Tour de Ötzi randonné 4/1 2014

Ari.m skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag kör på (nya) pendlarhärket med ett torrt
> ombyte i styrväskan och plastpåsar om
> yllesockorna.
> Däcken är de som satt på, Schwalbe Citizen.
> Skärmar har jag egentligen inga, så jag skruvar
> på något Biltema-fulmeck.
>
>
> Jag siktar på ett totalsnitt på 20 km/timman så
> att man är tillbaka i Barkarby till en bra
> middagstid. Finns det kraft kvar så trycker jag
> på lite extra sista timmarna för att minimera
> mörkerkörningen.
>
> Ska bli intressant att se vad kroppen tycker om 20
> mil på en cykel som köpts in för att klara 15
> kilometer.
>
> Ses imorgon - lycka till.

Angående din understreckare. Var det inte om telemarksskidor man sade "free your heel and tour mind will follow!"?

Det verkar inte vara nån rusning efter bjud-Jäger. Hör jag inget innan jag går och lägger mig (ganska snart) så struntar jag i det. Vi ses imorgon.

Rock skrev:
> Kör hårt imorgon!
>
> Jag tvingas kasta in handduken i sista minuten.

Vem ska nu se till att jag kliver på ett pendeltåg till rätt destination?

Rock skrev:
> Kör hårt imorgon!
>
> Jag tvingas kasta in handduken i sista minuten.

Dns på mig med tyvärr. Känns riktigt surt..
Kört hårt!

GoranS skrev:
> Antingen är det här toppen på cykelboomen eller
> så kommer världen runt år 2017 att berikas med
> filmen "Decline of the western civilization IV:
> The brevet years"

Snacka om zombierulle.

(Eller är det det som det kallas när man ligger bakom någon som också är fullständigt slutkörd?)

Ha skoj i morgon! Jag måste nog fortsätta träna ett par månader innan det blir någon brevetpremiär för mig ...

Tänkte genomföra ett hållbarhetstest med ett par sprillans Grand Bois Hetre Extra Léger 650bx42mm. Är lite orolig för nyårsglassplitter på cykelbanorna, gruset ska inte vara några problem. Sen återstår risken med isfläckar :/ Kommer bli en spännande dag men jag ser inte fram emot eventuellt ösregn på morgonen.

bild2.JPG

Det var ett mäktigt tåg av cyklister som snirklade sig från barkarby in mot stan. :) de kommer få en finfin dag på hojen..

Bigmollo rapporterar att det är två grupper, den ena i Södertälje för ca 15 minuter sen. Den andra några minuter senare.

Senast ändrad:
Vet inte vad ni har för väder däruppe, men om jag kunde skulle jag skicka upp en släng av vårt malmöväder - strålande solsken och måttlig vind just nu. Ingen termometer men gissar på 4-7 plus.
Lycka till.

Fyra grader, råkallt fuktigt och en enhetlig jämngråhet som kan döda det mesta var det som mötte mig när jag vinklade upp persiennerna för en timme sedan. Hatten av för er som pallar att ge er ut i rusket och hoppas det går bra runt (halva) sjön.

Föga förvånande rapporteras det om en viss fuktighet från Strängnäs:

Mattias Krantz:
Strängnäs. 10 mil. Blött som f-n.

Mollo:
Andra stoppet i Strängnäs. En snabbgrupp på 10 pers har redan varit här. Blött satan.

Ingen rapportering i Vinterstudion. Va fan går mina licenspengar till. Inte ens någon fulstream. Tur att twittras lite om det stora äventyret. Så ha en god tur i regnet.

Black planet skrev:
> Ingen rapportering i Vinterstudion. Va fan går
> mina licenspengar till. Inte ens någon fulstream.
> Tur att twittras lite om det stora äventyret. Så
> ha en god tur i regnet.

Tror det beror på att det just är Vinterstudion. Cyklar gör man på sommaren!

Edit: Oavsiktlig särskrivning.

Senast ändrad:
Jag har brutit :-). Kände redan från början att jag hade mindre krafter än normalt, fick svårt att hänga med på direkten. Tempot var ganska "högt" redan i början. I alla fall om man räknar med att det kommer bli två eller flera grupper längre fram. Redan i Ulvsunda bildade Henrik, Åsa och jag en liten ensam kvastgrupp. Enda nyttan jag bidrog med var att hitta vägen. Men det var trevligt sällskap. Det stod en kille med punktering vid slutet av Tranebergsbron vi frågade om han behövde hjälp men han avböjde. Nästa kille med punka stod på krönet av Västerbron, han avböjde också hjälp. Nu regnade det ganska mycket och jag tror att en del som valt för lite kläder kan ha fått det kallt och jobbigt idag. Jag hade regnställ och klarade mig utmärkt så länge jag cyklade, men står man stilla går det fort att bli kall. Ungefär vid Lindvreten började jag känna mig sjuk eller nåt, benen var helt döda, där tappade jag Åsa och Henrik. De andra två dök inte upp, jag antar att de hörde till loppet. Nu när jag blev ensam och inte ens kunde hålla min egen vanliga kapacitet, den är inget att skryta med men den är högre än idag, bestämde jag mig för att vara vuxet mogen och förhindra att min fru skulle behöva åka och hämta ett vrak i Strängnäs eller så. Svängde av till Slagstafärjan åkte över och cyklade tillbaka till Barkarby och hämtade bilen. Nu är jag nyduschad och lat. Ångrar inte att jag bröt, men är lite lessen för att jag aldrig fick chans att bjuda på Jägern jag släpade med mig, dessutom hade jag riktiga glas med mig :-).

Blir spännande att höra hur det går för alla. Vädret påminde ganska mycket om Siljan/Orsasjön och Sthlm Marathon 2012, var det nån som chansade på uppehållsväder bör de blivit ordentligt nedkylda.

Kul att säga hej till Jenny W och många andra. Tycker hursomhelst att loppet och initiativet till en randonnörklubb är störtskönt. Kanske skrev man in sig i historien som den förste att bryta nånsin?

Tack och hej leverpastej.

Hasse#7 skrev:
> Jag har brutit :-).

Ovanligt med en :-) efter den meningen! Känner man sig inte frisk är det väl dock rätt smart att skippa en massa timmars plåga i halvdant väder och därmed minska risken för att bli ordentligt sjuk.

GoranS skrev:
> Hasse#7 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag har brutit :-).
>
> Ovanligt med en :-) efter den meningen! Känner
> man sig inte frisk är det väl dock rätt smart
> att skippa en massa timmars plåga i halvdant
> väder och därmed minska risken för att bli
> ordentligt sjuk.

Jag vet inte om det randocykling jag skall hålla på med. Det här var väl bara ett försök ytterligare att lägga till mina sporadiska lopp här och där. Just idag hade jag ju satt en ambitionsnivå som gör att det är lika bra att le åt en brytning. Cykeln vägde 18 kg innan jag fyllde på med lite till och toppade med Jägern, glasen och ett kilo chokladkakor ifall nån skulle se sliten och hungrig ut. Jag vet inte exakt vad folk har för mål med randocykling men det jag uppskattar är att man träffar väldigt trevliga människor, får utmana sig själv, se saker och hjälpa folk om det behövs. Jag tycker momentet med tanken att alla skall med är trevligt också. Det tilltalar en gammal lagspelare. Nu går det ju inte att genomföra om inte nån går under sin egen kapacitet för andras skull och det fanns väl inget uttalat om det. Glömde nämna att jag sa till Åsa och Henrik att de inte skulle vänta på mig om det blev lucka så det var helt ok att de drog iväg.

Edit: Petat in ett bortglömt m och ett n.

Senast ändrad:
GoranS skrev:
> Bålsta för 8 min sedan enligt Mattis K.

Tycker att det går fort för att vara en vinterbrevet. Antar att de flesta i tätgruppen kör utan dubbdäck.

Vädret verkar ha ordnat upp sig till slut, prognoserna såg oroväckande torra ut igår. :-)

DT skrev:
> GoranS skrev:
> -----
> > Bålsta för 8 min sedan enligt Mattis K.
>
> Tycker att det går fort för att vara en
> vinterbrevet. Antar att de flesta i tätgruppen
> kör utan dubbdäck.
>
> Vädret verkar ha ordnat upp sig till slut,
> prognoserna såg oroväckande torra ut igår. :-)

Nästan alla körde utan dubb. Eftersom knappast någon vill stå still och bli kall så är det nog bara frågan om att fortast möjligt ta sig i mål.

Hasse#7 skrev:
> Nästan alla körde utan dubb.

Av dina punkarapporter att döma så verkar många ha kört rena racerdäck. Vilket nog är att utmana ödet på skräpiga januarivägar... ;-)

DT skrev:
> Hasse#7 skrev:
> -----
> > Nästan alla körde utan dubb.
>
> Av dina punkarapporter att döma så verkar många
> ha kört rena racerdäck. Vilket nog är att
> utmana ödet på skräpiga januarivägar... ;-)

Vet inte vad de körde på men det blev dålig sikt med regnvatten på glasögon och så. Svårt att hinna urskilja glas, vassa stenar osv bland allt dödsgrus.

Tillbaka
Topp