Tour de Oetzi 5/12 - 2009

Helt plötsligt var det en bil som rullade bredvid oss mellan Enköping och Bålsta.
Det visade sig vara Gurra som säkert har lite abstinens så här års när Team Cykelcity inte är ute och tävlar. Han var med oss och fikade på Shell Bålsta.
Allktid kul att se dig Gurra :-)

nypan skrev:
-------------------------------------------------------
> Allktid kul att se dig Gurra :-)

Tack detsamma. "Allktid",redan full? :o)

/G

Tack för rundan och all hjälp jag fick på vägen. Efter 13-mil gav mina ben helt upp och efter en del övertalning från min sida fick jag tillåtelse att släppa gruppen.

Ni som tvekar, det här är verkligen nåt att prova och berätta för barnbarnen om :)

fint inkörda dubbdäck jag fick :)

GurraG skrev:
> nypan skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Allktid kul att se dig Gurra :-)
>
> Tack detsamma. "Allktid",redan full? :o)
>
> /G

Hoppsan.
Nej då, inte full. Däremot gravt dyslektisk på gamla dar :-(

Såg att det stod "alla ska med" så jag tyckte fan detta är en runda för mig ,jag har aldrig varit med förr,

Sagt och gjort men det visades får man punka efter 20,4 mil får man sköta sig själv, som tur var så hittaded jag ett pök vid busshållsplatsen som visste vilket håll pendeln låg åt, så det löstes med att jag pendlade 2 stationer till Barkarby.

Ölen smakade i vanlig ordning helt kanon, på Lilla Barkarby

Har en filmsnutt som jag tänker lägga upp någongång i helgen
Mvh

Anders

bigmollo skrev:
> "Alla ska med" kommer vi få skit för.

Då var det väl en jäkla tur att man inte hakade på. Jag som aldrig har koll på var jag är någonstans.

Hemma, nybadad och åter väldoftande.

Välkomstmiddagen bestod av Findus frysmat och vinslattar.
Jag råkade vara något oprecis om rundans omfattning så hon blev lite smått orolig, nåja jag får väl dammsuga imorgon så hinner hon glömma allt inför nästa långrunda.

Tack allihopa för en fantastisk om än lite regnig runda. Mina ben tog slut de sista milen, men det brukar de göra...

Och förlåt Anders, hade jag tänkt lite så skulle jag tipsat dig om Bro/Bålsta/Kungsängens pendeltågsstationer.

HMM. Vaknade kl 9 i morse och såg att det var 5+. Så det hade gått aldeles utmärkt utan vinterdubb..
Så jag tog en egen tur på 6 mil.
Sen var det dags att hjälpa frun med att stolpa hage så......

Hoppas att ni inte frös för mycket när regnaet kom. Jag vet hur det är när allt blir blött.
Då är fem grader ganska kallt.

Tack alla för en, trots vädret, trevlig runda! Ser fram emot nästa ;-)

JLarsson: konserten "kommer att" bli bra, P-Pete är tillbaka 11 januari :-)

Aahh, vilken finfin runda. Tack alla som var med, det var riktigt roligt. Enda skylten jag plockade var Vårby Gård som ingen annan brydde sig om. Men jag dissade den inte, utan försökte ge den det värde den förtjänar. Sista skyltspurten hade jag ingen energi kvar för, men det var kul att se kombataternas framfart.

Öl satt fint efteråt, som vanligt. Och alla jäger jag klämde under färd/efteråt.

Måste också lyfta på hatten för Anders (superfettot). Han hade mig sig en ryggsäck som inrymde halva bohaget, partytält, en asiatisk buffé och vägde som halva klungan. Ändå hängde han med (tills han fick punkan iaf). Respekt.

Tack för i dag väggen kom vid Enköping för mig och jag hittade ej vägen mot bro så det blev buss till Kungsängen och sedan cykla sista biten hem nu mör och fin efter dusch och mat.

Måste bara tacka alla för en härlig o rolig runda i dag, kul att det alltid är slagsmål om skyltarna men fick ge mig efter att ha tagit 4 st efter halva sträckan sen började jag känna av min axel sen fick jag en svacka vid 15 mil i benen men dom kom tillbaka sen.
Hemma med familjen nu och efter 2 stora muggar varm glögg så snurrar det ju i pallen och är alldeles varm så nu ska jag bara göra klart denna blogg med mina bilder sen går vi o knoppar.

Tack igen för denna gång o det var inte min sista men första.

Vi som körde från start.
Mlarerunt2009-12-05004.JPG ht=544
.
Pungtering redan i hägersten.
Mlarerunt2009-12-05005.JPG ht=544

Fika i södertälje.
Mlarerunt2009-12-05007.JPG ht=544

Så rullas det vidare.
Mlarerunt2009-12-05012.JPG ht=544

Så här tycker Anders att en framlampa ska se ut.
Mlarerunt2009-12-05013.JPG ht=544

Här rullas det lugnt o fint.
Mlarerunt2009-12-05015.JPG ht=544

Mat i strängnäs.
Mlarerunt2009-12-05017.JPG ht=544

Tur att det inte var några tjejer i skogen som spionerade på denna paus.
Mlarerunt2009-12-05019.JPG ht=544

Så här ser man ut om inte alla har kompislapp bak...
Mlarerunt2009-12-05026.JPG ht=725

Så den AVSLUTANDE ÖLEN FÖR DOM SOM INTE KÖRDE BIL DIT.
Mlarerunt2009-12-05028.JPG ht=544

Några till som drack mer en 1 ÖL
Mlarerunt2009-12-05030.JPG ht=544

Skål då på er alla.

Mlarerunt2009-12-05032.JPG ht=544

Mvh Frille

jag får stämma in i 'shit vilken bra runda'-körerna och 'förlåt anders' likaväl. missade infon om punkan och det var bra att se dig när du tillslut dök upp på LB.

bra runda annars, vädret gjorde att enköping - sthlm var vackert. lätt fuktdimma och småregn gjorde att antinge bakljus och reflexer eller framlampor på alla 25+ trampare såg riktigt häftigt ut i mörkret.

afterbiken var som vanligt riktigt bra på lilla barkarby.

barkarbyskylten då, vic hade en plan och jag hade inte tänkt hänga på alls tills vi gick in i 'vägarbetsområdet'. då var det liksom kört från min plats från högerpositionen. lika bra att ge det sista också. vic fick bromsa pga bilen medans jag kunde cruisa genom rondellen och sedan ge benet. på riktigt. kramade ur det sista o tog skylten innan vic/mollo. tror jag.. rätt paj minutrarna efter så jag har lite dimmiga bilder. :) så skönt att allt trattas ner till EN sista skyltspurt. :)

tack för idag allihopa! bra kört.

Stort tack alla!

Jättekul och inspirerande som vanligt att cykla med happy.
Stor klunga med olika förmågor och allt vad det innebär.
God stämning och en mängd hänsyn till olika förmågor och behov.
Mäktigt lysande tåg efter mörkrets inbrott. Lite lätt sövande med alla ljus som susar fram i mörkret.
Bra med Gurrras följebil. Uppskattat.

För egen del tror jag att nacken min är med på noterna igen. (höll nästan hela vägen)
Det uppskattas av mig om inte annat.

Ses snart.

/E

mattel skrev:
> jag får stämma in i 'shit vilken bra
> runda'-körerna och 'förlåt anders' likaväl.
> missade infon om punkan och det var bra att se dig
> när du tillslut dök upp på LB.
>
> bra runda annars, vädret gjorde att enköping -
> sthlm var vackert. lätt fuktdimma och småregn
> gjorde att antinge bakljus och reflexer eller
> framlampor på alla 25+ trampare såg riktigt
> häftigt ut i mörkret.
>
> afterbiken var som vanligt riktigt bra på lilla
> barkarby.
>
> barkarbyskylten då, vic hade en plan och jag hade
> inte tänkt hänga på alls tills vi gick in i
> 'vägarbetsområdet'. då var det liksom kört
> från min plats från högerpositionen. lika bra
> att ge det sista också. vic fick bromsa pga bilen
> medans jag kunde cruisa genom rondellen och sedan
> ge benet. på riktigt. kramade ur det sista o tog
> skylten innan vic/mollo. tror jag.. rätt paj
> minutrarna efter så jag har lite dimmiga bilder.
> :) så skönt att allt trattas ner till EN sista
> skyltspurt. :)
>
> tack för idag allihopa! bra kört.

Bra mattel, den enda skylten som betyder något ;-)

örgelgörgel skrev:
> Inte mycket fruntimmer på denna tur, nån borde
> verkligen göra nåt!

flikka.png ht=253

är det String-Emil?

JLarsson skrev:
> örgelgörgel skrev:
> -----
> > Inte mycket fruntimmer på denna tur, nån
> borde
> > verkligen göra nåt!
>
>

Hålller med mzi - tjockis!

tjockis.png ht=387

Tack för en bra runda!
Nästa gång skall jag fundera på att byta slang lite tidigare. Att köra med pyspunka från Strängnäs till Bålsta kanske inte var det listigaste jag har gjort. Dubbdäck och lågt tryck gör att det rullar tungt. Men som vanligt är allt sånt glömt när man rullar in på Barkarby Torg.

Dessutom även frän mig - Sorry Anders!

Tack till mattel som bogserade in mig till stan också.

Anders var lika stark som sin nya cykellampa, provlyfte säcken på LB och den vikten var inte att leka med :-)

Synd med den missade punkan på Anders, ber också om ursäkt, men det gick ju bra till slut.

Det lustiga i kråksången är att trots våran "uppkopplade" värld med mobiler, gps'er, livefeeds och annan teknik kunde ingen i klungan nå Anders och Anders kunde inte nå någon klungan, för ingen hade några nummer :-)

Senast redigerad av en moderator:
Johan A skrev:
> bigmollo skrev:
> -----
> > "Alla ska med" kommer vi få skit för.
>
> Då var det väl en jäkla tur att man inte hakade
> på. Jag som aldrig har koll på var jag är
> någonstans.

Det där ordnar sig till nästa gång. Det var bara på slutet som efetrsläntrarna lämnades åt korparna. Så länge det var ljust så verkade det kvastas bra. Så lite bättre kvastande av de som fortfarande var starka och pigga så blir det bra. Och så lite större öron på alla andra så de hör när det ropas "ÖKA" eller något som låter ungefär likadant.

Och till nästa gång har alla fixat kompislappar. Hör ni det? ALLA! Annars blir det E4/E18-varvet för er.

Hade varit najs att glida med er runt mälarn, såg lagom kallt-och-fuktigt ut. Jag hann med att springa runt riddarfjärden, det var inte alls kul. Men det blir väl fler gånger.

Fikasvettot skrev:
> Och till nästa gång har alla fixat kompislappar.
> Hör ni det? ALLA! Annars blir det E4/E18-varvet
> för er.

Håller med - hittade skit från vägarna i örongångarna. Kanske lägger ut en bild på det senare ;-)

Uppenbarligen var man inte intresserad av det skrev:

Ursäkta en liten undring men vem var du? cykel? klädsel?
Det kanske förstör din nätanonymitet men det är faktiskt trevligt när man får ett ansikte på ettnick.

(Själv är jag den långe på en Cotic RoadRat med en CK Distanströja under gul väst.)

Jag hade tänkt att vi skulle presentera oss med happynick på lunchen, men den splittrades. :)
Det skulle vara kul att veta vilka som var med egentligen.
Ni som var med kan gärna skriva det i tråden. En kort beskrivning vem du var vore också kul.

Jag var den lilla killen med Hovetjacka på Meridacrossen.
/J

Åter uppkopplad igen

En mycket trevlig runda, tackar alla som var med. Själv klev jag av i Bålsta för att ta pendeln till Handen för att forsätta cykelturen till en inplanerad fest/middag. Efter att ha suttit på pendeln och luktat apa i 1 timme kändes benen oförskämt fräscha Handen-Tyresö.

En annan positiv upplevelse var att min nya Haglöfs Softshelljack visade sig vara suverän till gårdagens typ av väder. Enda abret är väl avsaknaden av ryggfickor så man får packa allt i magfickorna, vilket gör att man ser ut som en Michelingubbe.

Och ja, nästa gång skall alla ha kompislappar. Orginal Nishikiskärmar som slutar "kl 1" funkar inte särskilt bra ; )

Jag är tjockisen på bilden högre upp i tråden, som cyklade på en Merida med flames :-)

Jag har dessutom precis hunnit blogga ihop lite svammel, men jag var utmattad, trött och oinspirerade så det blev mest en reseskildring.

Bigmolle de hade varit kul o fått reda på vilka alla är men de får vi fixa på en pubb kväll då i stället.

Jag var killen med den vita Specilaizer med dom extra långa skärmarna som skrapade i backen så fort det var ojämt på vägen.samt så gjorde jag ett parr ryck innan skyltarna så ni blev rökta ordentligt innan ni ens märkt någott.

Heter igenligen Fredrik men ett gammalt smeknamn som Frille sitter ju kvar hela livet sen är jag satt till världen 1966 där av Frille66.

Fan man är lite seg i dag.

En mycket trevlig runda blev det, tack allihopa!

Jag är den rödhårige som cyklade otroligt lungt, jämt och sansat hela rundan. På en orange Klein mtb laddat med Jägermeister:-)

Ses snart på ett nytt äventyr!

/Toni

Tack för en trevlig tur, dock blev det inget besök på Lilla Barkarby igår, var efterlängtad på hemmafronten.

Jag är den korta killen med Red Bull cykeln...

PNrider.jpg ht=304

/Patrik

Stampe skrev:
> Efter att ha suttit på
> pendeln och luktat apa i 1 timme

Hehe. Alltid kul att göra det en lördagkväll med alla finklädda människor på väg nånstans.
Men det ger ju tillfälle att tänka: Non-racers. The emptiness of those lives shocks me.

Jaha då var det min tur, jag hade en stoor rygga med massa prylar i, jag lyste även upp tillvaron på dom mörka vägarna, ja just jag fick även en punka på slutet, men va fan jag är lika glad för det.

Filmtime

Frillemannen
IMG_5367.JPG ht=544

Nio fingrar = 9 öl tro

IMG_5372.JPG ht=544

Från: ev. randonörd (jag har börjat, slutat och eventuellt börjat igen med randonnécykling.)
Körde med vit ridleycross och Valhalljacka.

Ordlista för Oetzi:
Öka= öka
Lucka= öka
Böga= öka
Ta´t lugnt= Öka
Punka= Vila

Tack för igår !

Nästa gång gäller "riktig" kompislapp och fastsken på baklampan .... :-(

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp