Trädgårdsskjul i metall för cyklar

Haha, nice idé men tror inte den går hem hos frugan :)
Man kan ju klä den med panel, så den ser fin ut. Har själv haft planer på att byta ut det gamla trädgårdsförrådet mot en sån lösning.
Edit: Hade för övrigt en sån container på tomten närmare ett år under tiden vi byggde om huset. Smidigt att ha tillgång till prylar hemma, även när det inte får plats inne.

Jag har letat mig svettig efter lämpligt "skjul" till förvaring av cyklar till mitt hus i södra Europa. Det enda vettiga jag hittat med någon form av fördröjd öppning för en oärlig person är från England och dom skickar "inte" till övriga Europa. Kollade lite ändå vad det skulle kosta om dom skickade eller om jag själv beställde frakten och landade i att det inte blev värt det. Hade jag haft plats så kunde det bli en liten container men då får uteköket och uteduschen ryka.
Frågor på vad sambon sa?

Köp en 20-fots container? Inte billigare än färdiga förråd kanske, men troligen rejälare. Plus att det är modulärt, när första är full med cyklar ställer du bara en till ovanpå!
Finns ju kortare än 20fot oxå . IMG_1606.jpeg

Senast ändrad:
man kan ju klä ett 'vanligt' skjul med stålplåt t ex invändigt. gärna rostfri, redan 2mm är där ett större helvete att ta sig igenom. måste förstås kompletteras med en säkerhetsdörr.

Som @simson skrev så finns det 10fots-containers.
Jag har sett en del containers på tomter som fått ett yttre tak med fall på, och klär man den med trä så ser den rask ut som en friggebod, men är stöddigare.

Värdelöst om det inte är ståhöjd. Dessutom diskvalificerar de sig genom att kränga hjulknäckarställ. ?
Åh, jag älskar sådana cykelställ. De enda som duger utseendemässigt, och så käcka. Jag har ett i källaren för mina cyklar. Var noga när du ställer in hojen bara, så kommer stället funka också för dig! ❤️

Tillbaka
Topp