Träningskompisar på Mallorca 1-8/5 sökes

Abundance

Ny medlem
Hej alla glada cyklister!
Jag är en glad motionär som tränar inför VR och som söker lvg träningssällskap under tiden 1-8/5 när jag är där med min ej cyklande fru. Jag bor i Alcudia. Är det någon som har förslag på bra turer med utgångspunkt från Alcudia?

Alla turer som startar i Alcudia är kalasfina!

Ett särskilt tips är att åka norrut, upp mot Port de Pollenca och sedan ut mot Cap Formentor. Vägen mellan de två sistnämnda är ren propagandacykling på en smal landtunga med branta stup ner mot havet på båda sidor.

En annan favorittur är att köra upp mot Pollenca och sedan vägen mot Soller (över bergen). Efter den långa men måttligt branta klättringen kommer man till ett vägskäl med en mack, där man kan köra ner för en ganska brant utförskörning och sen tillbaka hem via Campanet och Sa Pobla. Egentligen ännu bättre att köra åt andra hållet vid närmare eftertanke, så man tar den branta klättringen uppför och den långa, svepande utför.

Båda dessa rundor är superfina, förutsatt att du vill köra berg. Om inte kan du köra söder eller österut, där det är plattare.

Om du kör en lite längre tur österut och tar dig bort till Artá finns en liten men otroligt vacker sträcka upp till ett kloster norr om staden som heter Font de S'Ermita. Bara en mil enkel väg från Artá, men väl värt den extra omvägen.

Uppenbarligen var man inte intresserad av det skrev:
-------------------------------------------------------
> Kommer dock att bli lungt tempo för
> min del i så fall eftersom jag ska avverka ett
> ultralopp dagen efter hemkomst.

Nu blev jag nyfiken. Är det Lidingö ultra du menar, eller det ett ultra-cykellopp jag missat?
/J

Tillbaka
Topp