Tour de Retard Infon! Uppdaterad!!!

När jag ser bilderna och det veritabla kaoset av cyklar överallt, var det ett under att alla hittade sina cyklar inför varje etapp.

Johan A skrev:
-------------------------------------------------------
> Ja verkligen, för man visste ju inte alls var man
> la den ;o)

På vägen?!

Tjena!

Fuck you, fuck you very much..

Jag är helt söndertrasad efter helgens bravader som innehöll allt man kan tänka sig.. Radler, idioter på cykel, en linssoppa från himmelen, CPSM, Alleycat, en tur helt i onödan runt Eskilstuna.. Samt en jävla massa underbara människor.. Utan er hade Retarden aldrig blivit vad den är.. Puss på er..

Kneecap skrev:
> Tjena!
>
> Fuck you, fuck you very much..
>
> Jag är helt söndertrasad efter helgens bravader
> som innehöll allt man kan tänka sig.. Radler,
> idioter på cykel, en linssoppa från himmelen,
> CPSM, Alleycat, en tur helt i onödan runt
> Eskilstuna.. Samt en jävla massa underbara
> människor.. Utan er hade Retarden aldrig blivit
> vad den är.. Puss på er..

Tack själv för allt. Men vad ni skulle till Eskilstuna övergår vårt förstånd.

raceman, det var jag som vann. Hommous kom tvåa. Fredde.se trea. 365 snabbsomfan fyra. 48/16 femma sen vet jag inte längre.

orm skrev:
> top 3 eller TdR blir stämda?

Dags att lägga av med dagis fasonerna kanske!

Tack kneecap och Tobias för ett grymt race och
tack alla för en grym helg fylld med cykel,cykel
och ännu mer cykel.....

Senast redigerad av en moderator:
Stort tack till arrangörer och deltagare. Helt galet med så många deltagare. Det var en speciell syn att ligga en bit bak i klungan och se fältet sträcka sig flera hundra meter frammåt. Längtar redan till nästa upplaga.

Tack alla för en helt galen dag! Det var en mäktig syn att se klungan slingra sig fram på småvägarna.

Ett stort tack till Chrobin, tråkigt att du inte kunde fullfölja men din hjälp i kvastbilen var välbehövlig!
Det var lite galet ett tag med 3-4 punkor samtidigt som lagades under färd i skåpet, bara för att skickas iväg på cykeln igen när nya offer för underlaget hittades. Bilder på detta kaos finns då även en fotograf åkte med i kvasten en stund.
Tack också till Gurra som var stand in där kvastbilen inte kunde ta sig fram.

Nästan alla de 25 slangar som sponsorn tillhandahöll gick åt, hur många punkor det var sammanlagt vill jag inte ens tänka på.
Vidare plockades en cykel med skev gaffel upp och en som dragit gängorna ur en vev. De tidiga etapperna skördade några offer bland CB-pedaler, men i övrigt tror jag det mesta höll?!

Stort grattis till David a.k.a. dtb, sjukt starkt att vinna en Alley Cat på kvällen och sedan TdR dagen efter!

PS. Om någon gillar att laga slang så finns det en låda punkade slangar som bortskänkes... ;-)

Ålrajt. Dags för några bilder.

Hörde jag retro?
_MG_3377_400.jpg ht=600

_MG_3380_400.jpg ht=621

_MG_3392_400.jpg ht=600

Ett stycke bror.
_MG_3387_400.jpg ht=600

_MG_3394_400.jpg ht=553

Årets däck.
_MG_3399_800.jpg ht=483

Dagens melodi. (Taget efter etapp 1.)
_MG_3436_800.jpg ht=629

Man ska hålla sig på hjulen. (Taget efter etapp 1.)
_MG_3439_800.jpg ht=606

Taget på etapp två, riktigt skitbild men kolla den nyjusterade ramen som får hjulen att gå åt varsitt håll.
_MG_3457_800.jpg ht=546

_MG_3547_800.jpg ht=600

dtb skrev:
> raceman, det var jag som vann. Hommous kom tvåa.
> Fredde.se trea. 365 snabbsomfan fyra. 48/16 femma
> sen vet jag inte längre.

HA! Då fick jag ju in ett av mina tips!

Bubblan skrev:
> 100 riksdaler på följande pallplaceringar:
> 1. dtb
> 2. McHommus
> 3. Fredde.se

http://happymtb.org/forum/read.php/1/1163282/1180716#msg-1180716

Superbilder där från Larsson med flera!

Jag rotade lite bland mina gamla bilder från retarden 2005. Det var tre kameror, ett antal hojar och många cykelansikten sen, trots att bara fyra år gått. Kanske kul för oss nostalgiker som var bättre förr. Här är de.

IMG_5834_x.jpg
IMG_5879_x.jpg

pean skrev:
> Stiligt Snö, men det där var inte många bilder?

Nä...tyvärr. 24-70 är inte den bästa brännvidden för cykelfoto. Närhet, i kombo med en kamera som förstör allt med ISO över 200 är inte så lyckat. Men det kommer nog ett gäng till snart som inte är helt kassa. Det är svårt att göra en vettig granskning på skärpan i fält.

Vi var väl för snabba och/eller för fula för att bli bra på bild. Fast dåliga bilder är roligare än inga bilder.

Bumpelibump.

Nu har jag haft lite ledig tid så jag har fixat ihop ett nytt gäng bilder. Borde ligga uppe ikväll eller imorgon..

/Anton

Idag funkade det fint med kortbyxor och knäskydd som värmare men om någon tagit hand om ett pa rejält slitna nikelångbrallor i 'thights' modell så är det förmodligen mina, är de inlämnade på destruktion är det helt ok. :)

Ser också fram mot fler bilder!

Ok, då kör vi. Fram med kaffet, jag räknade in 56 bilder så antingen får ni sluta tanka porr, eller så får ni ha tålamod. Hårfin avvägning där.. Dock väldigt webbvänligt (läs: litet) format..

Ledsen att det tagit en månad att fixa...typiskt obra.
Vill ni använda någon bild måste ni fråga mig först. Då kan ni å andra sidan få den i ett annat/större format.

Del 1.

_MG_3617_600.jpg ht=600

_MG_3608_600.jpg ht=600

_MG_3528_600.jpg ht=600

_MG_3527_600.jpg ht=600

_MG_3521_600.jpg ht=600

_MG_3515_600.jpg ht=600

_MG_3506_600.jpg ht=600

_MG_3499_600.jpg ht=600

_MG_3453_600.jpg ht=600

_MG_3434_600.jpg ht=600

_MG_3426_600.jpg ht=600

_MG_3402_600.jpg ht=600

_MG_3397_600.jpg ht=600

_MG_3657_600.jpg ht=449

_MG_3656_600.jpg ht=444

_MG_3655_600.jpg ht=438

_MG_3654_600.jpg ht=421

_MG_3653_600.jpg ht=410

_MG_3650_600.jpg ht=396

_MG_3649_600.jpg ht=441

_MG_3647_600.jpg ht=424

_MG_3646_600.jpg ht=439

_MG_3645_600.jpg ht=440

_MG_3644_600.jpg ht=407

_MG_3643_600.jpg ht=390

Senast redigerad av en moderator:
trevligt :)

hård dag. näst sista bilden i del 2 har jag punkat framhjul. därför som jag lyfter framhjulet lite lätt. cyklade så hela vägen in i mål ;) kändes som en svår övervägning i stunden. riskera att sabba fälgen (iofs en downhillfälg) eller ha en chans till nåra poäng och fem 2 minuter senare kom jag in som 5:a och tog därmed 5 värdefulla poäng. kändes som en lyckad etapp.

längtar redan till nästa år och tack än en gång till arrangörer medhjälpare och fotografer.

Sköna bilder, de kommer sitta som en smäck veckorna innan nästa års begivenhet när man bygger upp stämningen och förväntningen :)

Tack! En perfekt påminnelse på hur nice det var! Minns med skräckblandad glädje stenarna som man ser på dom två sista bilderna i del 2. Jag var helt säker på att någon skulle skrika "Dolda kameran ser dig!" efter att ha forcerad dom knytnävsstora stenbumlingarna.... Att jag tog mig igenom hela Retarden utan en enda punka kan jag så här i efterhand knappt förstå...

Superschysst Snö!!!

Tippar att dom senaste bilderna är från målgången på etappen efter lunch, dvs Sörmlandsleden. Därav minerna.... ; )

Stampe skrev:
> Superschysst Snö!!!
>
> Tippar att dom senaste bilderna är från
> målgången på etappen efter lunch, dvs
> Sörmlandsleden. Därav minerna.... ; )

Det stämmer.

Ganska roligt att se minerna faktiskt. De varierar från skräck via koncentration till ren glädje. Gurra/Kvasten va nog oslagbar den där dagen, finns det nån bild där han inte ser överlycklig ut?

Dessutom en bra bild på Komissarien själv!

Tillbaka
Topp