Trainerroad

Trainerroad
Mitt problem är att vi inte har något system utan allt kollas manuellt av vårt lönekontor. Får kanske dra det en vända till med dem och tjata lite :)

Trainerroad
Har fått lite problem. Kör med en kickr core och trainerroad i telefonen. Har funkat jättebra ända tills nu. Använder Erg mode men det tar lång tid att komma upp i rätt watt. Körde intervall på en minut och det kan ta 30 sekunder innan den når rätt nivå.
Har även testat med en dator och ytterligare telefon. Samma resultat. Kalibrerat och uppdaterat trainern utan resultat.
Testad Zwift och där reagera det mycket fortare. Någon som har tips på vad jag kan göra?

Trainerroad
Har fått lite problem. Kör med en kickr core och trainerroad i telefonen. Har funkat jättebra ända tills nu. Använder Erg mode men det tar lång tid att komma upp i rätt watt. Körde intervall på en minut och det kan ta 30 sekunder innan den når rätt nivå.
Har även testat med en dator och ytterligare telefon. Samma resultat. Kalibrerat och uppdaterat trainern utan resultat.
Testad Zwift och där reagera det mycket fortare. Någon som har tips på vad jag kan göra?
Köra längre intervaller ;)

Trainerroad
Kör du "bara" trainer i ERG mode
eller med effektmätare?

Oavsett skullle jag pinga supporten, give beskrivningen kan ser mycket väll vara en app-bugg

Kör du "bara" trainer i ERG mode
eller med effektmätare?

Oavsett skullle jag pinga supporten, give beskrivningen kan ser mycket väll vara en app-bugg
Har skickat meddelande till supporten. Förhoppningsvis är det något problem med deras app. Blir ju lite dyrare om trainern är trasig 😅 använder ingen annan effektmätare än trainern.

Trainerroad
AI är ganska bra att ha 🤩

Screenshot_20250215-141538.webp

Trainerroad
Ny plan skapad och FTP test kört idag. Sista chansen annars får jag sluta betala.
Nice att man numera kan justera ner volymen så det passar även ickecyklister som jag. Tidigare fick jag inför varje wo skruva ner tiden.
Låter som en bra funktion. Kör själv Mywhoosh och planerna där är lite för överambitiösa för mig. Fick leka med AI och göra en egen.

Trainerroad
Ny plan skapad och FTP test kört idag. Sista chansen annars får jag sluta betala.
Nice att man numera kan justera ner volymen så det passar även ickecyklister som jag. Tidigare fick jag inför varje wo skruva ner tiden.
Kan man även justera ned passlängden? Eller hur justeras volymen ned? Tänker på de (mig) med mjukostknän.

Trainerroad
När jag hade TR så fanns inte det möjlighet att få kortare pass än 60 min fastän man valde "Base low volume". Men det var flera år sedan. Enskilda pass kanske fanns kortare, men jag ville ha ett upplägg/träningsprogram.
Provade precis att skapa en "test-plan", allt från 30-120min går att välja när man skapar sin träningsplan. Sen finns såklart betydligt längre pass i biblioteket att välja från.

Tillbaka
Topp