Tour de France snack.

Tour de France snack.
Fan också jag som hoppats att Beloki skulle vara i samma slag som han var i innan han vurpade 2003

Nu får jag istället hoppas att Janne får till det.

Tour de France snack.
SuperApe skrev:
-------------------------------------------------------
> kanske ska ha en ny tråd för årets tour?
>
> --------------------------------------------------
> -------------------
> När du tränar vilar jag

Why?

Tour de France snack.
Tanken är charmerande med att ha en tråd som sträcker sig över flera år, men jag tror att det kan bli lite förvirrande. Fast det blir nog bara nu dom närmaste dagarna, när sen själva snacket är igång så lär ingen märka någonting. Jag tycker vi fortsätter på den här och struntar i att starta en ny tråd. Nytillkomna kan ju alltid se vilket datum ett inlägg har gjorts.

Tour de France snack.
Därför att det blir enklare för framtida trådarkeologer med en tråd för varje tour, tänkte jag. Liksom för dagens trådarkeologer.

That's why.

Men allt är iofs inte enkelt.

> Why?

Tour de France snack.
I Liquigas-Bianchi stallet kommer Kjell Carlström från finland att köra Touren i år. Mer finns att läsa på.
http://sporten.yle.fi/idrottare/carlstrom.php

carlstrom_liten.jpg

Samma stall som Bäckstedt & Ljungqvist. Blir det svenk/finsk med Italienskt inslag som står vid starten?

Tour de France snack.
någon annan än jag som noterade de fina mavic ksyrium es hjulen som lampre-caffita kom inrullandes med under presentationen?

förövrigt dessa:

Ksyfull.jpg

Zoom-02.jpg

Zoom-01.jpg

KSYhub.jpg

carbon kropp på framnavet med alu flänsar för ekerfästena för att göra det ännulättare än de nuvarande ssc
sägs att de ska väga under 1500gram, för att vara mer exakt 1485gram.

http://www.roadcyclinguk.com/news/article/mps/UAN/693/v/1/sp/

Senast redigerad av en moderator:
Tour de France snack.
Hehe, som Roberto sa: han undrade nog varför motorcykeln körde om där...

Ja, inget nytt vad gäller Armstrong? Bäst när det gäller... Ullrich presterade sämre än förväntat och Basso gjorde ett hyffsat tempolopp.

Tour de France snack.
Stackar Janne. Nudeffad och fin och så går det så illa. Stackarn. Bäckstedt är för stor för motvinden. Amrisarna kan inte vara mer än 1,5 dec mellan axlarna. De sitter nog i skruvstäd dan innan tempo. Heja Basso!

Tour de France snack.
Tim skrev:
> någon annan än jag som noterade de fina mavic
> ksyrium es hjulen som lampre-caffita kom
> inrullandes med under presentationen?
>
> Redigerad 1 gånger. Senaste ändring 2005-07-01
> 22:39 av Tim.

För mycket klibbor o skit på dessa, tycker jag.

Tour de France snack.
Lite "synd" att Armstrongen tog så stor ledning direkt. Det hade nämligen varit kul att se honom behöva attackera i bergen, vilket han ju inte behöver nu. Finns risk att det blir ren bevakning i år igen.

Nu får vi hoppas Basso eller Vino attackerar tidigt i bergen så det blir lite match. Ullrich såg tyvärr lite för trög ut och det var länge sedan man såg honom attackera.

Tour de France snack.
Är det någon mer än jag som tror att Armstrong gjorde så där för att skrämmas? Visst, han var stark. Men om han agerar så där för att psyka, vad är det som säger att inte Ulrich struntade i att ta upp kampen?
För det är ju inte så att Ulrich var ovetande om att Armstrong kom svischande förbi, och Ulrich gick INTE på högvarv just då. Nä, allt är inte sagt än.

Tour de France snack.
Inte en chans. Varför skulle Ullrich inte gå för fullt? Ullrich kör med tyngre växlar vilket gör att han ser ut att stå still mot Armstrong som kör extremt lätta växlar.
Jag kan lova dig att favoriterna går på absolut max på tempo alltid. Man har inte råd att "vila" på tempo när varje sekund kan vara avgörande i sammandraget. Jag tror inte Ullrich är det största hotet mot Armstrong. Ullrichs styrka är just tempo och att bli distansierad med över minuten på 19 km tempo är för mycket.
Enligt min mening är både Vinokourov och Basso vassare än Ullrich. Särskilt Vino som jag tror har bäst möjlighet att rubba Armstrong. Han kan köra tempo och han är även attackvillig i bergen, vilket t ex inte Ullrich varit på ett bra tag.

Tour de France snack.
Håller med JT. Skulle Armstrong kört snabbt bara för att skrämma Ullrich?! Han vet kanske bättre än alla andra att det i slutet kan handla om sekunder och tar varje tillfälle att köra. Inga jobbiga etapper framöver ger honom gott om tid att återhämta sig (liksom alla andra som kör för sammandraget), därför gick alla antagligen på max. Ullrich tror jag inte kommer klara en pallplats i år, men det återstår 20 etapper och vad som helst kan hända.

Tour de France snack.
Efter lite mer surfande på cyclingnews, från gårdagens tempo: Vinnaren David Zabriskie körde etappen med 54,67 km/h i snitthastighet. Say no more..

Tour de France snack.
Jag kan knappt komma upp i 55 km/h på platten öht. Men dom har ju betalt för att göra det. Det kan ju bara vara det som skiljer. :-)

Tour de France snack.
Synd att Hushovd drog igång spurten aningen försent, han hade ju en riktigt bra spurt och skulle väl klarat Boonen om han hade dragit igång tidigare. Märkligt agerat av Armstrong, Basso med flera att inte hänga på Ullrich i tätgruppen, lättförtjänta sekunder för tysken.

Tour de France snack.
JT: när och var fick du den informationen? Vacchi sa tydligt mot slutet att Ullrich tog in 5 sekunder på Armstrong, och tabellen visade samma sak.

Tour de France snack.
dagens sträcka påminner mycket om en endagars klassiker så jag tror på Boonen eller utbrytning av Fletcha

Tour de France snack.
...eller så får vi se en repris av Erik Dekker... Grymma attacker för två år sedan i paris-tours.

Tour de France snack.
mikko_nyvaken skrev:
> ...eller så får vi se en repris av Erik Dekker...
> Grymma attacker för två år sedan i paris-tours.

Om han inte tog ut sig för mycket igår, förstås..

Tour de France snack.
Inte en chans att CSC+spurtlagen släpper iväg nåt idag. Jag tror på Hushovd. Fresten, borde inte Lgas låta Bäckis spurta idag när italienarn sumpa't igår?

Tour de France snack.
Icke, idag blir det sprint-avslutning igen. Sprint-lagen har alldeles för mycket krafter kvar än för att de inte ska orka hala in utbrytningen. Prispallen tror jag blir som följer:

1. Boonen
2. McEwen
3. Hushovd

Tour de France snack.
mikko: Bra tips på Dekker, han är ju med i utbrytningen idag. Återstår att se om de andra hinner ikapp och i så fall om mitt och Ola:s tips håller.

Tillbaka
Topp