Trail cykel.

Makkeman

Medlem
Trail cykel.
Tjena, kollar lite på en ny trailcykel och vill helst lägga under 30k på en sådan, har kollat lite på canyon neuron 6 2022 men är lite rädd för att man snabbt växer ur en sådan cykel.
Har även kollat lite på en SISKIU T8 men gillar neuronen då man har plats till en del saker under dämparen.
Har ni några tips på en modern trailbike där man eventuellt kan få in några åk på vallåsen med?

Trail cykel.
menade ju att neuronen är mer åt xc hållet än enduro hållet och det känns som den är begränsad vart man kan åka, vill ju kunna åka på vallåsen och liknande utan problem.

Trail cykel.
Jo propain har kollat en del också men jag lyckas alltid få dem så väldigt dyra xD
Lutar åt en spectral faktiskt då den känns väldigt balanserad för att användas i stig och i backe. Tack för alla svar :)

Trail cykel.
Jo propain har kollat en del också men jag lyckas alltid få dem så väldigt dyra xD
Lutar åt en spectral faktiskt då den känns väldigt balanserad för att användas i stig och i backe. Tack för alla svar :)
Så det är en endurohoj och inte en trailhoj du är ute efter? ;)

Spectralen är en fin hoj! Den var med på min lista men hade alldeles för lång leveranstid när jag köpte ny cykel i somras!

Ta en titt här så kommer du nog hitta någon till kandidat! Transition Patrol, Norco Range (Finalist av Pinkbikes "Årets MTB"), YT Capra, Kona Process 153.. Rocky Mountain Altitude med mera.

Senast ändrad:
Trail cykel.
Köp den cykel som passar din åkstil. Många köper "för mycket cykel" att ha på hemmaplan, jag är skyldig där med. haha.

med det sagt funkar neron fint några gånger om året i bikepark.

Trail cykel.
Frågan är väl vad du har för fartambitioner. 130mm bak och 150mm fram funkar för mig både i skogen och i röda spår i Vallåsen. Med det sagt hade 150mm bak gjort jobbet lättare och lite snabbare i grovstöket och en DH-hoj hade varit mer lämpad för Vallåsen.

Trail cykel.

Denna är ju helt klart bättre alternativ an neuron om man vill ha utförsåka och stigkapabel hoj i samma förpackning.

Eller har du redan slagit till på något ts?

Trail cykel.

Denna är ju helt klart bättre alternativ an neuron om man vill ha utförsåka och stigkapabel hoj i samma förpackning.

Eller har du redan slagit till på något ts?
Nope inte än och såg den skönheten också :) gjort en tråd om den nyligen :)

Tillbaka
Topp