Tour de France snack.

Tour de France snack.
Jag tror själv på en utbrytning som håller, eftersom Disco i täten tar det slappt och alla som kör för sammandraget satsar på tempot på. Så det är läge för lite mer "osynliga" cyklister att hålla. Jag hoppas på någon av de två svenskarna, sista chansen nu...

Tour de France snack.
På lördag är första gången Rasmussen kommer att gå för fullt på en tempo-etapp i Touren, så jag skulle nog inte värdera hans tidigare insatser alltför högt. Första tempot i årets Tour körde han lugnt i och med att originalplanen bara var att köra för bergspriströjan. Visst blir det skitsvårt att hålla Ullrich bakom sig men jag tror ändå att han kan ha en chans.

Det som talar för honom är banprofilen, det är *många* backar:
profile20.gif

Det som talar mot honom är hans dalande form och det faktum att Ullrich som vanligt blir bättre och bättre ju närmare slutet av Touren vi kommer. Hur som helst tror jag det blir grymt spännande.

Angående starttider: Jag har för mig att det är 1 minut mellan åkarna fram till de 20 sista och de startar med 2 minuters mellanrum.

Tips för idag väntar jag med tills de åtta vinnarna i dagens utbrytningslotteri är korade.

Tour de France snack.
Med en dåres envishet tror jag också på O´Grady eller snarare hoppas på. Som sagt var, CA kommer nog inte släppa honom en meter utan hans chans är klungspurt där han varit med mycket bra flera gånger trots att Mathew white inte direkt dragit upp spurten (däremot hållit ett enormt tempo +1km före mål)

Tour de France snack.
2004 Stage 19 - July 24: Besancon - Besancon ITT, 55 km

1 Lance Armstrong (USA) US Postal p/b Berry Floor 1.06.49 (49.39 km/h)
2 Jan Ullrich (Ger) T-Mobile Team 1.01
3 Andreas Klöden (Ger) T-Mobile Team 1.27
4 Floyd Landis (USA) US Postal p/b Berry Floor 2.25
5 Bobby Julich (USA) Team CSC 2.48
6 Ivan Basso (Ita) Team CSC 2.50

2004 Stage 16 - July 21: Bourg d'Oisans - Alpe d'Huez ITT, 15.5 km

1 Lance Armstrong (USA) US Postal p/b Berry Floor 39.41 (23.44 km/h)
2 Jan Ullrich (Ger) T-Mobile Team 1.01
3 Andreas Klöden (Ger) T-Mobile Team 1.41
4 Jose Azevedo (Por) US Postal p/b Berry Floor 1.45
5 Santos Gonzalez (Spa) Phonak Hearing Systems 2.11
6 Giuseppe Guerini (Ita) T-Mobile Team
7 Vladimir Karpets (Rus) Illes Balears - Banesto 2.15
8 Ivan Basso (Ita) Team CSC 2.23

Tour de France snack.
Basso har dessutom utvecklats rätt mycket på tempo sen förra året. Han vann ju t.ex. sista tempo-etappen på Girot i år och spöade då bl.a. Zabriskie. Jag skulle bli mycket förvånad om han tappar andraplatsen, särskilt med tanke på banprofilen.

Tour de France snack.
Första gruppen är inom den klassiska gränsen nu. Klungan brukar ta in runt 1 minut per mil på en utbrytning om de börjar jaga på allvar. Nu är det 5 minuters försprång och 53 kilometer kvar till mål...

Tour de France snack.
Han tog sin enda chans, och han gjorde det bra. Lite lamt av de andra att bara titta på varandra. Att Casar blev "instängd" tycker jag egentligen inte är någon ursäkt, han kunde lättat på pedalerna och sedan dragit ut till höger. Att de dessutom inte hade koll på Guerini som alla visste skulle attakera gjorde det hela ännu värre.

Än mer förbryllad blev jag när jag såg hur gruppen efter täten organiserade sig - inte alls. Hur tänker man när man börjar attakera med 30 km kvar då man egentligen måste samarbeta så bra som möjligt för att ens ha en chans att komma ikapp?

Tour de France snack.
"In Saint-Étienne: at 2-minute intervals, then three-minute intervals for the last starters. Riders start in reverse order of the general ranking established following the 19th stage."

Imorgon vinner Lance Armstrong. Imorgon kör Jan Ullrich om Michael Rasmussen i sammandraget. Imorgon säkrar Ivan Basso sin andraplats.

Tour de France snack.
Dagens 20 sista starttider hämtade från http://www.letour.fr/2005/TDF/LIVE/us/2000/index.html

087 PIEPOLI Leonardo ITA SDV 15:25:00
108 KASHECHKIN Andrey KAZ C.A 15:28:00
023 JULICH Bobby USA CSC 15:31:00
004 HINCAPIE George USA DSC 15:34:00
096 JAKSCHE Jorg GER LSW 15:37:00
017 SEVILLA Oscar ESP TMO 15:40:00
199 ZUBELDIA Haimar ESP EUS 15:43:00
007 POPOVYCH Yaroslav UKR DSC 15:46:00
151 MAZZOLENI Eddy ITA LAM 15:49:00
101 MOREAU Christophe FRA C.A 15:52:00
068 PEREIRO SIO Oscar ESP PHO 15:55:00
066 LANDIS Floyd USA PHO 15:58:00
019 VINOKOUROV Alexandre KAZ TMO 16:01:00
044 EVANS Cadel AUS DVL 16:04:00
164 LEIPHEIMER Levi USA GST 16:07:00
031 MANCEBO Francisco ESP IBA 16:10:00
011 ULLRICH Jan GER TMO 16:13:00
057 RASMUSSEN Mickael DEN RAB 16:16:00
021 BASSO Ivan ITA CSC 16:19:00
001 ARMSTRONG Lance USA DSC 16:22:00

Tour de France snack.
Crossmax äger! skrev:
-------------------------------------------------------
> Imorgon vinner Lance Armstrong. Imorgon kör Jan
> Ullrich om Michael Rasmussen (både på banan och i
> sammandraget). Imorgon säkrar Ivan Basso sin
> andraplats.

Inga longsshots på de gissningarna...

Tour de France snack.
Hallå, det är ju bara en massa friidrott på eurosport just nu? Vem fjonken vill se det när det finns tdf-tempo o glo på istället?!?!!!`´´#¤% Ska det visas ngt ellerr?

Tour de France snack.
Ny ledare: Luke Roberts CSC.

1- 025 ROBERTS (AUS, CSC) 01:15:33:910
2- 071 CANCELLARA (SUI, FAS) 01:15:49:190 15"
3- 102 BODROGI (HUN, C.A) 01:16:23:660 50"
4- 062 GRABSCH (GER, PHO) 01:16:41:080 01'07"
5- 146 LEFEVRE (FRA, BTL) 01:17:38:920 02'05"

Tour de France snack.
Innan jag sticker till jobbet (jävlars, jag missar allt det kuliga idag!) så måste jag bara kommentera Thomas "Gotland" Lövkvists utmärkta Tour. Han ligger nu på en femma i dagens tempo - i och för sig med många kvar - men han är ung och lovande, tycker jag.

Tour de France snack.
Vet inte om jag har missat det efter att ha följt den gär tråden, men med tanke på hur groteskt mycket danska TV2 visar under hela dagen från sista etappen undrar jag vad jag måste skaffa för att kunna se det här i Uppsala.
Boxer? Viasats digitalbox? VAD!?!?
Jag kan inte acceptera att jag har följt det utan avbrott i 3 veckor och sen bli blåst på slutet bara för att Eurosport måste prioritera i en ordning som jag inte gillar.

UPDATE:

Man kan se allt live via danska TV2 om man har en bra uppkoppling.
Mer info här.

Synd att man inte upptäckte det tidigare eftersom det kostar 159 DKK och då hade man kunnat kolla i 3 veckor... Men det är värt pengarna i morgon och så ser man till att komma ihåg det nästa år.

Senast redigerad av en moderator:
Tour de France snack.
Stackars Rasmussen! Vad pysslade hans mekaniker med? 4 cyklar? Han gör nog inga tjolahoppsan steg på hotellet ikväll. Lance är bara för grym!!
/Johan

Tour de France snack.
RASMUSSEN, VAD GÖR DU?!?!? Att ta i är en sak, att köra oförsiktigt är en annan. Han var ju lika stressad som Zlatan när han skulle sätta straffen mot Holland i EM...

Armstrong är säkerheten själv, även om Ullrich körde snabbare de sista kilometrarna. Kul att han får en individuell seger med sig från touren.

Tour de France snack.
Stackars Rasmussen men men han har ju iallafall vunnit bergspristävlingen. Kul att Lance vann en etapp till slut. Nu är det bara och hoppas på att Hushovd fixar poängtävlingen imorgon.

Tour de France snack.
Vem vinner Touren nästa år Basso eller Ullrich? Jag tror på tysken. Visst, det är knaske lite tidigt och säga nått om det nu när man inte vet hur deras form kommer att se ut då.

Tour de France snack.
vito skrev:
> lance in trance.. gudovars vilket tramp den gubben
> har (är hans flickvän/fru inte en
> pop/rocksångerska?)

Svar ja, Sheryl Crow.

Tour de France snack.
sussikatten skrev:
> Vem vinner Touren nästa år Basso eller Ullrich?
> Jag tror på tysken. Visst, det är knaske lite
> tidigt och säga nått om det nu när man inte vet
> hur deras form kommer att se ut då.

Basso. Nu har han blivit såpass bra på tempo också så tror jag Basso tar det hela. Men om Ullrich inte hade vurpat två gånger i årets tour hade kanske resultatet sett lite annorlunda ut.

Tour de France snack.
Skrivet av Crossmax äger! idag 18:54

vito skrev:
> lance in trance.. gudovars vilket tramp den gubben
> har (är hans flickvän/fru inte en
> pop/rocksångerska?)

Svar ja, Sheryl Crow.

Ofasiken..hon är rätt fin

Tour de France snack.
Swe_Johan skrev:
> Vet inte om jag har missat det efter att ha följt
> den gär tråden, men med tanke på hur groteskt
> mycket danska TV2 visar under hela dagen från
> sista etappen undrar jag vad jag måste skaffa för
> att kunna se det här i Uppsala.
> Boxer? Viasats digitalbox? VAD!?!?
> Jag kan inte acceptera att jag har följt det utan
> avbrott i 3 veckor och sen bli blåst på slutet
> bara för att Eurosport måste prioritera i en
> ordning som jag inte gillar.
>
> UPDATE:
>
> Man kan se allt live via danska TV2 om man har en
> bra uppkoppling.
> Mer info här.
>
> Synd att man inte upptäckte det tidigare eftersom
> det kostar 159 DKK och då hade man kunnat kolla i
> 3 veckor... Men det är värt pengarna i morgon och
> så ser man till att komma ihåg det nästa år.
>
>
>
> Redigerad 1 gånger. Senaste ändring 2005-07-23
> 18:15 av Swe_Johan.

Sputnik (Dansk tv2) Funkar kanon.

En dansk kollega som visade mig den när jag i början av Touren gick omkring med min TDF-keps och såg dyster ut. Sändingarna har gjort att dagarna på jobbet har gått snabbt.

Tour de France snack.
Hmmm rocksångerska. Låter ganska långt från toppidrottsman vad det gäller alkohol o droger o sånt, men det finns kanske undantag. Eller kanske omvänd av Lance?

Tour de France snack.
Crossmax äger! skrev:
> Hur mycket får jag om jag tippar Basso som
> totalsegrare av touren och om jag har rätt? :D

bara hälften, för den andra halvan lägger jag beslag på.

Tillbaka
Topp