Tour d'Ötzi XL den 18/12

Tour d'Ötzi XL den 18/12
Härligt!
Och tack för inspirationen, utan den här tråden hade jag aldrig orkat ut idag :)
Edit: Ut och cyklat, och 6 mil istället för 3 (3 hade ju varit möjligt).

Senast ändrad:
Tour d'Ötzi XL den 18/12
Tack för igår och idag - en härlig grupp cyklister som kämpade, skrattade och stötte varandra under hela rundan!

Men varför är jag så trött?

Tour d'Ötzi XL den 18/12
En riktig topprunda på alla sätt. Att få audaxtrampa 31 mil genom en ljum natt med ett så glatt gäng är bara fantastiskt. Tack till alla som var med!

Tour d'Ötzi XL den 18/12
staine skrev:
-------------------------------------------------------
> Va, audax? Nu är man besviken
> ;)

Det är inget att vara besviken över. Audax betyder att cyklisterna äter och fikar länge, lagar saker efter vägen under glada tillrop. När detta gemyt emellanåt upphör behöver de cykla 31,5 km/h för att hålla ett snitt på 22,5 km/h. Lika jobbigt, längre tid och lite trevligare.

Tour d'Ötzi XL den 18/12
Hasse#7 skrev:
> staine skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Va, audax? Nu är man besviken
> > ;)
>
> Det är inget att vara besviken över. Audax
> betyder att cyklisterna äter och fikar länge,
> lagar saker efter vägen under glada tillrop. När
> detta gemyt emellanåt upphör behöver de cykla
> 31,5 km/h för att hålla ett snitt på 22,5 km/h.
> Lika jobbigt, längre tid och lite trevligare.

Sant sant. Cykling för cyklingens egen skull!
:-)

Tour d'Ötzi XL den 18/12
Det här blev ju inte riktigt vad man hade väntat sig. Varmt som satan. Svårt att veta om det var december eller september. Tack alla för sällskapet. Extra kul med första tjejen på en Ötzi XL. Bra kört Isabella. Hoppas att du fått mersmak för såna här galna upptåg!

Tour d'Ötzi XL den 18/12
GoranS skrev:
> När kommer det att avslöjas vem som tog
> Barkarby-skylten?

Krabbe var klart hetast på den. Grattis!

Senast ändrad:
Tour d'Ötzi XL den 18/12
Den temporära narkolepsin har (förhoppningsvis) gått över. Som vanligt somnade jag i badet. Som vanligt överlevde jag. Nytt för denna gång var att jag vaknade med en pizzakartong i sängen. Inga minnesbilder av hur det gick till.

Själva rundan var riktigt fin! Riktigt bra gäng som sagt!

Tour d'Ötzi XL den 18/12
Fjärdebrunn skrev:
> GoranS skrev:
> -----
> > När kommer det att avslöjas vem som tog
> > Barkarby-skylten?
>
> Krabbe var klart hetast på den. Grattis!

Av dem som fick vara med, ja. ;-)

Tour d'Ötzi XL den 18/12
GoranS skrev:
> Fick?

Alla fick, vi löstes upp lite i Kungsängenbackarna och några som rann iväg lite

Tour d'Ötzi XL den 18/12
Nu ett knappt dygn efter hemkomst börjar både kropp och material ordna upp sig.

Kroppen och hjärnan höll ihop rätt bra även om det kändes lite slirigt p.g.a.sömnbrist vid McD i Eskilstuna (tack för en dos koffein innan dess mhenry!). När det började ljusna ack så lite vid 8-tiden så piggnade man till mentalt. Dock började distansen kännas mer rent fysiskt från Enköping och efter Bålstastoppet så fanns det inte så många tempon att variera mellan för mig (eller: det fanns ett och endast ett.)

Första nattdistansen, kul att prova på när man får som mest valuta för pengarna (elva timmars konstant mörker). Tack för igår (och även förrgår) allihopa! Trevligt sällskap och bra inställning hos alla. :-)

Tour d'Ötzi XL den 18/12
SuperApe skrev:
> Grattis och bra kört!
> Audax? Varför var det ingen som sa något???

Men det är tydligen inte så bekvämt som det låter, dom ligger visst i ett dike och lurpassar, eller på en mack, slappar och äter, för att få ner snittet, sen ger dom järnet, typ 40 knyck en jäkla massa mil och det är då man blir rökt...

Tour d'Ötzi XL den 18/12
SuperApe skrev:
> Grattis och bra kört!
> Audax? Varför var det ingen som sa något???

Rätt hård motvind och snacktempo så blir det så. Med ett par-tre skippade matstopp och dubbfritt blev det helt ok totaltid ändå. Intressant att uppleva skillnaden i humör och bensprattel före och efter fikastoppen. Tystnaden inför Eskilstuna var påtaglig.

Jag lärde mig live-uppdatera Happy trampades. Servern var på sitt piggaste humör. Bilderna går förvisso att ha synpunkter på. Tror linsen var svettig.

Tour d'Ötzi XL den 18/12
Det var festligt hur mycket externt uppmärksamhet rundan fick. Massor med bilar som glatt tutade eller vinkade, ffa i början och sedan dem sista timmarna in till stan igen. Det var en kul tanke att det kanske var folk som visste vem vi var.

Och så det mycket uppskattade stöd från baggy och Gurra som offrade sin tid (och i Gurras fall sin Jäger) för att höja vår trivsel. Baggy gick upp kl 5 för att möta upp oss innan Kungsör och eskorterade oss hela vägen till Västerås "jag behöver ju också en frukost" sa han, när vi var förvånade över att han höll ut att köra bil i 20-30 km/t i flera timmar, hela vägen till McDonalds :-)

Fast vi får väl se till att inte köra så fort nästa gång; uppslutningen på LB vid målgången är rätt dåligt när den inte ens har hunnit öppna!

Tour d'Ötzi XL den 18/12
Vill bara tacka för en kul runda med sköna lirare!

PS. Efter två öl, pommes och ingen sömn på 30 h va det svårt att hålla
sig vaken på pendeln hem, sov förbi min station :D

Tour d'Ötzi XL den 18/12
Min dotter brukar säga att pappa har hjärnmos efter såna rundor. På lördag höjdes det till hjärnsoppa :-)

Sedan dess och med en vanlig natts sömn går det alldeles utmärkt både i benen och hjärnans konsistens.

Det är kul med dessa rundor!

Tour d'Ötzi XL den 18/12
kitzblitz skrev:
> Har tom skrivit lite om den hä turen på bloggen
> :-) Fina minnen när man går genom hela rundan
> igen.

Tack för den fina RR. Blev riktigt cykelsugen av den.

Tour d'Ötzi XL den 18/12
Pugilism skrev:
> kitzblitz skrev:
> -----
> > Har tom skrivit lite om den hä turen på
> bloggen
> > :-) Fina minnen när man går genom hela rundan
> > igen.
>
>
> Tack för den fina RR. Blev riktigt cykelsugen av
> den.

Ja, mycket bra!

Tour d'Ötzi XL den 18/12
Hasse#7 skrev:
> Pugilism skrev:
> -----
> > kitzblitz skrev:
> >
>
> > -----
> > > Har tom skrivit lite om den hä turen på
> > bloggen
> > > :-) Fina minnen när man går genom hela
> rundan
> > > igen.
> >
> >
> > Tack för den fina RR. Blev riktigt cykelsugen
> av
> > den.
>
> Ja, mycket bra!

+42

*edit till happykorrekta antalet +

Senast ändrad:
Tour d'Ötzi XL den 18/12
Trevlig läsning! Inspirerande nog till att få mig att fundera på om jag inte skulle ut och cykla en liten sväng. Termometern fick mig dock på andra tankar. :-(

Tour d'Ötzi XL den 18/12
Den trevliga personalen på macken i Bålsta hittade ett par glasögon efter att vi var där och gav dem till mig på lill-Ötzin igår. Någon som saknar dessa?

20160103_120534.jpg

Återfås mot beskrivning :-)

Tour d'Ötzi XL den 18/12
kitzblitz skrev:
> Den trevliga personalen på macken i Bålsta
> hittade ett par glasögon efter att vi var där
> och gav dem till mig på lill-Ötzin igår. Någon
> som saknar dessa?
>
>
>
> Återfås mot beskrivning :-)

Ha! Det är mina UVEX. Man var nog lite mosig de sista milen till Barkarby, jag märkte att jag körde utan glasögon efter en dryg halvtimme kanske.

Jag PM:ar om hur vi löser upphämtning, de där vore kul att få tillbaka. Tack för att du plockade med dem, hoppas du inte förlorade någon skyltpsurt på extravikten. :-)

Tour d'Ötzi XL den 18/12
Bra!

Nä, extravikten i sig var inte problemet, men viktfördelningen i fickorna blev ojämt vilket störde balansen i den hala rondellen vid spurtuppdraget. Så det var där jag förlårade skyltet :-)

Tour d'Ötzi XL den 18/12
Är rädd för att ni är för sent ute, senast 9 månader innan ska man ha funderat ut vilka kläder man ska ha. Annars går det aldrig.

Tour d'Ötzi XL den 18/12
Äh, med tanke på den globala uppvärmningen lär det vara shortsväder för mer än en cyklist så det där är ett argument som inte är giltigt längre. ;-)

Tour d'Ötzi XL den 18/12
Vi kanske ska flytta upp rundan norr om polcirkeln för att få till rätta känslan?

Ötzin senare 2/1 körde jag i sommarskorna, förvisso med dubbla strumpor och överdrag. Det funkade perfa i de 2-3 minus vi hade då vill jag minnas.

Tillbaka
Topp