Tour de France snack.

Tour de France snack.
Kommer han in 20 minuter före klungan så klättrar han väl ett par tre placeringar.. Han har runt två timmar upp till första platsen i ungdomstävlingen..

Tour de France snack.
de plockar aldrig in de 22min som är nu. Sivillia kommer in i top 10listan om avståndet håller sig. Just nu är nog Allan Davids favorit till etappsegern. Han är den bäste spurtaren i gruppen dock lär tex Cruz, Cioni och Dekker attackera på slutet.

Tour de France snack.
Ojoj det var nära för Arvesen..

Results

Provisional 
1 Paolo Savoldelli (Ita) Discovery Channel          5.41.19
2 Kurt-Asle Arvesen (Nor) Team CSC                         
3 Simon Gerrans (Aus) Ag2r-Prevoyance                      
4 Sébastien Hinault (Fra) Credit Agricole                  
5 Andrei Grivko (Ukr) Domina Vacanze                   0.24
6 Oscar Sevilla (Spa) T-Mobile Team                    0.50
7 Bram Tankink (Ned) Quick.Step                            
8 Daniele Righi (Ita) Lampre-Caffita    

Tour de France snack.
Så nära för Arvesen! Men fasen va starkt kört av Savoldelli, han drog ju hela utförskörningen och fick sedan köra ikapp Arvesen själv (nåja, men nära på). Från 1999 till 2004 har ingen av Armstrongs hjälpryttare vunnit en etapp, nu har två stycken gjort det på de tre senaste.

Tour de France snack.
Idag tror jag på Armstrong. Han attakerar så hårt han bara kan i den sista kat2-stigningen och ingen orkar följa med hela vägen. Sen håller han de 1,5 km som det är utför till mål.

Tour de France snack.
Undrar om det inte är dags för Moreau eller nån annan runt topp 10 på GC att "göra en Hamilton" (från Touren 2003), dvs samma sak som Cadel Evans gjorde i förrgår. Gå med i dagens utbrytning, hoppas att Discovery inte bryr sig om att köra för att hämta in den.

Följande citat från Cyclingnews live-rapport från slutet av den etappen 2003 är helt underbart (han är solo och leder med nästan 4 minuter med 10 km kvar och hela T-Mobile kör för fullt i täten av klungan för att komma ifatt honom):

"Hamilton tries to find a more comfortable gear to ride in - but there isn't one. It's just pain at different cadences."

Tour de France snack.
Jag tror han vill vinna en linjeetapp faktiskt, men vi får väl se. Andra tips är Vinokurov och Basso. Slutstigningen är på över 10% vilket gör att jag räknar bort Ullrich mot Lance och Ivan då det är lite för brant för att Ullrich ska fungera som bäst.

Tour de France snack.
Nu har jag tippat så mycket fel så jag vet inte om jag ens ska ge mig på det idag. Men jag tror på utbrytning som håller hela vägen. Heras visade i förrgår att han har fått tillbaka lite av sina gamla takter så jag tror på honom idag.

Tour de France snack.
"Hamilton tries to find a more comfortable gear to ride in - but there isn't one. It's just pain at different cadences."

Haha. =)

Mmm, jag tror att LA sparar sig till TT:t för att iaf få en egen etappseger på denna upplaga.

Tour de France snack.
Skulle helst vilja se en "riktig" avslutning på dagens etapp, där den bästa bergsåkaren får vinna när det är målgång uppför. Visst är det kul med utbrytningar och överraskande segrare, men det är alltid roligare när de bästa gör upp även om etappsegern och inte bara sammandraget.

Hoppas de håller ihop det och kommer i samlad trupp till sista backen men det blir väl en 20 minutersutbrytning idag igen....

Tour de France snack.
Avslutningsbacken kan ju passa Heras också, han "gillar" ju när det är riktigt brant, hans puttefnask-kropp kommer till sin rätta när det är rejält tufft.

Ligger Heras i en utbrytnig som håller kan han vara ett bra tips

Tour de France snack.
InlineOla skrev:
-------------------------------------------------------
> Skulle helst vilja se en "riktig" avslutning på
> dagens etapp, där den bästa bergsåkaren får vinna
> när det är målgång uppför.

Det är en riktigt brant backe i slutet, 3,1 km lång och med en snittlutning på 10,1%. Men när man når toppen så är det utför i 1,5 km tills man passerar mållinjen. Det är alltså inte målgång uppför, men med allra största sannolikhet kommer den/de cyklisterna som passerar toppen vinna/göra upp om etappen.

Tour de France snack.
OK crossmax, tackar för infon.

Håller på din teori annars, tror Lance vill vinna en linjeetapp och nu när hjälpryttarna fått sola sig i glansen kanske de tycker det är dags för en sjysst "set up" till Lance.

Tour de France snack.
Tror den utbrytningen i nån form kommer hålla hela vägen. Tråkigt när det blir så, det intressanta blir ju att se om Janne kan göra nåt åt dansken och Basso i sista backen

Tour de France snack.
Liberty Seguros fick en seger iaf. På en annan not ang. det laget så har Jaksche sett mer aktiv ut än deras kapten Heras som Saiz sa var i bättre form än någonsin.

Tour de France snack.
Mmm, tempot kommer bli riktigt intressant, jag tror att Ulle kan ta dansken, 2'18 har han att plocka in va?
Rasmussen är väl inte direkt något vidare på tempo, på den första etappen cyklade han in på 174:de plats av 189 möjliga, 2'06 efter Ullrich på "bara" 19 km. Visst kommer han att ta i mer, men det kommer även Jan, och den som ser fräshast ut av dessa två är faktiskt tysken.

Tour de France snack.
Håller med. The Chicken är ju inget vidare på Contre La Montre men hans, tills vidare, pallplats kommer ge honom motivation.

Men Ullrich är ju en sånn turbodiesel. Så... ja. =)

Tour de France snack.
har ni nogot tips jag skulle vilja kopa Touren pa Dvd aven fran tidigare argangar.Finns det med Vacchi och Adamsson som speakers,vill helst kopa fran Swe.Hoppas ni kan lasa fast mitt tangent bord har fatt nagon sjukdom.

Tour de France snack.
Jag har för mig att längre upp i startfältet utökas startintervallen med en minut, men jag vet inte om man börjar med en eller två minuter...

Tour de France snack.
Måste jag bestämma det oxå? :-) Nja, jag tänkte nog ursprungligen att han skulle kunna gå med i en utbrytning där han inte hade några spurtkonkurrenter. Sen när jag tänker efter så lär ju inte Credit Agricole släppa iväg O'Grady i en såden pga gröna tröjan.........

Men ok då... Vi säger väl klungspurt då. Fast det tror jag egentligen inte det blir. :-)

Tillbaka
Topp