Trail/AM-ish hjul
Jag letar efter nya hjul till min 456. Anledningen är främst att jag tänkt uppgradera Reban till en Sektor eller liknande på ~140mm och då skulle jag gärna vilja byta upp mig till 15 eller 20mm maxle i samma vända. Jag vill gärna hålla mig runt 1000-1500 för framhjulet (bakhjul kommer jag förmodligen vänta med). Jag vill också gärna köpa färdigbyggt.
Just nu kör jag på XC-hjul, deore-hubbar på alexrims en24, som hittills tålit allt jag och mina 65kg utsatt dom för, så jag har förmodligen inte behov av några DH-fälgar direkt. Samtidigt skulle jag gärna övergardera mig lite, i linje med resten av cykeln, som ska tåla att kastas utför de flesta utförslöpor jag kan tänkas våga mig på (inga rena DH/FR-spår dock).
Förslag?
Just nu kör jag på XC-hjul, deore-hubbar på alexrims en24, som hittills tålit allt jag och mina 65kg utsatt dom för, så jag har förmodligen inte behov av några DH-fälgar direkt. Samtidigt skulle jag gärna övergardera mig lite, i linje med resten av cykeln, som ska tåla att kastas utför de flesta utförslöpor jag kan tänkas våga mig på (inga rena DH/FR-spår dock).
Förslag?