marcus_ec
Aktiv medlem
Träningsprogram under vintern, visa!
Hej
Mycket fokus på cykelprylar och offtopic på vintern, men hur tränar ni nu under vintern? Vissa kör stenhårt Monark, trainer och vissa kör alternativ träning. Hur ser er vecka ut som elit eller vanlig motionär?
Är det långt hårt?
Kort hårt?
Intervaller för hela slanten?
Jag försöker själv får en balans med bra träning men på något sett försöka hålla mig frisk då man jobbar i skolmiljö... men på någotvis så är jag allmänt mer sliten på vintern. Just nu som skåning kan man köra väldigt mycket ute i nu, vid samma tid förra året satt man inomhus och nötade...
Jag själv kör typ:
Mån Styrketräning
Tis Cykel 1-2h intervaller
Ons Löpning
Tors 1-2h cykel blandat
Fre Styrketräning, bål
Lör vila eventuellt längre tur 3h
Sönd vila eventuellt längre tur 3h
Förra året var jag sjuk sammanlagt 1-1/2mån-2mån... Det vill jag inte detta året!
Mycket fokus på cykelprylar och offtopic på vintern, men hur tränar ni nu under vintern? Vissa kör stenhårt Monark, trainer och vissa kör alternativ träning. Hur ser er vecka ut som elit eller vanlig motionär?
Är det långt hårt?
Kort hårt?
Intervaller för hela slanten?
Jag försöker själv får en balans med bra träning men på något sett försöka hålla mig frisk då man jobbar i skolmiljö... men på någotvis så är jag allmänt mer sliten på vintern. Just nu som skåning kan man köra väldigt mycket ute i nu, vid samma tid förra året satt man inomhus och nötade...
Jag själv kör typ:
Mån Styrketräning
Tis Cykel 1-2h intervaller
Ons Löpning
Tors 1-2h cykel blandat
Fre Styrketräning, bål
Lör vila eventuellt längre tur 3h
Sönd vila eventuellt längre tur 3h
Förra året var jag sjuk sammanlagt 1-1/2mån-2mån... Det vill jag inte detta året!
Senast ändrad: