Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Vi har hört rykten om en 20 liters BagInBox som befinner sig i Retardkockens kök någonstans i Årsta.. Denna kommer självklart finnas på plats lagom till lunchen!!
Ah, detta verkar lockande. Ska verkligen se om jag kan komma loss. Droppa lycraspejsandet för en dag och bli lite mer retarded än vanligt. Blir tejpad cross isf. 46-15 kanske? Hm
bugge skrev:
-------------------------------------------------------
> Ah, detta verkar lockande. Ska verkligen se om jag
> kan komma loss. Droppa lycraspejsandet för en dag
> och bli lite mer retarded än vanligt. Blir tejpad
> cross isf. 46-15 kanske? Hm
Klart du ska, kommer nog bli några till som åker från Uppsala.
>Tobias/Frost skrev:
> TRANSPORT: Pendeltåg går från centralen kl
> 06:19 och anländer ca en timme senare i
> Nynäshamn. Kom bara ihåg att man inte kan kliva
> på på centralen.
Hur menar Ni med att man inte kan kliva på på centralen? Jag sökte fram en resa från sl.se och fick detta resultat:
Ta tunnelbanans röda linje 14 från Danderyds sjukhus mot Fruängen.
Den går från Danderyds sjukhus 05:40
och kommer till T-Centralen 05:53.
Vid Stockholms central byter du till pendeltåg 35 mot Västerhaninge.
Det går från Stockholms central 06:19
och kommer till Västerhaninge 06:49.
Vid Västerhaninge byter du till anslutande pendeltåg 35 mot Nynäshamn.
Det går från Västerhaninge 06:54.
Du är framme vid Nynäshamn 07:25.
Restid 1 timme och 45 minuter.
Funkar inte denna resa eller är det jag som är puckad?
JLarsson skrev:
> Selast skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > Funkar inte denna resa eller är det jag som
> är
> > puckad?
>
> Med cykel får man inte gå på eller av
> pendeltågen på Centralen. Your call.
OK min erfarenhet av pendeltåg inskränker sig till ett par resor Stockholm Central till Älvsjö mässan är jag nog att beteckna som amatör vad det gäller pendeltågsresande... Hur ska man då få ombord cykeln på tåget?
mzi skrev:
> Man tar pendeln från någon annan station. T ex
> cyklar från Danderyd till Ulriksdal.
Aha... hajar.... Känns så där lockande att cykla dit så djäkla tidigt när det dessutom väntar 10 mil intervallträning längre fram på dagen. Kan man parkera i närheten av Ulriksdals pendeltågsstation?
mzi skrev:
> I Solna finns det väl ett parkeringsgarage? Eller
> är det i Ulriksdal?
>
> Edit: Det finns ett garage på Pyramidvägen 2
Tack! En fråga till får man byta pendeltåg på Stockholms C med cykel eller måste man ha ett tåg som går direkt till Nynäshamn?
Du får inte ta av eller på cyklar vid Stockholms Central. Du kommer inte heller hitta pendeltåg som går direkt till Nynäshamn längsmed Märstalinjen. Du får istället byta till ett annat pendeltåg på Karlberg, Södra station, Årstaberg eller i Älvsjö.
Bor du i Danderyd cyklar du enklast till Karlberg för direktfärd till Nynäs, det är marginellt längre än till Ulriksdal men du slipper byta en gång extra.
Jag har byggt ihop min retarderade bastard idag. Sicken rat-bike det är! Syncros, Tange prestige och genomgående XT. Inte en pryl yngre än 20 år ;) -förutom kedjan...
Vill mycket gärna köra men är orolig för att utmärka mig som fullständigt kass... Vilken medelhastighet är det rekommenderat att man kan hålla? Jag körde VR på 9.42.
Jag är övertygad om att jag kommer att utmärka mig som fullständigt kass och jag har aldrig cyklat 30 mil i ett sträck så jag tror inte att du behöver oroa dig.
Johan A skrev:
> Jag är övertygad om att jag kommer att utmärka
> mig som fullständigt kass och jag har aldrig
> cyklat 30 mil i ett sträck så jag tror inte att
> du behöver oroa dig.
Nu känns det bättre! Det låter ju som en väldans rolig tour, nu måste jag bara hitta lämpliga däck och trimma Bianchin.
Kneecap skrev:
> Tjena!
>
> Det kommer inte att regna och kaffe finns på
> vägen..
Nu finns det inga ursäkter för mig! Ska inte komma med några taktiska reservationer eller för-ursäkter heller, jag sticker ut hakan i sensommarvinden, packar ner dubbla extraslangar och siktar fanimej på en topplacering!