Träningssällskap Falun-Borlänge ngn?!?

Elle

Ny medlem
Nybliven mtb-ägare och tycker det är så roligt. Hade varit kul att ha någon att träna ihop med, kör både mtb och landsväg (men har dock skitdålig kondis;). Bor i Falun. Målet är att så småningom våga ge mig ut på något motionslopp framöver.

Ellinor

Hej Elli,

Jag är en återvändare till Falun. Har inte bott här på 15 år. Har liksom du relativt nyligen insett glädjen i att köra MTB. Men känner inte så många som gillar att köra. Hade gärna farit upp till Lugnet för att utmana mig lite. Hittar heller inte tokbra i skogarna och då är det lättare att vara två. :-)

Känner du för en tur så hade lördag fm varit ett alt för mig. Annars någon kväll i nästa vecka!

Tanken för min del är att köra Cykelvasan i aug om jag bara får till lite mer träning. Har inte kört så mycket alls...

Vänliga hälsningar

Anna Burgaz

Jag kan ta med er på en rätt rolig tur med utgångspunkt på Galgberget :) Då blir det två singletrack ned mot stan och sedan en tur upp till Lugnet där vi kan klämma blåa eller röda varvet.

Jag är ledig nästan hela sommaren så jag kan i princip när som helst.

Om ni är intresserade så kan i väl dra ihop något :-)

/G

Jag kan visa er bortom stångtjärn. Friluftsfrämjandet kör på torsdagar från parkeringen vid stångtjärn klockan 18.30. Det är ett trevligt gäng med personer i blandade åldrar.

Jag är ledig på eftermiddagar och kvällar och kan visa runt lite då.

Sedan kan jag tipsa om Falutråden här på Happy.

micoon skrev:
-------------------------------------------------------
> Hänger gärna på. Kommer flytta upp i början av
> juli och jag har ingen att leka med då :)

Släng iväg ett PM då så styr vi upp något :)

/G

Chrissofsweden skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag kan ta med er på en rätt rolig tur med
> utgångspunkt på Galgberget :) Då blir det två
> singletrack ned mot stan och sedan en tur upp till
> Lugnet där vi kan klämma blåa eller röda
> varvet.
>
> /G

Singeltrack från Galgberget? och 2 stycken?
Enda stigarna jag hittat där ser ut så här...

Brännässlor, 70 cm höga för någon dag sedan och blir minst dubbelt så stora under sommaren...

Eller totalt igenväxt som denna stig...

Eller ingen stig som i denna BRANTA nedförsbacke som slutar i ett dike med riktigt äckligt vatten, perfekt för snygg OTB...

Och alla ställena var cyklingsbara, även om långbyxor rekommenderas över nässelfälten. Jag hade naturligtvis shorts.
Och jag är gärna med på en guidad tur bara det inte blir något världsrekordförsök i uppförsbackarna... funkar oftast även dagtid

Jag ska cykla kl 17 idag om nån är sugen! Avslutar med att cykla upp till nya stigen på röda leden på Lugnet för att bygga lite. Ska vara där ca 19. Slutar jobbet kl 17 på regementet, så om nån är på så kan vi ses utanför dalasalen strax efter 17.

Tomas

Tänkte jag skulle upp och gräva idag men foten tillåter inte riktigt sådant än. Däremot tänkte jag ge mig ut och testa en stig på Galgberget.

Utgår från Djursjukhuset kl. 20:30 för den som ska med. Skriv gärna här eller skicka ett sms till 0735050137 om ni ska med så att jag inte står och väntar i onödan.

Level of skill: förstagångscyklist med skogsdäck som vill prova lite stig.

/G

Lite mycket denna vecka men mån el tis kväll nästa v hade varit hur trevligt som helst. Någon som vill lotsa en återvändare i skogarna då?

Level: fort utför, galet långsam uppför...

// Anna

Ska vi preliminärboka måndagkväll kl 19:00?

Om ingen har bråttom så föreslår jag följande tur:

Från City Gross genom skogen ner till Galgberget via elljusspåret (efter skogen alltså).

Från Galgberget via stig (single track-liknande) ner till tågspåret där vi kör asfalt upp till Lugnet.

På Lugnet kör vi Blåa slingan. Lite beroende på gruppens nivå så kan vi alltid ändra till röda om alla är överens om detta.

Paus vid Lugnets cykeltvätt/teknikplats samt efter lite drygt halva Blåa vid Sjularvsstugan. Om inte gruppen önskar något annat.

Sen bär det av hemåt. Ni som parkerar vid City Gross kan ta sällskap med mig upp igen :)

Nivå: En trevlig tur helt enkelt där gruppen lyssnar på varandra och prioriterar en trevlig cykeltur framför konditionsträning. Fast jag tror nog föera lär bli möra ändä :)

Vad säger ni, ska jag starta en ny happyrajd-tråd med detta upplägg? Kom annars med förslag eller ordna något själv :)

/G

Nu har jag slut på dåliga ursäkter...
Kommer infinna mig vid CG måndag 1900
röstar på blå slinga på lugnet

Bra intiativ !

Tillbaka
Topp