Trails Södertälje??

jimjim333

Ny medlem
Trails Södertälje??
Nu när min efterlängtade AM-hoj till slut anlänt vill man ju ha nånstans att åka oxå...
Någon här som känner till något bra ställe i eller runt Södertälje med sköna utförslöpor och trevliga stigar?
Ju mer lekfullt desto bättre.

Tackar på förhand!

Trails Södertälje??
jimjim333 skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu när min efterlängtade AM-hoj till slut
> anlänt vill man ju ha nånstans att åka oxå...
> Någon här som känner till något bra ställe i
> eller runt Södertälje med sköna utförslöpor
> och trevliga stigar?
> Ju mer lekfullt desto bättre.
>
> Tackar på förhand!

Jag är inte bevandrad själv men dels finns det ett mtb lopp som heter mtb-adventure och organiseras av orienteringsklubben SNO. I övrigt vill jag minnas AJ på happyredaktionen är aktiv på mtb runt Södertälje.

Trails Södertälje??
I Kusens backe går det att köra mycket upp och ner och hitta sköna slingor. Man får se upp för gående och löpare bara. Annars finns en liten löpa ner från Saltskog med start nere vid vändplanen på Förmansvägen tror jag det är.
Annars finns det stigar med backar borta runt Ragnhildsborgsbacken. Det finns väl inte så värst långa nedförslöpor här omkring men några kul backar går väl att hitta.

Skönt stigar finns lite överallt tycker jag. Mellan Glasberga och Rönninge. Förbi Ronna ut mot Underås och runt Malmsjön är fint. Sen självklart Tveta och runt Måsnaren där man kan hitta allt från grusvägar till rätt brötigt på Täljeleden.
Sista tipset är ravinen som startar vid rondellen mellan blombacka och Saltskog.

Trails Södertälje??
Kusens Backe har jag gått mycket med hund på och även sprungit på. Det lilla området känns spontant väldigt litet för att cykla på. Löpspåret runt hela området är bara ca 1 km.

Tillbaka
Topp