Tour de France managerspel

voigt ligger för långt upp i sammandraget för tillåtas få gå loss. Men efter bergen räknar jag med att voigt, rasmussen och axel merckx kommer sticka på en långbrytning som kommer hålla. Men inte före, det tror jag inte Discovery, T-mobile eller för den delen Ivan Basso kommer tillåta

morgondagens etapp kan gå hur som hellst, jag kör en riktig chansning med mitt lag. Kan gå totalt åt hellvete eller bli kanon, mellanting blir det inte iaf.

Klättrade ytterligare idag men bytte i princip hela laget inför morgondagen.

Hur beräknas igentligen placeringarna i ligan?

Ser flera som har en bättre placering totalt än den som ligger på platsen före.
Trodde först att det var totalvärdet som bestämde men det är samma där.

klättrade lite igen, byter ut nästan hela laget till morgondagens etapp.

Tyvärr höll inte dagens utbrytning där jag hade 3 av mina nissar med, Fletcha, Jalabert och Comesso. Hoppas på bättre lycka för morgondagen.

Nu går det utför för min del... har rasat konstant sedan första dagen... Men det är iaf ingen som klår min totalplacering första dagen 1024 eller något liknande. Satsar hårt på det dyra artilleriet. Ligger inne med alldeles för dålig kunskap för att kunna finlira, satsar på ett på pappret bra lag...

jag kör 50-50, "säkra" namn men också några wildcards. Om någon av mina wildcardsnissar vinner så kommer jag att klättra stort mot de som bara kör säkra cyklister fast chansen att de vinner är ju mindre.

så jävla irriterande, jag hade inte möjlighet att byta ut mina lirare igår. Ser att jag halkat lite. Idag missade jag även att plocka med Rasmussen som jag faktiskt hade tänkt att ha med.

Ååå vilken klantskalle man är, bestämde redan igår att införskaffa Rasmussen men lyckades på något sätt att glömma det i dag.
Dessutom lyckades jag för tredje gången att plocka bort dagens bästa gubbe som kapten.
Tur att man inte försörjer sig på det här:)

aj aj aj vad jag tappade idag då, inkomsterna från dagens ettap täckte inte änns utgifterna för gårdagens byten. Jag hade ingen cyklist i topp 10 idag. :(

Men vafan, va är det som händer, jag satt med fingrarna på både rasmussen och voigt men ångrade mig i sista sekund och sen går den där förbannade Igor och bryter också. Nu ska jag skärpa mig lite till nästa etapp.

Suck, alla dessa felköp, jag ska prova en ny taktik till nästa etapp tror jag.

Nu har ju jag blivit inlurad i träsket också. Hade från början plockat ett lag som skulle vara det optimala för att vara samma hela tiden ovetande om möjligheten att byta under loppets gång.

När jag sedan fick reda på att det gick att byta tänkte jag totalt ignorera detta och se hur långt man kunde komma med ett konstant lag, men nu inför de riktiga bergsetapperna kände jag mig tvungen att möblera om lite. Så nu kommer man ju fortsätta på det viset.

En av mina gubbar åkte just dit för doping. Som lagledare förnekar jag förstås all kännedom och skyller allt på cyklisten själv.

Såg att nån även hade Glomser med som hoppat av, det blir perfekt för mig i striden om slutsegern, i synnerhet när jag blev av med en av mina snubbar för nån dag sen .

Alla mina krediter till Fabbe, starkt tippat på förra etappen. Måste även ge Rock en stor eloge för att tippa valverde som segrare....

Spanx Mikko, jag tror att mitt lag för dagen är ännu starkare än igår. Skuklle gärna byta ut vino mot Mancebo eller Rasmussen men har inte råd.

Jaha, det var det. De flesta förhoppningar om en jämn tour grusades är Superlance. Hatten av för amerikanen asså. Allt talar för 7e tour-segern på raken, kan man fatta det? nej, det går icke! In med cancerpatienten som kapten föfan!

Jag behöll Valverde som kapten med tanke på att dagens avslutning passar honom ännu bättre än gårdagens. Han flankeras av ett gäng starka hjälpryttare; Armstrong, Mancebo, Basso, Rasmussen, Contador och Horner blandannat.

Kickade Heras och Vinokorov inför dagens etapp kanske kan vara värt att nämnas då framför allt Heras körde riktigt svagt igår. Han har dock större chans att hänga med idag men Mancebo känndes så mycket starkare att jag inte kunde motstå att byta.

Nu har jag inte haft tillgång till internet på en vecka. Men nu är jag tillbaka. Med mina äckligt dåliga kunskaper om lvg. Nån som kan tipsa om några bra men billiga bergsgetter? ;)

Apropå Rasmussen, i lördags fick jag låna ett band med sändningarna från vm i åre 99. Och dagen efter går han och vinner. Vad hände med alla svenska Dh-killar som fanns då?

Jävlar va folk drog in pengar idag då, jag trodde jag skulle plocka lite när jag såg va jag fått ihop, men det visade sig att alla i toppen nästan dragit in två millar. Grattis till "Karlstad" som drog in en rackarns massa stålars. I morn blir det nog lite mer svårtippat igen.

morgondagens etapp blir svår. Jag gjorde som sagt en fatal miss och plockade bort Vinokorov och Botero fick kicken i Söndags. Men men ska klura lite på morgondagens lag nu

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp