Tour of Sufferlandria 2017

Jenny W

Aktiv medlem
Jag har signat upp. Någon mer som tänkte stänga in sig i tortyrkammaren dessa nio dagar?
https://my.davisphinneyfoundation.org/sufferlandria/events/tour-sufferlandria-2017/e112545
Capture.JPG

Edit:

2017 Tour Route:

2/4/17 – Stage 1 – Igniter + The Long Scream
2/5/17 – Stage 2 – The Way Out + Power Station
2/6/17 – Stage 3 – The Omnium
2/7/17 – Stage 4 – Angels
2/8/17 – Stage 5 – Nine Hammers
2/9/17 – Stage 6 – There is No Try
2/10/17 – Stage 7 – Hell Hath No Fury
2/11/17 – Stage 8 – Revolver + Revolver is Easy + Half is Easy
2/12/17 – Stage 9 – It Seemed Like Thin Air

Senast ändrad:
Ingen? Veklingar.
Jag har genomfört första etappen idag med väldigt låga förväntningar och krav. Vet inte hur bra idé det är att köra igång med ToS samtidigt som jag kör hårt på gymmet och på lågkolhydratdiet. Det gick iaf bättre än väntat. Bara åtta etapper kvar :D
IMG_3392.JPG

Senast ändrad:
Jag klev precis av cykeln efter Etapp 1.
Hela veckan har varit dålig, sedan i onsdags har näsan runnit. Har inte gjort FTP-test i Sufferfest utan tog mitt värde från Trainerroad. Tror det blev bra ändå. Skruvade ner till 85% för att inte köra för hårt pga hälsan. Kändes ok. Kul med video som omväxling. Men samtidigt tyckte jag det var bättre med videorna importerade till TR.

Etapp 2 körd då - The way out + Power station. Dvs styrkeintervaller. Seg i benen men det kändes bättre än in igår iaf. Blir fint med ett pass knäböj imorn :)

E: Knäböjen gick bra. Nytt monarkpass ikväll.

Sitter fortfarande och fnissar över Benjamin syrsa som figurerar i slutet av Power station. Vilken dåre! :D

Senast ändrad:
Gårdagens pass var rätt segt. Långt och jag körde på 90%.

Dagens pass var roligare. Omnium var en ny film för mig. Körde på 95%. Och nu var det puls. Kroppen känns friskare, men helt frisk är jag inte än.

Ska se om jag kan klämma in fjärde etappen imorgon på förmiddagen. Och kanske den femte på kvällen för att kunna familjeplanera helgen.

Känner mig oxå bättre och bättre men vågar inte riktigt ge 100%. Det är några etapper kvar + gym varje dag. Gillade Angels förutom att det blev en massa skruvande fram och tillbaka på motståndet, då jag kör på en gammal monark.
Jag gillar filmerna men smaken är ju olika. Tur att det är frivilligt ;)
IMG_3410.JPG

Jag är fortfarande med.
Nine Hammers är jag bekant med. En bra film.

Dagens "there is no try" är jag också bekant med. Kommer bli svettigt.

Jag kör med "virtuella watt" och tycker det spikar mycket mer hos Sufferfest än hos Trainerroad, även om jag har lite problem där med (främst när jag växlar eller kklickar i pedalerna).

Jobba på!
Jag kommer starta på lördag för nu är förkylningen över. Ryckigheten och överslängarna i virtuella watt har de lovat att fixa. De införde en smoothing/eftersläpning i effektsiffrorna vilket ger överslängar, det var bättre innan.

Jag tycker musiken funkar bra att cykla till. De får till och med takten till kadensen då och då.

Ser fram emot en trevlig runda med da girls imorm ;)

Etapp 7 gick bra även om jag har lätt till mjölksyra och svårt att få upp pulsen. Fokuserade på att köra jämnt, lugnt och stadigt och bara följa med i kadensen. Känns fint att ha en gammeldags monark så jag kan ställa motståndet manuellt.

Har gymmat varje dag denna vecka men inte idag då jag helt enkelt inte fick tid och det är jag rätt glad över. Dagens etapp var ett litet helvete och jag svor högt och rakt ut när dessa röda staplar dök upp i högerkanten.

Capture.JPG

Imorn är sista och jag tror nog att jag skippar gymmet imorn oxå.

Hallo couchlandrians.

9 etapper på 9 dagar. Fick lägga ner styrketräningen de sista två dagarna, vi kan väl säga pga tidsbrist ;)

ToS var tufft. Sista etappen tog verkligen musten ur mig men nu är det gjort och jag är sååå glad och lycklig. Tror att jag kanske, bara kanske, vilar imorn...

Capture.JPG

Capture1.JPG

Pga helgens planering körde jag 8an tidigt igår, och 9an sent idag. Skönt att maximera "återhämtningen". Men 2:30 på trainer är ingen höjdare. Men skönt att kunna lägga en intensiv tour bakom sig. Förhoppningsvis kommer det göra mig lite starkare!

Ja 2,5 timme är verkligen länge. Längsta passet på monarken för min del. Det gick förvånansvärt bra och jag fick aldrig tråkigt. Överlag bra filmer.
Såg en nedräkningsklocka någonstans på vilka etapper som var öppna hur länge. Letade igår men hittade inte tillbaka till sidan.

Funderar på att prova sufferfest's träningsprogram ett par månader.

Tillbaka
Topp