Tour of Sufferlandria

RideOn

Medlem
Tour of Sufferlandria
Denna förtjänar en egen tråd.

Bara jag som kör?

Rev just av etapp 2. Trodde inte att detta jippo skulle få mig så triggad, men faan vad triggad jag är!
Verkligen upplyftande mitt i vinterns mosande av olika intervallpass.

Try it!

Tour of Sufferlandria
Körde förra året och det var rätt kul. Blir inte hela i år, kanske något pass. Är så grymt fint i skogen nu så det kan man inte missa.

Tour of Sufferlandria
RideOn skrev:
-------------------------------------------------------
> Denna förtjänar en egen tråd.
>
> Bara jag som kör?
>
> Rev just av etapp 2. Trodde inte att detta jippo
> skulle få mig så triggad, men faan vad triggad
> jag är!
> Verkligen upplyftande mitt i vinterns mosande av
> olika intervallpass.
>
> Try it!

Har kört etapp 2 idag, har dock problem med synkningen. Etapp 70 vid synkningen/spara verkar bråka. Har ställt frågan till supporten hos Trainerroad som jag kör igenom.
Kändes rätt bra idag, första "klättringen" var tuffast sedan kändes det bättre.
Revolver har jag gett mig på en gång men stupade vid tionde intervallen. Får hoppas man håller bättre när jag ger mig på denna via ToS.

Tour of Sufferlandria
Körde stage 1, rubber gloves, idag via strava. Tyvärr så laggade det rätt friskt så det tog en kvart extra. Lagom kul när filmen fryser i 30 sekunder när det är som värst.

Har ni andra redan tjuvstartat på ISLAGIATT?

Tour of Sufferlandria
Det är inte tjyvstart, man har ju ett fönster på 50h att utföra varje etapp.
För mig passade det helt enkelt bättre att börja i fredags.
Kör det ihop sig i veckan med jobb och annat kan man ju tom kosta på sig en vilodag då (det är dock fusk måste jag medge).
Min nya FTP från etapp 1 hade inte slagit igenom i trainerroad märkte jag först efter jag kört etapp 2, så den var egentligen lite för lätt. Men men, handlar bara om några wattz. Uppdaterad nu iaf.

Ser fram emot morgondagens pass, ska bli sköj!

Chew that stem!

Tour of Sufferlandria
StefanBe skrev:
> Körde Rubber Glove i dag. Gick tydligen inte så
> bra, efter passet fick jag rådet att dra ner
> ftp...
>
> Kör ni med Sufferfest-videona?

Har några stycken, har dock inte haft till de 2 första. Revolver har jag dock som jag tänkte försöka mig på imorgon.

Tour of Sufferlandria
bjadler skrev:
> Islagiatt avklarad. Den sved bra i benen får man
> säga..

+1. Samma här.. Smärta är en högre form av njutning.

Islagiatt är helt klart en av mina favoriter. Grymt bra musik och bra upplägg.

Tour of Sufferlandria
2 avklarade i samband med nattjobb...fi fn får flytta fram Revolver så långt det går nu.Tur att det är ett hyfsat stort fönster:)

Tour of Sufferlandria
Hade ingen cykel vid starten då jag bygger om dem och flyttar delar från racern till crossen. Kanske lika bra det, då jag inte är i form efter en lång förkylning och det verkat väl hårt att starta med denna Tour... Lycka till alla!

Själv mjukstartar jag med TrainerRoads träningsupplägg "Intermediate Base I".

Tour of Sufferlandria
Puh. Gårdagens pass framstår som en dans på rosor jämfört med dagens pendling. Kom mycket snö igår och det var dåligt plogat. Kommer att bli en vecka i lidandets tecken.

Tour of Sufferlandria
Gick av i morse efter 3 nätter,har revolver i tur...så klen efter nattjobbet men har fönstret till revolver uppe så jag kan köra i morgon fm räknas det som fusk?

Tour of Sufferlandria
nille skrev:
> Gick av i morse efter 3 nätter,har revolver i
> tur...så klen efter nattjobbet men har fönstret
> till revolver uppe så jag kan köra i morgon fm
> räknas det som fusk?

Nejdå.. Om jag förstod det hela rätt så har man 50 timmars fönster på att köra passet.

Tour of Sufferlandria
Hell Hath No Fury, check.
Förvånansvärt pigga ben, bara i mitten av första 20-minutarn som det sviktade en aning.
Fast fan vad mitt hjärta lider av alla småryck som ligger inblandat. Att bara mosa på i jämn takt är mer min kropps melodi. Måste träna MER på detta.

Får se hur morgondagen blir med pendling och dubbla pass efter middag...

Tour of Sufferlandria
bjadler skrev:
> Revolver avklarad. Är det någon som har koll på
> vad en tia på sufferskalan bör vara i procent av
> FTP? Låg nog runt 135% nu ungefär.

Tror det ligger där i krokarna, dock så är det nog lite olika beroende på passets profil i övrigt. En spurt-tia efter en lång period av hög belastning bör ju ha lägre måleffekt jämfört med en spurt-tia med vila före, så hade jag lagt upp det iaf.
Dagens Hell Hath No Fury innehöll nån tia med runt 135% efter en 20-minutare kring ftp.

Tour of Sufferlandria
Körde ToS förra året som en del i uppbyggnaden inför VR, i år skall jag bara njuta!
Grymt bra för motivationen :-)
Nu kör jag några enstaka sufferfest-videos när jag vill straffa mig lite spontant på Monarken...

Lycka till alla deltagare!

Tour of Sufferlandria
Körde oxå förra årets Tour o kan inte deltaga i år pga operation (åh nej vad synd). Följer denna tråd med ett litet leende då jag vet hur jävligt det börjar kännas nu.
Kör hårt !

Tour of Sufferlandria
#6 Done!

Mycket bättre fjutt i benen idag, kändes riktigt fjösiga igår.
Dock så ryckte 4:e intervallen sönder tempot, så efter det var det mest mitt tunna pannben som fick jobba.

@kokodrill: jag parar mitt Rotor Power-vevparti direkt med trainerroad, riktigt lyxigt. Funkar kanoners.

Imöra är det Double-Trouble!

Senast ändrad:
Tour of Sufferlandria
Hej

Körde 6:e etappen idag À very dark place. Det kändes faktiskt helt ok idag.
Men jag bävar för morgondagen, om jag minns rätt de Angel och Hunted. Ser ut att bli smärtsamt.

Tour of Sufferlandria
Är halvvägs. Körde Etapp #5 idag. Börjar kännas ganska tungt, speciellt med tanke på att pendlandet också är jobbigt med all snö och dåligt plogade cykelbanor.

Idag så fick min Nexus 7 platta tuppjuck och började loopa under "The Wretched". Den hoppade helt enkelt tillbaka ett par minuter flera gånger. Trodde först jag inbillade mig men när passet var klart hade jag kört tio minuter längre än filmen.

Tour of Sufferlandria
Fick klämma in både sträcka 4 o 5 idag,för o få det o stämma med helgjobb,så jäkla gött nu, A Very Dark Place imorgon....känns som att jag är med i matchen nu:)Ärligt så går jag på 90% av ftp,men tycker nog det är ok med jobb o allt.Åsikter på det?Hade jag kört på puls så stämmer det nog ganska bra med ftp på 90% då det inte blir mycket vila.

Tour of Sufferlandria
Har precis avverkat etapp 5. Hade inte de aktuella videorna, så det blev Local Hero (som tyvärr inte är med i årets tour) istället. 80 minuter av tempo, spurter mm, så det dög bra det med. Jag kör touren på Monark, fördelen med det är ju att man har väldigt bra koll på var i förhållande till tröskeln man ligger. Nackdelen är när kadensen ändras ofta i passen, det är lite bökigt att ändra motstånd mitt i en intervall.

Tour of Sufferlandria
Gött att kunna plocka ut lite komptimmar å köra lång-sufferfest-lunchpass!

Etapp 7 klar. Kände mig lite snorig å schlemmig imorse, så jag bangade ur å körde på 95%.
Var som en matcho-hulk en bit in i Angels, stark!. Sen gick det utför.
Viljan fanns dock där idag, så jag hämtade mig hyffsat.

Hursom: Seven down, two to go!

Tour of Sufferlandria
Kan verkligen rekommendera att köpa ett watt-vevparti (P2M eller likande) och sätta på en gammal beggad Monark... fördelen är att man får en inomhuscykel kapabel till wattmätning för runt 10.000:- och dessutom, när man flyttar över vevpartiet till sin vanliga cykel, en watt-baserad träning på sin cykel! win-win liksom... Grymt lätt att hålla koll på hur man ligger till mot FTP oavsett kadens.
Jag hittade en gammal Monark 817e på en loppis för typ 200:-, 500:- för vevlager-adaptrar ifrån racerdepån och sen styrstam + styre för några hundringar...

Tour of Sufferlandria
Dra på trissor.

Har känt mig riktig tung idag, har fått svullna lymfkörtlar på halsen, trött som fasiken.
Usch å fy, överträning/förkylning, here I come!

Å så drar man av Blender, å känner sig riktigt stark! Jag fattar inget (som vanligt)...

Bara en kvar nu.

Tour of Sufferlandria
Aaah!
Klappat å klart.

Gött. Sköj har det varit!!

Det verkar vara nåt fel på nån server nånstans dock, ingens åk på #9 verkar loggas på ToSs hemsida...

Tour of Sufferlandria
RideOn skrev:
> Aaah!
> Klappat å klart.
>
> Gött. Sköj har det varit!!
>
> Det verkar vara nåt fel på nån server nånstans
> dock, ingens åk på #9 verkar loggas på ToSs
> hemsida...

Min sida är uppdaterad nu, kolla din sida igen RideOn.
Var orolig att jag skulle ha startat för tidigt idag.

Nu är det klart och nu blir det ingen cykel på några dagar....nu blir vin eller öl!

Tour of Sufferlandria
Bra jobbat,fn det är tufft nu med jobb o allt, en kvar flyttar fram den så långt det går för hälsans skull:)ha en go vila ala som är klara.

Tour of Sufferlandria
Violator var inte i min smak.
Extremt många korta igångdrag. För lång återhämtning i början, för kort i slutet.
Meckigt att växla hela tiden, hade svårt att få in något flyt.
Skulle hellre köra endast 15s intervaller med varierad vilotid, 5s är fasiken kort.

Provar den nog igen nån gång ändå, fast inte som nionde pass...

Tour of Sufferlandria
Äntligen klar. Till skillnad från @RideOn så uppskattade jag Violator på ett sjukt sätt. Mjölksyran sprutade ur pannbenet och nu är jag helt slut.

Vill varken se trainer eller sufferfest mer. Nu stickar jag ut i skogen och cyklar på riktigt.

Tillbaka
Topp