Träningstävlingar Keps 2012

Racer_X skrev:
-------------------------------------------------------
> Vad anmäler man fel i resultatlistan? Det ska
> vara DNF på mig i H30 och inte 40 poäng, jag
> körde bara två varv av tre.
>
> Edit: Har mailat Sthlm CF. Grattis till
> pallplatsen!

Jag dubbelkollar att det justeras/klas

Alla,

Nu börjar det dra ihop sig för den stora finalhelgen i Keps Cup.

Söndagen den 15/4 är det dags för Värmdö CK att arrangera sista deltävlingen i Keps Cup. Tills i år har vi förfinat banan och förlängt varvet så ni inte behöver åka fullt så många varv.

Anmälan till tävlingen öppnar 10.00
Starten går 11.00
Traditionell keps-utdelning till vinnarna sker runt 12.30 tiden

Detaljerna hittar ni under Keps Cup länken på http://www.varmdock.se

Lycka till,
Värmdö CK

Här kommer ett svar på Ville's fråga nedan från den andra "felaktiga" tråden,

Vi cyklade banan i Lördags och det finns några blöta sektioner, men inget som är så blött att det är svårt att köra över/runt/igenom. En del sektioner är torra och snabba...så man skulle kunna summera det som en klart blandad upplevelse. :-)

Blir det inte spöregn under veckan kommer det att bli en trevlig tävling utan alltför många drunkningstillbud...om man inte missar betongrörs övergången och kör ner i bäcken. ;-)

Mvh,
Värmdö CK

Re: Keps Cup Final - Värmdö CK, 15e April
Postat av: Ville (Dölj användarens inlägg)
Datum: idag 12:19

Kul med info!

har vi info på hur torra banorna kommer vara?

Morgondagens bana i Tullinge har hittills varit riktigt torr och fin. Vad det pågående regnet gör får vi se. Banan går ju mycket på heden runt Brantbrink och den är rätt vattentålig. Så något geggrace lär ni slippa imorgon.

Välkomna!

I Tumba, granne med Tullinge har vi vinterunderlag och lätt snöfall just nu. En j-la otur kan man ju säga. Självklart ställer vi inte in nu även om tanken lockar. Förhoppningsvis dyker folk upp ändå.
Hoppas att en varm dusch, cykeltvätt och fikamöjlighet kan locka lite trots allt.

Välkomna!

Som det ser ut här ute på Ingarö finns det tyvärr en ganska stor risk att finalen i Keps Cup måste ställas in. Vi har 15cm snö och tydligen några fallna träd på och runt banan.... SUCK!!!

MEN, vi undersöker vidare under dagen och uppdaterar i eftermiddag! Men som sagt, det ser inte jättebra ut.

%¤%#¤"%&&&#&"¤%!"#%&,
Värmdö CK

Det hinner tina. Kepsar har körts i värre före än så genom åren. Men om ni skulle ställa in ändå så kan vi köra en TT i Fiskartorpet istället. Imorgon ska solen skina.

Alla,

DÅLIGA nyheter... vi har varit och pulsat banan nu på eftermiddagen och det ligger fortfarande 15cm orörd snö överallt och några träd har ramlat som gör det smått omöjligt att ta sig runt. Sen har det börjat bildas stora sjöar i alla sänkor...och detta kommer bara bli värre. :-( :-(

Så om någon har en bana som går att köras får ni gärna ta över morgondagens final, för här ute på Ingarö blir det tyvärr ingen tävling imorgon. Sorry!!

Mvh,
Värmdö CK

Micke S skrev:
> Kepsar har körts i värre före
> än så genom åren.

näe Micke, inte värre än imorse vad jag vet :-) men din karriär är ju betydligt längre så du kan nog bräcka. Det var väl inte så att du gjorde en happy pga föret/vädret? :-)

Nu hade vi ändå gjort en del tafatta försök att skrapa/skotta på några strategiska platser men det var ju katastrof ändå. En vettig tid på KM på nästan samma bana för de snabbare låg runt 10min. Nu var snabbaste tiden runt 15.30, rätt stor skillnad på så kort bana.

Hoppas det löser sig med avslutningen imorgon.

INSTÄLLT

Inbjudan till träningstävling:

Jag har pratat med Ville och Gunnar Töjren och vi spikar 10:00 som samlingstid och ca 10:30 som starttid i Fiskartorpet imorgon. Eventuellt drar vi om den permanenta banan om det är svårcyklat, men vi hoppas det töar upp en del tills dess.

Så välkomna imorgon för en fin träningstävling även om det inte är i Keps-regi.

Senast ändrad:
Efter en mindre arr konferens så beslutas att det bara blev 4 deltävlingar i år. Ni kan väl köra gemensam start på Fiskartorpet för att få tävlingsliknande race i morrn ändå.
Resultat från sista kepsen som blev Tullinge och total är på gång,

Roliga bilder. Återspeglar kaoset.

Har du ingen bild på den där backen där man flög över styret? (personligen klarade jag mig från det, jag körde istället den här Anja Person-glidningen vid mina vurpor)

337626 skrev:
> Nu finns lite bilder från dagens Keps i Tullinge
> för allmän beskådan.
> Är ju långt ifrån en proffsfotograf men man kan
> kanske tyda någon av er på bilderna.
> /Håkan S
> Se länk:
> http://tullingesk.se/index.asp?z=2667&m=395&a=2012

Vi struntar i Fiskartorpet. Tommy ordnar en TT i Sala istället så alla "anmälda" till FT drar dit istället. Där saknas det snö...

Titta Gunnar har blivigt en Keps rikare!..grattis!

OBS OBS OBS!!!

VI KR INTE FIKSARTORPET I MORGON: VI DRAR VIDARE TILL SALA OCH KÖR TORR STIG

Tillbaka
Topp