Trainer + hybridcykel = ?

Elvisero

Medlem
Hej,
Nu här, har blivit sugen på en trainer för att kunna träna när barn sover etc. Har en hybridcykel från nishiki som jag gillar i övrigt - någon som provat att köpa en enklare trainer till en hybridcykel? Funkar/funkar inte? Behöver inte vara den totala upplevelsen i detta skede - om det visar sig vara min grej ska jag investera i racer.

tankar? Tack för trevligt forum, sökt men inte hittar svar på min fråga men om det tagits upp tidigare så tar jag gärna en länk

Cykeltypen är ju i grunden helt irrelevant. Är det en hybridhoj med utanpåliggande växlar så funkar den med all sannolikhet att köra på i stort sett alla trainers, både wheel-on och direktdrivna. Vikt, lättrullade däck, kolfiberstyre och aerodynamik räknar men inte hem när man sitter nere i källaren. En bra sittposition och en fungerande drivlina så är man hemma

Det funkar hur bra som helst. Jag har växlat lite mellan en gammal racer och min hybrid i vinter. Inga problem, men fråga - ska du börja cykla inne nu när alla flyttar ut cyklingen?

Haha ja alltså, det är ju lite märkligt kanske. Men det är en livspussel-grej - man kan hemmacykla med en monitor som bevakar barnen på övervåningen. Alternativet vore att cykla runt kvarteret med monitor på styret (räckvidden räcker) men det känns lite galet.

Tillbaka
Topp