Trainer med Zwift

AnnaLin

Medlem
Trainer med Zwift
Hej,
Jag letar efter en billig racer till min Trainer Wahoo kickr core med en kassett 11. Jag kör endast med ergmode på Zwift. Måste då den nya racern också ha en kassett 11? Eller kan jag på ett enkelt sätt justera den kassett som sitter på trainern om jag hittar en racer med annan kassett?
Jag är helt okunnig och det blottar jag nu… min racer är trasig så jag är i lite nöd

Trainer med Zwift
Det kan gå att justera in en växel så det duger för erg men om du köper en cykel så kommer den troligen med en kassett ..
Ja med min förra racer tog jag bort bakhjulet och lyfte på kedjan på kassetten på trainern. Då var det likadan kassett på racer o trainer. Behöver det vara likadan kassett eller spelar det mindre roll när man kör ergmode eftersom kedjan inte flyttar sig?

Trainer med Zwift
1) Vad är det som är så trasigt på din racer att den inte går att köra på en trainer med erg mode?

2) kassetten bör vara samma som du har växelsystem för att kedja ska lira optimalt. Så köper du en med t.ex. 10 delat så monterar du den tiodelade kassetten på trainern bara.

Trainer med Zwift
1) Vad är det som är så trasigt på din racer att den inte går att köra på en trainer med erg mode?

2) kassetten bör vara samma som du har växelsystem för att kedja ska lira optimalt. Så köper du en med t.ex. 10 delat så monterar du den tiodelade kassetten på trainern bara.
1. ramen är trasig där den fäster kring bakhjulet. En bit av ramen har gått av.

2. Okej tack.

Tillbaka
Topp