintill helt oberörd i både hållning och i uttrycket när han trycker på i sina watt och gasar uppför i rekordfart, har tyvärr inga länkar men kritiken (från diverse tittare av touren som själva cyklar) är att det brukar synas på hur någon sitter/rör sig på cykeln när dom tar i och gasar liksom. Medan Tadej inte visar någon skillnad mellan att glida i zone 2 och en max effort.

Det här är såklart inga bevis, bara spekulationer. Men det är klart att han också får the benefit of the doubt från mig och att han skulle kunna vara ett genetiskt monster som slagit rekord från tidigare år där doping faktiskt har varit konstaterat. Och dopar han dopar nog de flesta andra också. Men jag hejar ändå på Jonas. Följde serien där team visma jagade segern och man följde Jonas och rivaliteten mellan han och Tadej. Efter den serien så är jag team Jonas hela vägen. Klart det osar lite doping där också eftersom han skippar alla andra race och bara satsar på touren nu pga olika anledningar och det ger ju en hel del möjligheter till att hålla på med skumma grejer.. men men, sån är sporten! Vi kommer nog aldrig få veta tyvärr.

Har ändå en magkänsla som säger (oavsett ryktena som uppstått genom åren) att det kommer bli en hel del vinster i touren som får strykas i efterhand. Det är inte baserat på något annat än en känsla som sagt. Det hade varit dåligt för sporten och alla iblandande och djupt tragiskt men det är vad min intuition säger. Magkänslan har tyvärr rätt ganska ofta när den väl kommer har jag märkt så jag brukar lyssna på den.

Det var det jag ville få ur mig nu ska jag sluta gå off topic!

Tour de France 2025

Roligare och roligare. Jag kan förstå charmen i det, speciellt saker som hans unika sätt att svänga med cykeln i en sprint som vid det här laget blivit ökänt. Men att Vingegaard skulle vara tråkig? Jag tycker det är underhållande att se perfektion på högsta nivå också. När nån gör allt enligt konstens alla regler och bara är jävligt duktig på det. Men förstår att det är kul med lite udda grejer ibland i en ganska enformig sport. Som när Trulz kom med sitt rack i pingisen typ.

Edit: Hoppas det fortfarande är on topic att diskutera de olika deltagarna, teamen osv som verkar tävla om vinsten i år och vilka man hejar på och varför.

Tour de France 2025
Den är väl inte 0, men han har ju 30 åkare före sig så det ska väl till ett skadeläge av aldrig sett slag, typ en massvurpa nerför på klubbmästerskapet, plus nån skandal eller annat som gör att de river kontraktet med minst en i WT-laget

Tour de France 2025
Den är väl inte 0, men han har ju 30 åkare före sig så det ska väl till ett skadeläge av aldrig sett slag, typ en massvurpa nerför på klubbmästerskapet, plus nån skandal eller annat som gör att de river kontraktet med minst en i WT-laget
Gissar att han är glad bara han får vara med i laget och ställa upp i diverse tävlingar då och då, men undrar vad det gör med en när man tränar hårt på en sådan nivå och aldrig riktigt når pojkdrömmen om den största tävlingen vi har. Vi är väl stolta över honom ändå men hade blivit så glad för hans skull om han fick chansen.

Edit: Såg nu att han är 03:a ju! Många många många år på sig att nå dit då ju. Kanske inte i år då men någon gång framöver? Absolut lägre odds på det.

Tour de France 2025
Lite tidigt att komma med sånt nu va :unsure:😄 . Han kommer få sina chanser. Visar han samma som han gjort de gånger han blivit uppflyttad i WT-laget i år och kan utvecklas vidare från det så kommer de komma. Även om de de nästa år, som ju blir hans första år i WT, skulle välja att ta det lite lugnt med honom och främst använda honom som en cyklist för endagsklassikerna.

Tour de France 2025
Om jag inte helt missuppfattat det kommer han ju från MTB-sidan och har inte hållit på med lvg-cykling så länge. Att då, när han inte ens är med i WT-laget, börja fundera på start i det största cykelloppet känns nästan lite onödigt.

Låt honom komma upp i WT-laget, köra där och etablera sig. Vad det lider är det möjligt att han får köra touren.

Mitt intryck är att han f.n. har plattåkning som styrka. Baserat på det tror jag att det är överhängande risk att han skulle missa maxtiden på någon bergsetapp där det körs på om han skulle få ställa upp på touren i år.

Tillbaka
Topp