Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Har spelbolagen spel på kletigaste flaskan?Jag tror dessvärre som spelbolagen vad gäller topp 3. Men det vore kul om vi har fel.
Hittar inget men jag tror på Sepp KussHar spelbolagen spel på kletigaste flaskan?![]()
Fast kletiga växelreglage är väldigt ovanligt att det langas från servicebilarna. Flaskorna verkar dock plockas direkt från en behållare med kletigt lim.Hellre en kletig flaska än ett kletigt växelreglage men visst, risken finns att det korrelerar.![]()
Då jag antar att kletig flaska anspelar på ”sticky bottle” gissar jag på någon halvbra spurtare att hänga i längst - kanske Arnaud Démare?Yadda, yadda, yadda. Kan vi släppa det ämnet nu och gå till de intressanta frågorna istället, såsom vem som kommer att ha den kletigaste flaskan?
Misstänker att det är handbollslimFast kletiga växelreglage är väldigt ovanligt att det langas från servicebilarna. Flaskorna verkar dock plockas direkt från en behållare med kletigt lim.
Jo, det var precis den anspelningen jag tänkte mig.Då jag antar att kletig flaska anspelar på ”sticky bottle” gissar jag på någon halvbra spurtare att hänga i längst - kanske Arnaud Démare?
Eller geggan stavhoppare kör med?Misstänker att det är handbollslim![]()
Då jag antar att kletig flaska anspelar på ”sticky bottle” gissar jag på någon halvbra spurtare att hänga i längst - kanske Arnaud Démare?
1) Vem har den klibbigaste flaskan?Bara två dagar kvar. Dags att börja spekulera kring årets upplaga och försöka klura ut svaret på viktiga frågor som:
1) Vem har den klibbigaste flaskan?
2) På vilken etapp tar Pogi över gula tröjan?
3) Hur många kilometer dröjer det tills första vurpan?
4) När vurpar Roglic för första gången i loppet?
5) När vurpar Roglic för sista gången i loppet?
6) Kan någon slå Remco på första tempoetappen?
7) Kan MvdP upprepa segern på Mûr-de-Bretagne?
8) Kommer en fransman att vinna etappen den 14:e juli?
9) Vilken etapp blir den mest underhållande?
10) Blir det klungspurt på Champs-Élysées?
Aaaoohh! My eyes!! Du skulle ha varnat oss!Kletigaste flaskan, satsar två cent på Quinn Simmons. Inga belägg för det, men han känns som den som nog kan ha den
Visa bilaga 777864
Bra försök! Mitt motbud är:1) Vem har den klibbigaste flaskan?
Santi Buitrago som är i utbrytning i vecka 2-3 försöker spara några sekunder för att hålla undan GC-gruppen som kommer bakifrån i rasande fart. Det blir gult kort för både Santi och föraren i bilen.
Tyvärr etapp 2
14
Etapp 9. Han har klarat av det värsta i norra Frankrike och börjar slappna av och åker i backen.
Etapp 9.
Nej, eftersom att Remco innerst inne har ett primärmål i denna TdF och det är att vinna tempoloppet. Han vet att han inte kan vinna touren.
Nej, men han är bra med.
100%. Frankrike kommer till skillnad från förra året inte ha något resultat än, så när det är dags för 10:e etappen tillåts i princip bara franska cyklister joina utbrytningen. Klungan tar en vilodag och Lenny Martinez vinner.
Eftersom att Pogi troligen är helt oslagbar på vanlig etapper kommer Vingegaards vinst i bergstempot upp för Peyragudes vara mest underhållande.
Reducerad klunga. Philipsen, Girmay, Van Aert, Meuus, Cort eller De Lie vinner.
Om man vore i form och hade möjlighet så vore det där en grej som vore kul att ge sig på. Är naturligtvis inte alls detsamma som att verkligen tävla i touren - inga maxtider och man kan hålla jämn och fin belastning men å andra sidan har man ingen draghjälp.Om vi är inne på förhandsvisning så håller Amy just nu på att cykla alla etapperna inklusive sträckorna mellan sjäkva etapperna. Hennes man är med och sköter supporten så daglig video på yt, https://www.youtube.com/@amy.cycling.adventures, har de lyckats med hittills.
Finns live-tracker, https://www.followmychallenge.com/live/amy-hudson-tour-de-france-2025/, också om man är road av sånt. För PBP-intresserade passerade hon nyss Loudeac.
Än så länge har hon dragit varenda meter själv. Hon har inte släppt fram sin man de gånger han gjort henne sällskap. Hon säger själv att det nog kommer bli ändring på det framöver när hon blir mer sliten... ingen draghjälp.
Antar att det finns ställen där tourrutten går på vägar med cykelförbud så att de får ta alternativa vägar. Gissningsvis i så fall snarare senväg än genväg dock.
#8, franska staten tilldelar honom franskt pass innan prisutdelningen och befolkningen blir lugn.Bra försök! Mitt motbud är:
1) Vem har den klibbigaste flaskan?
Upp mot Col de la Loze får Pogi flashbacks från när han blev ifrånåkt där senast, blir helt paralyserad och i ren desperation kör han en tre km lång klibbig flaska (och blir diskad) för att försöka komma ikapp gruppen med GC-åkarna.
Han tar aldrig över den. Healy går loss i en soloutbrytning på etapp 1. Han hinner förbi en tågövergång medan klungan fastnar bakom och tåget stannar och blockerar överfarten i 1,5 timmar vilket gör att Healy tar ledningen med 1 timme och 20 minuter efter etapp 1 och han försvarar ledningen fram till dess Pogi blir utslängd (se svar 1).
184,6 km. 300 meter från mål på första etappen blir det dock en massvurpa där 150 av deltagarna går i backen.
184,6 km.
1 km från mål på Champs-Elysées (bryter touren där).
Geraint Thomas tappar en massa tid på de inledande etapperna och startar bland de första på tempot och gör en stabil insats och tar ledningen. Kort efter hans målgång drar ett oväder in med kraftigt regn och kastvindar vilket gör att ingen klarar av att matcha hans tid.
Ja, efter att ha dragit fram Jasper till tre etappsegrar så betalar Jasper tillbaka och gör sitt livs uppdrag för MvdP som enkelt tar hem etappen.
Nej, i en utbrytning med nio fransmän lyckas Abrahamsen ställa av alla i sista backen trots att han fram till dess dragit 90 % av tiden medan fransmännen tjäbblat om vem/vilka som ska ta återstående 10 % av dragjobbet.
Sista (se svar 10)
Nej, det blir en soloseger för Victor Campenaerts som går loss solo från km 0, aldrig får en lucka större än 30 sekunder men ändå lyckas hålla undan till mållinjen och vinner etappen med två sekunder före en vilt spurtande Merlier som vinner klungspurten om andraplatsen.
Bild från ett av Pogis långpass inför touren.
När jag kom hit insåg jag att du inte menade allvar. (1-6 är ju ändå rimliga i jämförelse)7) Kan MvdP upprepa segern på Mûr-de-Bretagne?
Ja, efter att ha dragit fram Jasper till tre etappsegrar så betalar Jasper tillbaka och gör sitt livs uppdrag för MvdP som enkelt tar hem etappen.
Står att sändningen börjar 08:53 imorgon, men även 10:53 är det ”Cycling Show Cykling” på schemat. Sen 11:27 är det presentation. 13:00 Tour De France.
Vilken tid ska jag ställa klockan på egentligen?
Vilken tid ska jag ställa klockan på egentligen?
Hmm, men Simon Yates då? Om du själv fick välja en cyklist som skulle kunna vinna touren även om det var lite osannolikt och krävde att både slump och kanske någon annan tillfällighet eller 20 slog in, vem hade du valt att lägga 100 kr på då?För att åkare av den typ som MvdP och MP är ska vinna touren måste de väsentligen komma i mål på en etapp med ett jätteförsprång på alla normala GC-kandidater och det innan de själva tappat alltför mkt i totalen, d.v.s. typiskt innan första ordentliga bergsetappen. Och vi snackar inte 5-10 minuter utan förmodligen snarare så mkt att klungan egentligen missar maxtiden på etappen men inte blir uteslutna p.g.a. att de inte kan utesluta så många. Kan inte se det hända.
De tråkiga anledningarna finns ju alltid viss sannolikhet för även om Pogi är ruskigt bra på att undvika dem. Har för mig att jag hörde det sägas att Pogi aldrig brutit i etapplopp på WT-nivå och då kört en bra bit över 300 sådana etapper.Ärligt talat har jag tyvärr svårt att se hur någon annan än Tadej kommer stå i gult på podiet i Paris, det är mest en fråga om vem som är förste förlorare i GC.
Men det finns alltid chans för tur och otur
Ja han är både vass och stabil, vilket tillsammans innebär att det blir mer förutsägbart och mindre spännande. Vissa kanske t.o.m skulle kalla det tråkigtDe tråkiga anledningarna finns ju alltid viss sannolikhet för även om Pogi är ruskigt bra på att undvika dem. Har för mig att jag hörde det sägas att Pogi aldrig brutit i etapplopp på WT-nivå och då kört en bra bit över 300 sådana etapper.