Trans Am Bike Race 2019

Trans Am Bike Race 2019
Hasse#7 sa:
GoranS sa:
Meszarosova och Wick har passerat 4000 miles, med 32 resp 23 miles marginal. Gissar att de kommer att ta en nattvila till ochvsen köra till målet under söndagen.

Kan vi räkna med att du följer upp alla deltagare till mål? Utflyktsmannen kan ju generera några sidor alldeles själv. Därmed inte sagt att jag skulle klara det bättre.
Nej, det kommer jag nog i ärlighetens namn inte att göra. Brukar i och för sig hålla i skapligt vad det gäller att följa även de som inte är med i täten men visst mattas intresset när det blir glesare med deltagare och det blir svårare och svårare att hitta saker att binda sitt intresse till.

Sen är det ju så att det blir större intresse, både från min och (tror jag) många andra happyiters sida, när det finns svenskt deltagande. Detta var också första gången någon som jag cyklat några mil med ställt upp i ett bikepackinglopp som jag följt vilket gjorde det lite extra roligt att följa just detta lopp.

Trans Am Bike Race 2019
GoranS sa:
Hasse#7 sa:
GoranS sa:
Meszarosova och Wick har passerat 4000 miles, med 32 resp 23 miles marginal. Gissar att de kommer att ta en nattvila till ochvsen köra till målet under söndagen.

Kan vi räkna med att du följer upp alla deltagare till mål? Utflyktsmannen kan ju generera några sidor alldeles själv. Därmed inte sagt att jag skulle klara det bättre.
Nej, det kommer jag nog i ärlighetens namn inte att göra. Brukar i och för sig hålla i skapligt vad det gäller att följa även de som inte är med i täten men visst mattas intresset när det blir glesare med deltagare och det blir svårare och svårare att hitta saker att binda sitt intresse till.

Sen är det ju så att det blir större intresse, både från min och (tror jag) många andra happyiters sida, när det finns svenskt deltagande. Detta var också första gången någon som jag cyklat några mil med ställt upp i ett bikepackinglopp som jag följt vilket gjorde det lite extra roligt att följa just detta lopp.

+1 jag känner likadant. Har cyklat en Mälaren Runt med mhenry och det kändes ganska jämnt den gången. Därefter har han utvecklats explosionsartat och jag har inte kommit någonstans :).

Jo jag får väl vara lite nöjd med att vara en blygsamt framfarande Super Randonneur.

Tack för all rapportering GoranS, den är helt ovärderlig för substansen i dessa trådar.

Trans Am Bike Race 2019
Våra svenska hjältar!!!

DF33044F-8355-4A51-8E1F-A59B5FFE5382.jpeg

9706E4D4-EAE3-42AA-9C3E-95F641EF4EF3.jpeg

BDFC3730-CB9B-410E-8C55-F71F58E28D4D.jpeg

3593031A-AC68-4432-96E5-296B446F95DC.jpeg

Trans Am Bike Race 2019
En sån makalös, nästan helt obegripligt stor prestation, och så roligt det är att ha soff-cyklat med er. Väntan på meniskoperation har gått lite lättare tack vare alla uppdateringar och rapporter.

En fråga till experterna: italienarna har så vitt jag förstår cyklat i soloklassen, och trots som jag förstår stenhårda regler om samarbete och att ligga på rulle precis genom hela loppet råkat(?) följas åt meter för meter. Har allt gått rätt till här? Jag vill verkligen inte förta något av deras prestation, jag är mest nyfiken på hur det fungerar.

Trans Am Bike Race 2019
Också nyfiken på italienarnas framfart. Var ngt klipp på Facebook där de kom till en spontant uppsatt ”kontroll” och det inte såg ut som de cyklade oberoende av varandra även om det inte var tajt rulle.

Trans Am Bike Race 2019
GoranS sa:
Också nyfiken på italienarnas framfart. Var ngt klipp på Facebook där de kom till en spontant uppsatt ”kontroll” och det inte såg ut som de cyklade oberoende av varandra även om det inte var tajt rulle.

På deras storys har dom sällan filmat vägen. Konspirerar lite....

Grattis till esverjeianerna!

Trans Am Bike Race 2019
Grattis till en enastående prestation!

Är man bara skitless på cykling, och såklart nöjd över prestationen, eller infinner det sig någon form av tomhet när det är avklarat?

M

Trans Am Bike Race 2019
Manurhin2 sa:

Är man bara skitless på cykling, och såklart nöjd över prestationen, eller infinner det sig någon form av tomhet när det är avklarat?

M
Jag läste precis en intervju med Anton (gjord en tid efter hans TABR), och där verkade svaret vara ja på alla dina tre frågor :-)

F.ö., stort grattis även fr mig till Martin och Kristian! För att ge lite perspektiv, om jag förstått rätt har ni nu cyklat ca 680 mil. Det är ganska precis lika långt som det är mellan Stockholm och Chicago! Helt otroligt! Till Kanarieöarna är det 500 mil...

Trans Am Bike Race 2019
ooms sa:
Manurhin2 sa:

M
Jag läste precis en intervju med Anton (gjord en tid efter hans TABR), och där verkade svaret vara ja på alla dina tre frågor :-)

F.ö., stort grattis även fr mig till Martin och Kristian! För att ge lite perspektiv, om jag förstått rätt har ni nu cyklat ca 680 mil. Det är ganska precis lika långt som det är mellan Stockholm och Chicago! Helt otroligt! Till Kanarieöarna är det 500 mil...

Haha! Och jag är nöjd med att ha cyklat ca 500 mil i år... ?

Grymt starkt av er Martin och Kristian! ???

Trans Am Bike Race 2019
Meszarosova har nu 128 miles kvar och Wick ytterligare 28 miles. Sen är det ett rejält hopp på 145 miles till Tyndall. Han har en duo bestående av Augutis och Corkill tre mil bakom sig.

Om man tittar på damerna så har Meszarosova en ledning på 427 miles mer till Birdie som i sin tur har betydligt hårdare uppvaktning bakifrån då Ziel inte är mer än 9 miles bakom.

Trans Am Bike Race 2019
Först och främst tack för alla formera av stöd! För att svara på citerade frågorna:

Nä, ganska sugen på att cykla vanlig lvg utan väskor. Blir intressant att se hur mycket form man tappat. I juli blir det lastcykelsemester med fru och son i Europa. Rent känslomässigt så var inte målgången så speciell. Det var roligt att vi kom fram och att Anron var där, men i övrigt inte så emotionellt som man kunde ha tänkt sig.

Manurhin2 sa:

M

Trans Am Bike Race 2019
Grattis M&K till en enastående bedrift! Har varit jäkligt kul att följa er framfart. Det måste vara extra kul för er att ha kört par-klassen och kunna dela bragden med varandra.

Vill också rikta ett tack alla som har bidragit i den här tråden...

Trans Am Bike Race 2019
GoranS sa:
Hasse#7 sa:
antonlindb sa:
God morgon!

Frukost nr 1 är inmundigad:

Martins bakdäck efter 680 mil utan punktering:

Däcket gör att jag oundvikligen hamnar i funderingar kring rumpslitage och nära helt transparenta Assos.
Äh, så rutinerade långcyklister har väl bakdelar som är mkt tåligare än klena cykleldäck.

... och generellt inte lika mycket markkontakt som däcken. Förhoppningsvis.

Trans Am Bike Race 2019
GustafH sa:
GoranS sa:
Hasse#7 sa:
antonlindb sa:
God morgon!

Däcket gör att jag oundvikligen hamnar i funderingar kring rumpslitage och nära helt transparenta Assos.
Äh, så rutinerade långcyklister har väl bakdelar som är mkt tåligare än klena cykleldäck.

Nä, har man släpat rumpan i backen i 680 mil så ska man nog antingen fundera på att banta ner rumpans storlek eller allvarligt se över sadelhöjden. Dessutom bör man nog undersöka om man har något fel på smärtcentrumet i hjärnan.

Trans Am Bike Race 2019
GoranS sa:
GustafH sa:
GoranS sa:
Hasse#7 sa:
antonlindb sa:
God morgon!

Nä, har man släpat rumpan i backen i 680 mil så ska man nog antingen fundera på att banta ner rumpans storlek eller allvarligt se över sadelhöjden. Dessutom bör man nog undersöka om man har något fel på smärtcentrumet i hjärnan.

Tror Gunnar O hade en rumpa värre än däcket under RAAM.

Trans Am Bike Race 2019
Grattis M&K!

En fråga, ni måste väl sätt att däcket höll på å dö? Inga planer å byta det i god tid ifall det skulle gett upp? Oavsett så borde det dementera i en livslång förbrukning av däck av fabrikören. Kan ju inte röra sig om så många däck baserat på livslängden :)

Trans Am Bike Race 2019
kri sa:
Först och främst tack för alla formera av stöd! För att svara på citerade frågorna:

Nä, ganska sugen på att cykla vanlig lvg utan väskor. Blir intressant att se hur mycket form man tappat. I juli blir det lastcykelsemester med fru och son i Europa. Rent känslomässigt så var inte målgången så speciell. Det var roligt att vi kom fram och att Anron var där, men i övrigt inte så emotionellt som man kunde ha tänkt sig.

Manurhin2 sa:

M

Det verkar vara skillnad på prinsessor och män.
Själv får man stå som ett cykelställ och läka körttsår efter några timmar runt en sjö (lätt överdrivet)
Starkt båda.

M

Trans Am Bike Race 2019
Meszarasova har nu 34 miles kvar och borde väl vara i mål inom inte alltför många timmar. Även Wick bör gå i mål i natt svensk tid. Han befinner sig 30 miles bakom den blivande damsegraren.

Trans Am Bike Race 2019
GoranS sa:
Meszarasova har nu 34 miles kvar och borde väl vara i mål inom inte alltför många timmar. Även Wick bör gå i mål i natt svensk tid. Han befinner sig 30 miles bakom den blivande damsegraren.
22 resp. 51 miles kvar.

Tyndall har 16 miles till 4 kmiles.

Tillbaka
Topp