Tour de France 2025

Tour de France 2025
Yates kör ju för UAE, så dubbelförlust för Pogi med ena bergshjälparen borta och den andra med oform.
Vilken Yates. GiroYates är rimligen Simon...
Edit: pucktvåa.

Min spaning om dagen: UAE låtsas som att det regnar ända till sista backen då de borrar sönder pelotonen tills Pogi rycker och tar etappen.

Och svar till andra (@miyatafarfar) : Nej, ingen har en chans att utmana Pogi i år, men Vingegaard är den närmsta så han kommer fortsatt vara Vismas val.
Och glöm MvdP, det finns nog nån etapp kvar som passar honom, men det är inte idag.
Det vore kul med en fransk vinst idag men ingen har kapacitet nog när Visma och UAE går i clinch.

Senast ändrad:
Tour de France 2025
Jag tycker att TVL har varit en frisk fläkt denna Tour. Sjukt kul med offensiv åkning.

De satsar ju på att försvaga Pogi och hans domestiques med detta, och hittills har det inte funkat, men det enda de kan göra är att köra och prova. Till slut knäcks han, eller så tar de tre veckorna slut…

Tour de France 2025
Fan vad kul att jag börjat hänga med och förstå lite mer av tävlingen nu. Spurtpris redan kilometer 44 låter riktigt kul ju!

Jag tror att MVDP tar över gula efter idag.
Jag har hört folk…..
Som tror att spurtarna skiter i priset idag då det för många i deras sitts handlar om överlevnad. En gruppetto bildas direkt som räknar ut vad som krävs och håller det.

Finns flera som tror att MvDP hoppar av idag, att hans tid och påverkan i touren är över, delvis beroende på hur han körde igår.

Vi får se, kring bägge utlåtandena.

Tour de France 2025
Jag tycker att TVL har varit en frisk fläkt denna Tour. Sjukt kul med offensiv åkning.

De satsar ju på att försvaga Pogi och hans domestiques med detta, och hittills har det inte funkat, men det enda de kan göra är att köra och prova. Till slut knäcks han, eller så tar de tre veckorna slut…
Kul - ja!

Att belasta de egna hjälpryttarna mer än UAEs innan de kommer till bergen där de stora tidsskillnaderna typiskt uppstår känns inte som uppenbart bättre än att vänta och istället köra hårt på de etapperna. I alla fall inte s.a. man kan säga att det är "det enda de kan göra".

Tour de France 2025
Det tråkiga är nog att mot en åkare som Pogi och ett starkt lag som UAE är det nog övertid större chans att vinna med en mer defensiv taktik tills en ev. chans uppstår att sätta in en eller två motattacker. Det är bara så mycket tråkigare och ser sämre ut när man förlorar utan att till synes ens försökt om det aldrig blir något riktigt bra läge, så fullt förståeligt att de vill göra något annat.

Tour de France 2025
Det skulle vara kul att höra vad Groves verkligen tyckte om det här.
Han var ju inte deras spurtare till Touren och vinner knappast mot Merlier eller Milan ändå och har som bäst varit 8 på nån etapp. Inte helt självklart att han är bekväm med att hela laget jobbar för honom om han själv känner han inte kan vinna. Bara spekulationer.

Tour de France 2025
Kul att Merlier lyckas retas lite med Milan nu när Philipsen försvann. Övriga spurtade verkar inte ha den formen.

Nåja, idag får nog spurtarna kämpa mot maxtiden.

Tour de France 2025
Han var ju inte deras spurtare till Touren och vinner knappast mot Merlier eller Milan ändå och har som bäst varit 8 på nån etapp. Inte helt självklart att han är bekväm med att hela laget jobbar för honom om han själv känner han inte kan vinna. Bara spekulationer.
Jo, men han kan nog vinna om får ett bra uppdrag och har lite flyt. Han var 3:a på etapp 8, och 7:a på etapp 3.
Han är ju 1:e spurtare nu, men visst inte samma om de haft Philpsen kvar förstås.

Tour de France 2025
Jag ser det framför mig... De sitter i Alpecin bussen efter Jasper's krasch och ger Groves en massa pep talk om hur de ska satsa all in för honom när det gäller sprint ettaper... och så gör de så här, säger mer eller mindre att störst chans att stå på podiet den dagen är med combative priset, de vill inte ödsla energi på honom...

Ja, spekulera kan man. Jag skulle vilja höra Groves "unfiltered" om det hela 🙂

Tour de France 2025
Första bergsetappen och ur mitt perpsektiv första chansen att få en indikation på vem som kommer att vinna touren. Många tror att Pogacar är oslagbar. Efter vinsterna -20 och -21 trodde många att han skulle vara oslagbar för en lång tid framöver. Efter -22 och -23 tyckte i stället många att Vingegaard var favorit för överskådlig framtid. Först nu får vi se på riktigt hur de två cyklisterna och deras lag hanterar en bergsetapp i tdf 2025.

Tour de France 2025
Bra intervju med Remco innan loppet, en hyvens kille. Tycker det vara ganska fjantigt/felaktigt/överdrivet en period när många verkar stämplat honom som dryg.

Senast ändrad:
Tour de France 2025
Tour de France 2025
Heja på Remco? 😱
Vad kommer härnäst? Avslöjande om att du lyssnar på livsfarlig hårdrock? 😉
Blackie Lawless har dock blivit religiös så Siewert effekten bör ej underskattas... 🤔 😅

(WASP är dock en mycket underskattad grupp, många riktigt bra låtar men lätt att psykas av deras udda image)

Tour de France 2025
Även om man hört historien några gånger...det är helt sjukt imponerande att lyckas skita i en cykelkeps under tävling. Om man besöker en offentlig toalett verkar vissa inte ens kunna träffa en toalettstol.

Tillbaka
Topp