Trådlös cykeldator till MTB

R.o.o.s

Ny medlem
Hej.

Hur bra fungerar trådlösa cykeldatorer till en MTB. Är de mycket kännslig för lera o väta på givaren respektive mottagaren? Är kabel att föredra?

En annan fundering är om man kan fästa datorns givare/ mottagare på en lefty dämpare utan C-dales addapter?

Mvh/ Roos.

Senast redigerad av en moderator:
Dom funkar lika bra som de med kabel.. klart att köper du en trådlös för 29.90 så funkar väl den sämre än en fin för 500... men generellt är det ingen större skillnad.

Att fästa den på en Lefty... törs jag inte uttala mig om då jag inte har en själv.

Glöm inte att trådlösa saker behöver batterier = tyngre prylar(?). Batterier har dessutom förmågan att endast ha två lägen. Nya och urladdade.

Om vikten är av vikt så är det kabel som gäller.

Jag tror att du kommer att behöva C-dale adaptern för att montera alla datorer där sensorn ska sitta på framgaffelbenet.

Det trådlösa fungerar utan anmärkning på denna.

Sigma, BC 1606L DTS Cadence (trådlös)

Monteringen med oringar fungerar, men inte 100. Funkar inte de medföljande oringarna på din gaffel kan man använda vilken lagom oring som helst.

Om de givarna är känsliga för väta och lera så är svaret Nej

köpte en "VDO Cytec C2 DS Digital Cordless" från cyclecomponents och den vägrar funka när det är kallt ute. kallare än -2 så är det kört.
Min cyklekamrat har en cateye trådlös och den funkar alltid utan problem! Mitt tips är att köpa någon modell som du vet funkar tex sigman som bengt tipsar om och inte vdo:n.

Tillbaka
Topp