Trådlösa hörlurar

Trådlösa hörlurar
Har aftershokz. Bra idé men fungerar inte så bra i verkligheten. Kör man över 25 så måste man ha max ljudvolym för att överrösta vindbruset. I alla fall för ljudböcker, inte så kul att missa vartannat ord. Kombinerar dem nu med cat ears vindbrusdämpare och tunna plugg i öronen. Förtar lite av vitsen. Vid motvind fungerar det knappt ändå.
Måste hitta något mellanting där man hör lagom mycket av omkringvarande ljud.

Trådlösa hörlurar
patrick356 sa:
Har aftershokz. Bra idé men fungerar inte så bra i verkligheten. Kör man över 25 så måste man ha max ljudvolym för att överrösta vindbruset. I alla fall för ljudböcker, inte så kul att missa vartannat ord. Kombinerar dem nu med cat ears vindbrusdämpare och tunna plugg i öronen. Förtar lite av vitsen. Vid motvind fungerar det knappt ändå.
Måste hitta något mellanting där man hör lagom mycket av omkringvarande ljud.
Den sommarn jag pendlade en timme enkel på cykel körde jag ena pluggen av någon vanlig billig trådad in ear från Creative i höger öra dvs bort från trafiken. Den billiga luren var sådär isolerande, tillräckligt för att jag skulle höra tal bra men det var inga som helst problem att höra trafiken runt om heller. Då pendlade jag iofs på landsväg, i stan skulle jag inte ha lurar.

Trådlösa hörlurar
Bumpar en gammal tråd.

Har någon sprungit på några true wireless-lurar som släpper igenom mycket ljud utifrån? Typ som apples trådade headset dvs värdelösa för musik och noll ljudisolering, men helt ok för samtal och poddar utan att för den delen avskärma en från det som händer utanför.

Syfte: poddar på cykel samt handsfree generellt

Trådlösa hörlurar
De flesta har väl någon form av funktion för att använda micken för att släppa igenom ljud. Fungerar rätt bra men risk att även vindbrus släpps igenom eller förstärks. Ibland kör jag med bara högerpluggen i, då har man ena örat fritt och kan också ta samtal från dottern utan att stanna :)

Trådlösa hörlurar
Bumpar en gammal tråd.

Har någon sprungit på några true wireless-lurar som släpper igenom mycket ljud utifrån? Typ som apples trådade headset dvs värdelösa för musik och noll ljudisolering, men helt ok för samtal och poddar utan att för den delen avskärma en från det som händer utanför.

Syfte: poddar på cykel samt handsfree generellt

Apples AirPods Pro med deras Transparency-festure. Funkar förvånansvärt bra.

Trådlösa hörlurar
Jag burkar stänga av brusreducering alt transparens-funktionen när jag just cyklar. Blir en del vindbrus... det är nog svårt att komma ifrån. För löpning fungerar transparens bra tycker jag.

Angående hur de sitter i örat har jag inte haft några problem med. Dock aldrig provat i skog/stökig terräng. Vid löpning sitter de fast i mina öron.

Trådlösa hörlurar
Jag söker lurar för löpning för fruns räkning. Krav: Gärna sladd emellan, ska funka med handskar, funkar i regn, sitter kvar utan minsta tvekan, OK ljud, inte kräva nån dum adapter för att ladda och lätta.

Köpte ett par JBL Endurance Jump till henne, men skickar tillbaka idag pga uruselt ljud (skräp). Jag har själv ett par Roxcore från Kjell &CO för 400:- som egentligen uppfyller alla krav. Så jag kör nog såna till henne också om jag inte hittar nåt annat. Förslag?

Screenshot_20200823_112441.jpg

Trådlösa hörlurar
JBL Reflect Mini BT är både jag och sambon mycket nöjda med. Värt en provtur.
Tipsa gärna om vilken butik du har hittat som godkänner öppet köp på in ear-lurar!

Trådlösa hörlurar
Jag söker lurar för löpning för fruns räkning. Krav: Gärna sladd emellan, ska funka med handskar, funkar i regn, sitter kvar utan minsta tvekan, OK ljud, inte kräva nån dum adapter för att ladda och lätta.

Köpte ett par JBL Endurance Jump till henne, men skickar tillbaka idag pga uruselt ljud (skräp). Jag har själv ett par Roxcore från Kjell &CO för 400:- som egentligen uppfyller alla krav. Så jag kör nog såna till henne också om jag inte hittar nåt annat. Förslag?

Visa bilaga 437767
Om du hittat ett par lurar för 400kr som uppfyller kraven är det väl bara att gratulera. Även om man lägger 2000kr verkar det vara svårt att hitta något som fungerar bra och ger bra ljud från mikrofonen vid telefonsamtal, något som oftast inte testas speciellt väl.

Trådlösa hörlurar
Jag kör med JBL Reflect Mini BT till träning. Har inte kört mtb med dem, men de borde fungera bra till det också. Stabil BT-koppling till mobilen, kan utan problem lägga ifrån mig mobilen på gymmet och knata omkring utan störningar.
Hade ett par sådana, ganska ömtåliga enligt min erfarenhet, föll i golvet från ca 1 m och gick ordentligt sönder. I övrigt nöjd med dem förutom reflexranden på sladden som nöts bort...

Trådlösa hörlurar
Om du hittat ett par lurar för 400kr som uppfyller kraven är det väl bara att gratulera. Även om man lägger 2000kr verkar det vara svårt att hitta något som fungerar bra och ger bra ljud från mikrofonen vid telefonsamtal, något som oftast inte testas speciellt väl.
Micken på Kjell och CO lurarna är inte nåt vidare. Det må väl vara på träningslurar, den räcker för att säga "-Kan inte prata nu, jag tränar", men inte mycket mer än så.

Trådlösa hörlurar
Hade ett par sådana, ganska ömtåliga enligt min erfarenhet, föll i golvet från ca 1 m och gick ordentligt sönder. I övrigt nöjd med dem förutom reflexranden på sladden som nöts bort...
Då har jag haft tur eller du otur, för jag har två par som har åkt i golvet, kastats in i skåp och blivit utsatta för diverse annan omild behandling under flera år utan att gå sönder.

Trådlösa hörlurar

Dom där kör jag med, Nöjd bra ljud och pris, sitter som ett smäck i örat, Kör med en när jag cyklar. Tappar ingen mottagning eller dyl.

Upp till 4 timmar stämmer inte snarare 2.5 kanske men de räcker för mina rundor.

Trådlösa hörlurar
Jag slog till på dessa i våras efter att han använt Shokz OpenRun Pro 1 tidigare. Shokz OpenRun Pro 2 har märkbart bättre ljudåtergivning och när man pratar. Men Pro 2 är inte bra att prata med när man cyklar. Det blir för mycket vindbrus hos mottagaren. När man har lurarna under en tunn hjälmmössa funkar det. Inte bra, men det funkar. Oj! Såg nu att dessa var över din tänkta budget. Min med om jag ska vara ärlig.

Trådlösa hörlurar
Jag slog till på dessa i våras efter att han använt Shokz OpenRun Pro 1 tidigare. Shokz OpenRun Pro 2 har märkbart bättre ljudåtergivning och när man pratar. Men Pro 2 är inte bra att prata med när man cyklar. Det blir för mycket vindbrus hos mottagaren. När man har lurarna under en tunn hjälmmössa funkar det. Inte bra, men det funkar. Oj! Såg nu att dessa var över din tänkta budget. Min med om jag ska vara ärlig.

Tycker att Shokz OpenRun är väldigt bra lurar till Zwiftande, de håller sig kvar hur svettig man än blir. Ljudkvalitén är kanske inte 100 men ändå tillräckligt bra men har aldrig provat utomhus.

Du tycker att de fungerar för utomhuscyklande även om man cyklar snabbt med undantag för att de blir för dåliga att prata med?

Senast ändrad:
Trådlösa hörlurar
Vanliga openrun är också toppen!
Prata i vind är ju kass på i princip alla lurar så det är väl vad det är.
De bästa jag haft var en superbillig Sony som hade en separat sändar/mic modul man kunde gömma för vinden bakom kläder.

Trådlösa hörlurar
Tycker att Shokz OpenRun är väldigt bra lurar till Zwiftande, de håller sig kvar hur svettig man än blir. Ljudkvalitén är kanske inte 100 men ändå tillräckligt bra men har aldrig provat utomhus.

Du tycker att de fungerar för utomhuscyklande även om man cyklar snabbt med undantag för att de blir för dåliga att prata med?
Jag tycker att de är helt okay med musik. Det brusar ändå så mycket runtomkring. Jag har nästan alltid på musik när jag tränar själv. Men man är fortfarande närvarande i både natur och trafik med Shokz OpenRun Pro 2, så man är inte helt frånvarande, som med vissa andra lurar. Shokz OpenRun Pro 2 uppskattar jag på en promenad i stan eller i kollektivtrafiken. Lägger jag mig i soffan blir mikrofonljudet tydligen helt kasst, på tal om jobbsamtal...

Senast ändrad:
Trådlösa hörlurar
Min fru fick såna här "clip on-lurar" som ersättning för ett par andra som slutade funka. Hon vill gärna kunna höra omvärlden när hon springer och cyklar och är jättenöjd.

Hm, låter verkligen musik bra i dom, tänker framförallt på basen. Ser ju ut som att det är ett mellanrum mellan "högtalaren" och ingången i örat, röd pil.

1756214369059.webp

Jag har ett par PLT som jag tycker det blir bra ljud i, är en plastgrej som leder in ljudet i örat, så egentligen kanske lite samma sak, högtalaren en bit från ingången. Märker stor skillnad på ljudkvalitén om jag trycker lite lätt på dom så dom hamnar längre in i örat.
Släpper också genom externt ljud. Har dom aldrig när jag cyklar så kan inte uttala mig om det.

20250826_152058~2.webp

Tillbaka
Topp