Tour de France snack.

Tour de France snack.
Bert skrev:
-------------------------------------------------------
> Hmmm rocksångerska. Låter ganska långt från
> toppidrottsman vad det gäller alkohol o droger o
> sånt, men det finns kanske undantag. Eller kanske
> omvänd av Lance?

När jag var nere och kollade på bergstempot i Alpe d'Huez förra året så stod det i L'Equipe att Sheryl hade cyklat uppför de 21 kurvorna på en mycket respektingivande tid... kommer dock inte ihåg hur snabbt, men det rörde sig om en tid mindre än 1 1/2 timme (Lance kör på 39 minuter).

Tour de France snack.
JLarsson skrev:
> Bert skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hmmm rocksångerska. Låter ganska långt från
> > toppidrottsman vad det gäller alkohol o
> droger o
> > sånt, men det finns kanske undantag. Eller
> kanske
> > omvänd av Lance?
>
> När jag var nere och kollade på bergstempot i Alpe
> d'Huez förra året så stod det i L'Equipe att
> Sheryl hade cyklat uppför de 21 kurvorna på en
> mycket respektingivande tid... kommer dock inte
> ihåg hur snabbt, men det rörde sig om en tid
> mindre än 1 1/2 timme (Lance kör på 39 minuter).

For Lance, only the best is good enough... =)

Tour de France snack.
Tragiskt att man inte får se den sista etapp han deltar i, förrän efteråt.

Tror ni inte att han ångrar sig? Skulle ni kunna ta ett sådant beslut när "the force is still with you"??

Tour de France snack.
Jag är övertygad om att han lägger av med TdF cyklandet, men han kommer inte försvinna för det.

Törs man gissa på att USA Cykling/Trek/Discovery redan har honom kontrakterad? Törs man gissa på att det snart kommer gå att ha Lance som mentor?

Lite sådantr. Plus en hel del endagstävlingar som motionär och promo tävlingar och events (typ "bike with Lance day" som dom körde förut.

Tror också att han kommer jobba mer med LAF än vad han haft tid med nu.

Tour de France snack.
Quote from Lance "This job is stressful, and this race is stressful, so hopefully the next week will be a preview of what my life will be like for the next 50 years, although I can't promise I won't show up at a few cyclo-cross events or mountain bike or triathlon races. I'm an athlete. I've been competing in swimming and running events since I was 12 years old."

Tour de France snack.
Händer en hel del:

16:09 - Hincapie & Popovych Crashed
The two falled riders are George Hincapie and Yaroslav Popovych. They are back on their bikes and appear to be okay but Lance Armstrong almost ran into Hincapie as he lay on the ground.

Tour de France snack.
Häftigt att Vinokurov vann etappen! Det skulle jag aldrig tippat (nåja, men knappast topp 30). Rasmussen är verkligen värd bergartröjan, som han kämpat och slitit. Hushovd däremot är inte värd poängtröjan tycker jag. Har inte vunnit en enda etapp och hans C.A. har kört på en taktik som inte alls var något vidare kul. Hade inte McEwen blivit diskad i en av de inledande etapperna så hade han väl haft ungefär lika mycket poäng som Hushovd. Popovich har kört bra rakt genom och nästa år så kanske han klarar sig in på topp tio.

Lance Armstrong, vad säger man? Han är overklig när det gäller touren, att hålla sig borta från allt som kan förstöra för honom, som vurpor, sjukdomar osv är bara det en enorm bedrift. Att sedan vara i topp när det gäller sju år i rad är ännu mer imponerande. Han kommer alltid bli ihågkommen för sina prestationer och jag tror inte att någon kommer kunna upprepa hans bedrift de närmsta 30 åren.

Tour de France snack.
Visst, jag kan väll hålla med om att Hushovd och CA borde ha tagit lite mer ansvar än vad det gjorde. Men det är ändå kul att han vann. Han är ju trotsallt från vårt grannland.

Tour de France snack.
Jaja, så kan man se det... Men om han hade varit från Italien eller Australien så hade nog många fler ansett att han inte riktigt förtjänar den lika mycket som exempelvis McEwen. Han har ju spurtat bra trots allt, men inte bäst.

Däremot Rasmussen tycker jag verkligen förtjänat tröjan, men vem gör inte det?

Tour de France snack.
Tyckte han fick till ett fint tal förresten, där han tog tillfället i akt att säga några väl valda till alla som anklagar honom och andra cyklister för doping. Sen var han ju ödmjuk mot sina konkurrenter på pallen också, det var trevligt!

Tour de France snack.
Liberty Seguros-Würth engages Alexander Vinokourov for three seasons

Liberty Seguros-Würth has come to an agreement with Alexander Vinokourov (31 years) for next three seasons. Together with him also there will come to the team in 2005 his compatriot Sergei Yakolev (29 years), both proceeding from T-Mobile.

Manolo Saiz has decided Vinokourov's contract after analyzing his already long career (professional from 1998) and, especially, to think that the kazajo fits in profile's team " for his competitiveness and his capacity of leadership, specially in the Tour of France, but not only. Besides, during all his career ", makes clear Saiz, " he has demonstrated a mentality that coincides perfectly with that of my team. Vinokourov, besides a leader, will be a teacher for youngers throughout next three years ".

With the arrival of Vinokourov, Liberty Seguros-Würth achieves a fundamental reinforcement of its group of leaders. " Together with Roberto Heras, he will form a good tandem of present that will allow us to work with sufficient margin not to press in excess to the youngest riders, which will have to take the relief in the future. Vinokourov does not come to substitute anybody, but to complement and strengthen Liberty Seguros-Würth both in big tours and in the classics, another scenery where there has demonstrated being a master".

(Automatic translation. Forgive imprecisions)

Tour de France snack.
Hmm var det därför han körde så konstigt emellanåt. Han verkade ju skita blankt i Ullrich. Nästa år blir riktigt intressant. Vem tar över efter Lance? Vad händer med Discovery? Kommer Basso fixa biffen? Shit ett helt år kvar!!!
/Johan

Tour de France snack.
bigmollo skrev:
> Hmm var det därför han körde så konstigt
> emellanåt. Han verkade ju skita blankt i Ullrich.

Det kan säkert ha spelat in men jag tror att huvudanledningen var att han egentligen hade en ganska fri roll i T-Mobile. Om man bortser från att han är en smärre katastrof rent taktiskt och alltid kört mer eller mindre underligt så tycker jag att han är bättre än Ullrich.

Senast redigerad av en moderator:
Tour de France snack.
Tim skrev:
någon annan än jag som noterade de fina mavic ksyrium es hjulen som lampre-caffita kom inrullandes med under presentationen?

förövrigt dessa:
KSYhub.jpg

carbon kropp på framnavet med alu flänsar för ekerfästena för att göra det ännulättare än de
nuvarande ssc sägs att de ska väga under 1500gram, för att vara mer exakt 1485gram.

VERDENS PREMIERE!!​

endast 6649:- danska kronor​

Tour de France snack.
Jag föreslår en uppdelning av forumet. En del för alla trådar om TdF, och en för diskussioner om hur farligt det är att dricka varmvatten ut kranen.

Tour de France snack.
skaparn skrev:
> Jag föreslår en uppdelning av forumet. En del
> för alla trådar om TdF, och en för diskussioner
> om hur farligt det är att dricka varmvatten ut
> kranen.

och sen en del för deporteringsfrågor så stellan har nånstans att skriva...

Tour de France snack.
kommer ihåg i lumpen när man åt de där gröna påsarna med frystorkat på logementet, spolade bara skitvarmt vatten ett tag så funkade det nästan lika bra som kokat vatten. var säkert skitnyttigt men ingen blev sjuk iaf!

Tillbaka
Topp